LA0354 Sociālā darbinieka profesionālā identitāte

Kods LA0354
Nosaukums Sociālā darbinieka profesionālā identitāte
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Ilze Miķelsone, Santa Meļķe
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss piedāvā integrētu redzējumu un iespēju izprast sociālā darbinieka profesionālās identitātes attīstību un patstāvīgajā darbībā izpētīt un reflektēt par sev nozīmīgas jēgas atrašanu sociālajā darbā. Studenti apgūst izpratni par profesionālo identitāti kā dziļu un noturīgu sociālā darbinieka personības daļu, kura izpaužas apzinātā konstruktīvā uzvedībā dažādās sociālā darba situācijās un darbībās. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Identitātes jēdziens. Profesionālās identitātes būtība. 2 0 2 4
Paradumi un tās apzināta maiņa profesionālās identitātes attīstībai un pilnveidei. Identitātē balstīti paradumi. Paradumu cilpas. 6 4 2 4
Profesionālās identitātes rādītāji. Es koncepcijas saistība ar profesionālās identitātes attīstību un pilnveidi. 6 2 2 6
Intervijas ar sociālo darbinieku rezultātu prezentācija. 2 16 2 22
Refleksija. Refleksijas veidi. Refleksijas ietvari. Refleksijas kavējošie faktori un to mazināšana. Ierosinātas refleksijas izstrāde par savu profesionālo identitāti. 6 6 2 6
Sociālā darbinieka objektīvā un subjektīvā karjera. Grupu darbs par sociālā darbinieka karjeras attīstību. 4 8 2 4
Refleksijas ietvaru lietojums profesionālās identitātes pilnveidei. Izstrādāto profesionālās identitātes pilnveides soļu prezentācija un diskusija. 6 16 4 22
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis - veicināt studentu kritisku izpratni un refleksiju par savas profesionālās identitātes attīstību sociālā darba īstenošanai un pilnveidei. Uzdevumi: 1) veidot zināšanas un kritisku izpratni par sociālā darbinieka profesionālās identitātes attīstību; 2) dot iespēju demonstrēt izpratni par profesionālās identitātes nozīmību sev personīgi nozīmīgas jēgas atrašanai sociālajā darbā; 3) apgūt un patstāvīgajā darbībā nostiprināt profesionālās identitātes pilnveides un refleksijas metodes un rīkus; 4) īstenot ierosinātu refleksiju savas profesionālās darbības apzinātai izpratnei saskaņā ar sociālajam darbiniekam izvirzītajām profesionālajām prasībām.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Prot raksturot sociālā darbinieka profesionālās identitātes saistību ar savu profesionālo darbību mijiedarbībā ar klientiem, strādājot dažādās kultūrvidēs, komunicējot komandas darbā dažādos starpinstitucionālos līmeņos un kontekstos. - Interviju rezultātu analīze, prezentācija un diskusija. Eksāmena darbs- eseja
Prot lietot refleksijas ietvarus, lai reflektētu par savu darbību, pamatoti un argumentēti prezentēt savu viedokli. - Ierosinātas refleksijas ietvara izvēles pamatojums un refleksijas izklāsts. Eksāmena darbs - eseja
Spēj noteikt soļus savas profesionālās identitātes pilnveidei, integrējot dažādu jomu zināšanas un prasmes autonomā lēmumu pieņemšanā un saistot to ar subjektīvo un objektīvo karjeru. - Eavas profesionālās identitātes pilnveides soļu prezentācija, diskusija Grupu darba prezentācija par sociālā darbinieka karjeras attīstību. Eksāmena darbs – eseja.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Intervija un tās analīze: intervija ar sociālo darbinieku par profesionālās identitātes attīstību. Rezultātu prezentācija un dalība grupas diskusijās - 30%
Ierosināta refleksija: savas profesionālās identitātes pilnveide. Rezultātu prezentācija un dalība grupas diskusijās - 25%
Grupas darbs: sociālā darbinieka karjeras attīstības izpēte, analīze. Rezultātu prezentācija - 15%
Eksāmena darbs: eseja - 30%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas personības un attīstības psiholoģijā, andragoģijā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]