LA0338 Sociālā rehabilitācija

Kods LA0338
Nosaukums Sociālā rehabilitācija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Dace Stieģele, Santa Meļķe
Kredītpunkti 2.0
Daļas 1
Anotācija Kursā tiek identificēti un analizēti sociālās rehabilitācijas mērķi, salīdzinātas un analizētas sociālās rehabilitācijas pieejas, teorijas un metodes, individuālie sociālās rehabilitācijas plāni un programmas. Papildus teorētiskajiem jautājumiem studenti attīsta prasmes un pilnveido kompetences izmantot sociālās rehabilitācijas darba praksē pieejas, metodes un rīkus, kā arī, pamatojoties uz klienta/-u vajadzībām, izstrādāt individuālos rehabilitācijas plānus un programmas, novērtēt un analizēt klientu izaugsmes/sasniegumu dinamiku, saskatīt un piedāvāt alternatīvas. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1.temats Sociālās rehabilitācijas tiesiskais regulējums Latvijā. 1.lekcija Sociālās rehabilitācijas definīcija un mērķi. Prasības sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniedzējiem. 2 2 0 4
2.temats Sociālās rehabilitācijas pieejas un teorijas. 2.lekcija Sociālās rehabilitācijas pieeju un teoriju klasifikācija, to izmantošana atbilstoši sociālās rehabilitācijas mērķiem. 2 2 0 2
1. patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram “Sociālās rehabilitācijas pieeju salīdzinājums, stipro un vājo pušu, priekšrocību un trūkumu identificēšana”. 0 4 2 2
Seminārs “Sociālās rehabilitācijas pieeju un teoriju salīdzinājums, stipro un vājo pušu identificēšana”. 2 2 0 2
3.temats Klienta izvērtēšana. 3.lekcija Klienta sociālās funkcionēšanas spēju un prasmju izvērtēšana (metodes, paņēmieni, rīki) un klienta/-u vajadzību identificēšana un analīze indivīda līmenī, mikropraksē, mezopraksē un makropraksē. 2 2 0 2
Seminārs “Klientu vajadzību izpēte un analīze, sociālās funkcionēšanas spēju un prasmju izvērtēšana”. 2 2 0 2
4.temats Sociālās rehabilitācijas plānošana un dokumentēšana. 4.lekcija Individuālā rehabilitācijas plāna veidošanas pamatprincipi un struktūra (grūtību identificēšana, mērķu, uzdevumu izvirzīšana, sasniedzamo rezultātu formulēšana, individuālo un vides resursu apzināšana un izvēle, pasākumu plānošana, sociālās rehabilitācijas metožu izvēle, pamatojoties uz klienta izpēti). 2 2 2 2
Seminārs “Individuālo rehabilitācijas plānu izstrāde un prezentēšana”. 2 2 0 2
5.lekcija Sociālās rehabilitācijas programmu veidošanas pamatprincipi un struktūra atbilstoši klientu pieprasījumam mikropraksē, mezopraksē un makropraksē. 0 2 0 4
2. patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram “Sociālās rehabilitācijas programmu dažādām mērķgrupām salīdzinājums un labās prakses piemēri”. 0 2 0 4
Seminārs “Sociālās rehabilitācijas programmu dažādām mērķgrupām salīdzinājums un labās prakses piemēri”. 2 2 0 6
5.temats Sociālās rehabilitācijas organizēšana un īstenošana. 6.lekcija Starpprofesionāļu komandas darbs un starpinstitucionālā sadarbība sociālās rehabilitācijas procesā. Rehabilitācijas procesa vadīšana un koordinēšana indivīda līmenī, mikro, mezo un makropraksē. 2 2 2 2
7.lekcija Sociālās rehabilitācijas metodes. 2 2 2 4
Seminārs “Sociālās rehabilitācijas metodes demonstrācija”. 2 2 2 2
Seminārs “Praksē balstīta gadījuma indivīda līmenī, mikro, mezo vai makropraksē simulācija un analīze”. 2 2 2 4
Kopā: 24 32 12 44
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Papildināt teorētiskās zināšanas, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences sociālās rehabilitācijas plānošanā, organizēšanā un novērtēšanā. Studiju kursa uzdevumi: Veicināt zināšanu apguvi un padziļināt izpratni par sociālo rehabilitāciju sociālā darba kontekstā; Pilnveidot studentu prasmi sadarbībā ar sociālajiem rehabilitētājiem izstrādāt individuālos rehabilitācijas plānus un sociālās rehabilitācijas programmas dažādām mērķgrupām, pielietot sociālās rehabilitācijas pieejas, metodes un paņēmienus to īstenošanā un novērtēšanā; Attīstīt kompetenci sadarboties ar sociālajiem rehabilitētājiem individuālo sociālās rehabilitācijas plānu un rehabilitācijas programmu īstenošanā un novērtēšanā, pamatot atbilstošu sociālās rehabilitācijas pieeju, metožu un paņēmienu izvēli un izmantošanas nepieciešamību indivīda līmenī un sociālā darbi mikro, mezo un makropraksē; reflektēt, analizēt un kritiski vērtēt teorijas un prakses mijiedarbību.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Definēt sociālās rehabilitācijas mērķus; 2. Apkopot informāciju par sociālās rehabilitācijas pieejām un teorijām; 3. Raksturot sociālās rehabilitācijas pieejas. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
PRASMES: 1. Identificēt sociālās rehabilitācijas pieeju un teoriju stiprās un vājās puses, priekšrocības un trūkumus; 2. Identificēt klienta/-u sociālās funkcionēšanas spējas, prasmes un vajadzības; 3. Veidot klienta individuālās rehabilitācijas plānu un sociālās rehabilitācijas programmu; 4. Identificē sociālās rehabilitācijas programmu dažādām mērķgrupām labās prakses piemērus; 5. Pielietot klienta /-u sociālās funkcionēšanas spēju un prasmju izvērtēšanas metodes, paņēmienus, rīkus; 6. Novērtēt klienta /-u sociālās funkcionēšanas spējas, prasmes un vajadzības; 7. Demonstrēt/prezentēt klienta individuālās rehabilitācijas plānu, sociālās rehabilitācijas programmu un sociālās rehabilitācijas metodi. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
KOMPETENCE: 1. Analizēt klienta /-u sociālās funkcionēšanas spējas, prasmes un vajadzības; 2. Analizēt klienta izaugsmes un grupas sasniegumu dinamiku; 3. Argumentēt izvēles individuālajos sociālās rehabilitācijas plānos un sociālās rehabilitācijas programmās, kā arī sociālās rehabilitācijas metodes izvēli; 4. Modelēt gadījumus un piedalīties situāciju simulācijās; 5. Kritiski vērtēt klienta/-u sociālās funkcionēšanas spējas, prasmes un vajadzības; 6. Kritiski vērtēt savu un kolēģu demonstrētās sociālās rehabilitācijas metodes, izstrādātos individuālos rehabilitācijas plānus un sociālās rehabilitācijas programmas. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Dalība semināros - 20%
Patstāvīgo darbu izpilde - 20%
Noslēguma tests (e-vidē) - 60%
 
Priekšzināšanas Zināšanas par sociālo integrāciju cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, sociālo darbu ar grupu, gadījuma vadīšanu sociālā darba praksē.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]