Kods | LA0355 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Konfliktu un agresivitātes vadība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Alīda Samuseviča, Santa Meļķe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentu kompetenci efektīvi vadīt konfliktsituācijas un mazināt nevēlamās agresivitātes izpausmes produktīvas profesionālās mijiedarbības nodrošināšanā sociālā darba jomā. Kursa apguves procesā studenti, topošie sociālie darbinieki apgūs teorētiskās zināšanas konfliktu un agresivitātes vadības teorijās, iepazīs un attīstīs konfliktu risināšanas un agresivitātes ietekmēšanas stratēģijas un tehnikas profesionālās saskarsmes pilnveidošanai. Praktisko nodarbību laikā tiks attīstītas konstruktīvas komunikatīvās mijiedarbības prasmes saskarsmē ar sarežģītiem cilvēkiem un tiks sekmēta sarunu vadības, sadarbības un mediācijas prasmju izpratne un veidošanās profesionālās darbības problēmu risināšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Attīstīt studentu – topošo sociālo darbinieku – kompetenci efektīvi vadīt konfliktsituācijas un mazināt agresivitātes izpausmes, veicinot profesionāli produktīvu mijiedarbību sociālā darba vidē. Studiju kursa ietvaros tiek sniegtas teorētiskās zināšanas par konfliktu un agresivitātes vadības pieejām, kā arī attīstītas praktiskās prasmes konfliktu risināšanā, agresivitātes ietekmēšanā, sarunu vadībā, sadarbībā un mediācijā profesionālo izaicinājumu kontekstā. Uzdevumi: Sniegt studentiem teorētiskās zināšanas par konflikta būtību, veidiem, cēloņiem un attīstības posmiem, kā arī agresivitātes psihosociālajiem aspektiem un to izpausmes formām sociālā darba kontekstā. Iepazīstināt studentus ar konfliktu risināšanas un agresivitātes vadības stratēģijām un metodēm, attīstot izpratni par to pielietošanu dažādās profesionālās situācijās. Pilnveidot studentu prasmes profesionālai saskarsmei, akcentējot konstruktīvu komunikāciju, aktīvu klausīšanos, empātiju un emocionālo paškontroli mijiedarbībā ar klientiem, kolēģiem un sadarbības partneriem. Attīstīt studentu spējas vadīt sarunas un iesaistīties mediācijas procesā, veicinot miermīlīgu risinājumu meklēšanu konfliktsituācijās sociālā darba praksē. Veicināt studentu spēju analizēt un reflektēt par sarežģītām profesionālajām situācijām, identificēt riskus un izvēlēties atbilstošas rīcības stratēģijas konfliktu un agresivitātes mazināšanai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Izprot konfliktu būtību, cēloņus, attīstības posmus un klasifikāciju sociālā darba kontekstā.
Pārzina galvenās agresivitātes vadības teorijas un stratēģijas dažādās profesionālās situācijās.
Apzinās komunikācijas, mediācijas un deeskalācijas tehniku nozīmi profesionālā saskarsmē. - Dalība semināros.
Patstāvīgo darbu izpilde.
Noslēguma eksāmens (tests) Prasmes: Analizē konfliktu situācijas un identificē to cēloņus un iespējamās sekas. Izvēlas un pielieto piemērotas konfliktu risināšanas un agresivitātes mazināšanas stratēģijas. Demonstrē konstruktīvas komunikācijas, aktīvas klausīšanās un mediācijas prasmes darbā ar klientiem un kolēģiem. - Dalība semināros. Patstāvīgo darbu izpilde. Noslēguma eksāmens (tests) Kompetences: Spēj patstāvīgi un atbildīgi risināt konfliktus sociālā darba praksē, ievērojot profesionālās ētikas principus. Spēj pārvaldīt emocionāli sarežģītas situācijas, saglabājot profesionālu attieksmi un paškontroli. Spēj kritiski izvērtēt savu rīcību konfliktu un agresijas situācijās un pielāgot profesionālās stratēģijas atbilstoši konkrētajai situācijai. - Dalība semināros. Patstāvīgo darbu izpilde. Noslēguma eksāmens (tests) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros.
- 25%
Patstāvīgo darbu izpilde. - 25% Eksāmena tests - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|