Kods | LA0354 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālā darbinieka profesionālā identitāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Miķelsone, Santa Meļķe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss piedāvā integrētu redzējumu un iespēju izprast sociālā darbinieka profesionālās identitātes attīstību un patstāvīgajā darbībā izpētīt un reflektēt par sev nozīmīgas jēgas atrašanu sociālajā darbā. Studenti apgūst izpratni par profesionālo identitāti kā dziļu un noturīgu sociālā darbinieka personības daļu, kura izpaužas apzinātā konstruktīvā uzvedībā dažādās sociālā darba situācijās un darbībās. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis - veicināt studentu kritisku izpratni un refleksiju par savas profesionālās identitātes attīstību sociālā darba īstenošanai un pilnveidei. Uzdevumi: 1) veidot zināšanas un kritisku izpratni par sociālā darbinieka profesionālās identitātes attīstību; 2) dot iespēju demonstrēt izpratni par profesionālās identitātes nozīmību sev personīgi nozīmīgas jēgas atrašanai sociālajā darbā; 3) apgūt un patstāvīgajā darbībā nostiprināt profesionālās identitātes pilnveides un refleksijas metodes un rīkus; 4) īstenot ierosinātu refleksiju savas profesionālās darbības apzinātai izpratnei saskaņā ar sociālajam darbiniekam izvirzītajām profesionālajām prasībām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot raksturot sociālā darbinieka profesionālās identitātes saistību ar savu profesionālo darbību mijiedarbībā ar klientiem, strādājot dažādās kultūrvidēs, komunicējot komandas darbā dažādos starpinstitucionālos līmeņos un kontekstos. - Interviju rezultātu analīze, prezentācija un diskusija.
Eksāmena darbs- eseja Prot lietot refleksijas ietvarus, lai reflektētu par savu darbību, pamatoti un argumentēti prezentēt savu viedokli. - Ierosinātas refleksijas ietvara izvēles pamatojums un refleksijas izklāsts. Eksāmena darbs - eseja Spēj noteikt soļus savas profesionālās identitātes pilnveidei, integrējot dažādu jomu zināšanas un prasmes autonomā lēmumu pieņemšanā un saistot to ar subjektīvo un objektīvo karjeru. - Eavas profesionālās identitātes pilnveides soļu prezentācija, diskusija Grupu darba prezentācija par sociālā darbinieka karjeras attīstību. Eksāmena darbs – eseja. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Intervija un tās analīze: intervija ar sociālo darbinieku par profesionālās identitātes attīstību. Rezultātu prezentācija un dalība grupas diskusijās - 30%
Ierosināta refleksija: savas profesionālās identitātes pilnveide. Rezultātu prezentācija un dalība grupas diskusijās - 25% Grupas darbs: sociālā darbinieka karjeras attīstības izpēte, analīze. Rezultātu prezentācija - 15% Eksāmena darbs: eseja - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas personības un attīstības psiholoģijā, andragoģijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|