Kods | LA0337 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālā integrācija cilvēkiem ar īpašām vajadzībām | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dina Bethere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai nodrošinātu studentiem zināšanas un izpratni par īpašo vajadzību izpausmēm un kopsakarībā ar sociālā darbinieka profesionālo kompetenci veidot prasmi plānot un īstenot uz personu centrētu sabiedrības sociālo problēmu risinājumu ieviešanu. Šajā nolūkā atbilstoši sociālā darbinieka profesijas standarta prasībām studiju programmas saturs ir orientēts uz zināšanu un izpratnes ieguvi par cilvēka psihisko un fizisko attīstību īpašo vajadzību gadījumos, sociālo pakalpojumu zinātnisko pamatojumu, politisko un normatīvo bāzi. Studiju kursa programmas apguves procesā studenti apgūs arī prasmes identificēt personas sociālās integrācijas izaicinājumus un plānot vajadzību, problēmu, grūtību, resursu izvērtēšanas metožu izmantošanu, dažādu sabiedrības grupu pārstāvju un sociālo darbinieku iesaistīšanu personu ar īpašām vajadzībām sociālo problēmu risināšanā, prasme analizēt sociālo pakalpojumu sniegšanas efektivitāti un sadarbības rezultātus, izmantojot atbilstošas novērtēšanas metodes.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: nodrošināt studentiem zināšanas un izpratni par īpašo vajadzību izpausmēm un kopsakarībā ar sociālā darbinieka profesionālo kompetenci veidot prasmi plānot un īstenot uz personu centrētu sabiedrības sociālo problēmu risinājumu ieviešanu. Studiju kursa uzdevumi: 1. Analizēt zinātnisko, zinātniski populāro, politikas plānošanas, normatīvos dokumentus apkopot atziņas par aktuālajām tendencēm personu ar īpašām vajadzībām sociālās integrācijas procesa attīstībā. 2. Identificēt īpašo vajadzību pazīmes un izvērtēt sociālā darba īstenošanas iespējas personas interesēs, respektējot indivīda pašnoteikšanos. 3. Īstenot lietišķu sociālās vides izpēti un apkopot atziņas par pakalpojumu, informācijas pieejamību sabiedriskajās institūcijās un vides fizisko drošību personu ar īpašām vajadzībām mobilitātei. 4. Apzināt nevalstisko organizāciju ieguldījumu sociālās integrācijas veicināšanai un sociālā atbalsta pilnveides iespējas, izmantojot nevalstisko organizāciju resursus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Zina un izprot cilvēka psihisko un fizisko attīstību īpašo vajadzību gadījumos.
Zina un izprot sociālo pakalpojumu personām ar īpašām vajadzībām zinātnisko pamatojumu, politisko un normatīvo bāzi. - Metodes: rakstiskie darbi - analītiskais pārskats par attīstības teorijām īpašo vajadzību kontekstā, kritiskais apskats par sociālo pakalpojumu politiku un normatīvajiem aktiem.
Prezentācijas: grupu prezentācijas par īpašo vajadzību gadījumiem.
Kritēriji novērtēšanai: izpratnes līmenis, teorētisko zināšanu pielietošana praksē, kritiskā domāšana un argumentācija, analītiskās prasmes, normatīvās bāzes izpratne.
* Praktisko darbu rezultāti semestra laikā.
* Eksāmens: patstāvīgo darbu vērtējumi (10% +25% + 25% + 25%). Prasmes: Prot identificēt personas sociālās integrācijas izaicinājumus un plānot vajadzību, problēmu, grūtību, resursu izvērtēšanas metožu izmantošanu. Prot plānot dažādu sabiedrības grupu pārstāvju un sociālo darbinieku iesaistīšanu personu ar īpašām vajadzībām sociālo problēmu risināšanā. Prot analizēt sociālo pakalpojumu sniegšanas efektivitāti un sadarbības rezultātus, izmantojot atbilstošas novērtēšanas metodes. - Metodes: gadījumu analīze – personas ar īpašām vajadzībām sociālās integrācijas izaicinājumus, projekta izstrāde - sociālās integrācijas/pakalpojumu efektivitātes novērtēšanas plānu, darbs grupās un fokusgrupas - sociālo problēmu risināšanas plāns, iesaistot dažādus sabiedrības pārstāvjus, vērtējot sadarbības un stratēģiskās plānošanas prasme. Kritēriji novērtēšanai: problēmas identificēšana un analīze, metodoloģiskā pieeja, stratēģiskā plānošana, lēmumu pieņemšana un problēmu risināšana, komunikācijas un sadarbības prasmes. * Praktisko darbu rezultāti semestra laikā. * Eksāmens: patstāvīgo darbu vērtējumi (10% +25% + 25% + 25%). Kompetence: Spēj plānot ieguldījumu indivīdu pašnoteikšanās prasmes pilnveidē, risinot sociālās un individuālās problēmas. - Metodes: praktisko gadījumu novērtēšana - sociālo pakalpojumu sniegšanas efektivitātes analīze reālā vidē (piemēram, izvērtējot kādas organizācijas darbību), tiek vērtēta spēja izmantot novērtēšanas metodes un analizēt sadarbības rezultātus. Kritēriji novērtēšanai: problēmas identificēšana un analīze, metodoloģiskā pieeja, stratēģiskā plānošana, lēmumu pieņemšana un problēmu risināšana, komunikācijas un sadarbības prasmes. * Praktisko darbu rezultāti semestra laikā. * Eksāmens: patstāvīgo darbu vērtējumi (10% +25% + 25% + 25%). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktisko darbu rezultāti semestra laikā - 15%
Eksāmens: patstāvīgo darbu vērtējumi (10% +25% + 25% + 25%) - 85% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav īpašu prasību. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|