Kods | LA0352 | |||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālā darba teorijas | |||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Undīne Vēvere | |||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti apgūst zināšanas par sociālā darba teoriju veidiem un klasifikāciju, to izmantošanu sociālo gadījumu risināšanas procesā, kā arī darbā ar konkrētām sociālā darba mērķa grupām. Studiju kursā sociālā darba teorijas tiek aplūkotas gan no vēsturiskā skata punkta, gan tiek aktualizētas mūsdienu populārākās teorijas, kuras tiek izmantotās profesionālajā sociālajā darbā. . |
|||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas un izpratni par sociālā darba teorijām, attīstīt analītiskās domāšanas un sociālo problēmu risināšanas prasmes, pielietojot teorijas sociālo gadījumu risināšanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot studentu izpratni par sociālā darba teoriju vēsturisko attīstību, sekmējot izpratni par mūsdienu populārākajām sociālā darba teorijām (teorija etimoloģija); 2. Veicināt studentu spēju identificēt sociālā darba teoriju pielietojumu praktiskajā sociālajā darbā (darbs ar gadījumu, gadījuma vadīšana, psihosociālā konsultēšana); 3. Veidot studentu kompetenci atšķirt sociālo darbu teoriju izmantošanas atšķirības praksē, to ieguvumus vai šķēršļus, ja teorijas tiek lietotas neatbilstoši. | |||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj pielietot atbilstošas teorijas, metodes un paņēmienus palīdzības sniegšanā un risinot klientu sociālās problēmas. - Mājas darbs - katram studentam ir iedalīta viena sociālā darba teorija, priekš kuras ir jāizdomā viens sociālais gadījums, kur šī teorija varētu tikt izmantota. Ir jāizskaidro šīs teorijas pamatprincipi, fokuss un mērķis, kā arī kāpēc tieši pie šī sociālā gadījuma konkrētā teorija būtu lietderīga. Prot identificēt pielietojamās sociālā darba teorijas atbilstoši sociālā gadījuma raksturam, kā arī pārzina sociālā darba teoriju pielietojumu pie konkrētām sociālā darba mērķa grupām (klientiem) saskaņā ar Labklājības ministrija izstrādātājam metodikām. - Praktiskais darbs - studentam tiek iedots sociālā gadījuma apraksts un studentam ir jāizskaidro, kāda teorija vai teorijas tiks izmantotas (parasti pie gadījuma risināšanas tās būs 1-3 teorijas, kur viena ir galvenā/noteicošā). Jānosaka, kādi būs sasniedzami mērķi klientiem, saskaņā ar izvēlēto teoriju. Pārzina teoriju, kas var tikt izmantoti sociālajā darbā ar dažādām sociālā darba mērķa grupām. Izprot populārāko sociālā darba teoriju izmantošanas iespējas, grūtības un šķēršļus (piemēram, atšķir gadījumus, kad konkrēto sociālo darba teoriju nevar izmantot). - Eksāmena darbs - izstrādāt sociālā darba teoriju kopsavilkuma tabulu, kurā tiktu salīdzinātā 25 populārāko teoriju galvenā būtība (pamatprincipi), klienta izpratne no teorijas skata punkta, problēmu rašanās cēlonis, kādās situācijas teorija tiek izmantota, teorijas sniegtā palīdzība un sociālā darba mērķis. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājasdarbs - sociālā darba teorijas piemērošana sociālajam gadījumam - 30%
Praktiskais darbs - sociāla gadījuma risināšana, izmantojot sociālā darba teoriju vai vairākas teorijas - 20% Eksāmena darbs - sociālā darba teoriju kopsavilkums - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Sociālā psiholoģija. Vērtību teorijas un prakse. Andragoģija. Gerontoloģija. | |||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|