Kods | LA0338 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālā rehabilitācija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dace Stieģele, Santa Meļķe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek identificēti un analizēti sociālās rehabilitācijas mērķi, salīdzinātas un analizētas sociālās rehabilitācijas pieejas, teorijas un metodes, individuālie sociālās rehabilitācijas plāni un programmas. Papildus teorētiskajiem jautājumiem studenti attīsta prasmes un pilnveido kompetences izmantot sociālās rehabilitācijas darba praksē pieejas, metodes un rīkus, kā arī, pamatojoties uz klienta/-u vajadzībām, izstrādāt individuālos rehabilitācijas plānus un programmas, novērtēt un analizēt klientu izaugsmes/sasniegumu dinamiku, saskatīt un piedāvāt alternatīvas. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Papildināt teorētiskās zināšanas, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences sociālās rehabilitācijas plānošanā, organizēšanā un novērtēšanā. Studiju kursa uzdevumi: Veicināt zināšanu apguvi un padziļināt izpratni par sociālo rehabilitāciju sociālā darba kontekstā; Pilnveidot studentu prasmi sadarbībā ar sociālajiem rehabilitētājiem izstrādāt individuālos rehabilitācijas plānus un sociālās rehabilitācijas programmas dažādām mērķgrupām, pielietot sociālās rehabilitācijas pieejas, metodes un paņēmienus to īstenošanā un novērtēšanā; Attīstīt kompetenci sadarboties ar sociālajiem rehabilitētājiem individuālo sociālās rehabilitācijas plānu un rehabilitācijas programmu īstenošanā un novērtēšanā, pamatot atbilstošu sociālās rehabilitācijas pieeju, metožu un paņēmienu izvēli un izmantošanas nepieciešamību indivīda līmenī un sociālā darbi mikro, mezo un makropraksē; reflektēt, analizēt un kritiski vērtēt teorijas un prakses mijiedarbību. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Definēt sociālās rehabilitācijas mērķus;
2. Apkopot informāciju par sociālās rehabilitācijas pieejām un teorijām;
3. Raksturot sociālās rehabilitācijas pieejas. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija.
Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes.
Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj:
1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu;
2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. PRASMES: 1. Identificēt sociālās rehabilitācijas pieeju un teoriju stiprās un vājās puses, priekšrocības un trūkumus; 2. Identificēt klienta/-u sociālās funkcionēšanas spējas, prasmes un vajadzības; 3. Veidot klienta individuālās rehabilitācijas plānu un sociālās rehabilitācijas programmu; 4. Identificē sociālās rehabilitācijas programmu dažādām mērķgrupām labās prakses piemērus; 5. Pielietot klienta /-u sociālās funkcionēšanas spēju un prasmju izvērtēšanas metodes, paņēmienus, rīkus; 6. Novērtēt klienta /-u sociālās funkcionēšanas spējas, prasmes un vajadzības; 7. Demonstrēt/prezentēt klienta individuālās rehabilitācijas plānu, sociālās rehabilitācijas programmu un sociālās rehabilitācijas metodi. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. KOMPETENCE: 1. Analizēt klienta /-u sociālās funkcionēšanas spējas, prasmes un vajadzības; 2. Analizēt klienta izaugsmes un grupas sasniegumu dinamiku; 3. Argumentēt izvēles individuālajos sociālās rehabilitācijas plānos un sociālās rehabilitācijas programmās, kā arī sociālās rehabilitācijas metodes izvēli; 4. Modelēt gadījumus un piedalīties situāciju simulācijās; 5. Kritiski vērtēt klienta/-u sociālās funkcionēšanas spējas, prasmes un vajadzības; 6. Kritiski vērtēt savu un kolēģu demonstrētās sociālās rehabilitācijas metodes, izstrādātos individuālos rehabilitācijas plānus un sociālās rehabilitācijas programmas. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros - 20%
Patstāvīgo darbu izpilde - 20% Noslēguma tests (e-vidē) - 60% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par sociālo integrāciju cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, sociālo darbu ar grupu, gadījuma vadīšanu sociālā darba praksē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|