LA0333 Sociālais darbs kopienā

Kods LA0333
Nosaukums Sociālais darbs kopienā
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Santa Meļķe
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursā tiek akcentēti teorētiskie jautājumi par kopienas darba struktūru, metodēm, prevences un intervences stratēģijām, sociālo problēmu identificēšanas aspektiem kopienā, kā arī piedāvāts praktiski iesaistīties kopienas sociālo problēmu risināšanā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1.temats Sociālā darba kopienā teorijas. 1.lekcija Sociālā kapitāla teorija, ekoloģiskā sistēmu teorija un spēcināšanas teorija kopienas darba kontekstā. 2 2 2 2
2.temats Sociālā darba kopienā prakse Latvijā, Eiropā, pasaulē. 2.lekcija Sociālā darba kopienā prakses modeļi. 2 2 2 0
1. patstāvīgais darbs “Sociālā darba kopienā labās prakses piemēri”. 0 4 0 6
Seminārs “Sociālā darba kopienā labās prakses piemēru prezentācija”. 0 2 0 2
3.temats Sociālā darbinieka kopienā profesionālās darbības saturs. 3.lekcija Sociālā darbinieka kopienā mērķi, uzdevumi un kompetences. 2 2 2 0
4.temats Kopienas darba organizācija. 4.lekcija Sociālā darba kopienā procesa posmi (sākotnējā un padziļinātā izvērtēšana, kopienas stratēģiskā plānošana, intervence, pārmaiņu novērtēšana, turpmākā rīcība). 2 2 2 0
5.lekcija Kopienas padziļinātas izpētes metodoloģiskais dizains. 2 2 0 2
2.patstāvīgais darbs “Aktivitāte “Citādā iepazīšana – jaunā apkaime un tās iedzīvotāji”. 0 6 0 4
Seminārs “Aktivitātes Aktivitāte “Citādā iepazīšana – jaunā apkaime un tās iedzīvotāji” rezultātu prezentācija. 2 2 0 2
5.temats Sociālās problēmas kopienā. 6.lekcija Sociālo problēmu identificēšana kopienā. 2 0 2 0
3.patstāvīgais darbs “Sociālo problēmu identificēšana kopienā”. 0 6 0 10
Seminārs “Sociālās problēmas kopienā”. 2 0 0 2
6.temats Caurviju procesi. 7.lekcija Kopienas līdzdalība, tīklošanās, līderi un līderības attīstība un prioritāšu noteikšana. 2 0 2 0
7.temats Kopienas darba prevences un intervences stratēģijas. 8.lekcija Sociālā darba kopienā metodes (kopienas, sociālā draba centrs, kopienas konsultanti, ārsnieguma sociālais darbs, dienas aktivitāšu centrs). 2 0 2 0
8.temats Resursu piesaiste kopienai. 9.lekcija Sociālo pakalpojumu tīkls sociālo problēmu risināšanai kopienā. 2 0 0 2
10.lekcija Atbalsta grupu tīklojuma veidi, mērķi, darbības organizācija kopienā. 2 0 0 2
Mācību ekskursija uz kopienu. 0 2 0 2
4.patstāvīgais darbs “Virtuālā tūre kopienā”. 0 6 0 6
Seminārs “Virtuālās tūres prezentācija”. 2 0 0 2
9.temats Kopienas stratēģiskā plānošana. 11.lekcija Kopienas attīstības plāns, tā struktūra. 2 0 0 2
5.patstāvīgais darbs “Kopienas attīstības plāna izstrāde”. 0 6 0 10
Seminārs “Kopienas attīstības plāna prezentācija”. 2 0 0 2
10.temats Pārmaiņu novērtēšana kopienā. 12.lekcija Pārmaiņu novērtēšanas metodes, paņēmieni, rīki. 2 0 2 2
6. patstāvīgais darbs: gatavošanās eksāmenam. 0 8 0 8
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Veicināt zināšanu apguvi un veidot izpratni par sociālo darbu kopienā; attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences plānot, modelēt, vadīt un izvērtēt kopienas darbu. Studiju kursa uzdevumi: • Papildināt zināšanas un padziļināt izpratni par sociālo darbu kopienā. • Pilnveidot profesionālās prasmes un kompetences, iesaistoties kopienas vajadzību izvērtēšanā, sociālo problēmu modelēšanā un/vai risināšanā un pārmaiņu novērtēšanā kopienā. • Attīstīt studentu reflektīvo un analītisko domāšanu par sociālo darbu kopienā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Raksturo sociālā darba kopienā teorijas un prakses modeļus; 2. Definē sociālā darbinieka kopienā mērķi un uzdevumus; 3. Nosauc un raksturot sociālā darbinieka kopienā kompetences; 4. Raksturo kopienas darba prevences un intervences stratēģijas un metodes; 5. Raksturo atbalsta grupu tīklojuma veidus, mērķus un darbības organizāciju kopienā; 6. Raksturo sociālā darba kopienā procesa posmus. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
PRASMES: 1. Identificē sociālās problēmas kopienā, nosaka prioritātes; 2. Identificē resursus sociālo problēmu risināšanai kopienā; 3. Pielieto sociālā darba kopienā teorijas un modeļus praksē; 4. Identificē sociālā darba kopienā labās prakses piemērus; 5. Veic kopienas padziļinātu izpēti; 6. Izstrādā kopienas attīstības plānu; 7. Demonstrē teorētisko atziņu izmantošanu kopienas darba praksē. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
KOMPETENCE: 1. Analizē sociālo darbu kopienā; 2. Plāno pārmaiņas kopienas darbā; 3. Argumentē savu un kolēģu izvirzītās prioritātes, prevences un intervences stratēģijas un novērtēšanas metodes kopienas darbā; 4. Novērtē pārmaiņas kopienā; 5. Reflektē un kritiski vērtē savu un kolēģu sniegumu. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
2. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
3. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
4. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
5. un 6. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
Eksāmena darbs – kopienas projekta prezentācija - 50%
 
Priekšzināšanas Zināšanas par sociālā darba teorijām, sociālā darba modeļiem un metodēm, projektu izstrādi un īstenošanu sociālajā darbā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]