Kods | LA0333 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālais darbs kopienā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Santa Meļķe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek akcentēti teorētiskie jautājumi par kopienas darba struktūru, metodēm, prevences un intervences stratēģijām, sociālo problēmu identificēšanas aspektiem kopienā, kā arī piedāvāts praktiski iesaistīties kopienas sociālo problēmu risināšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Veicināt zināšanu apguvi un veidot izpratni par sociālo darbu kopienā; attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences plānot, modelēt, vadīt un izvērtēt kopienas darbu. Studiju kursa uzdevumi: • Papildināt zināšanas un padziļināt izpratni par sociālo darbu kopienā. • Pilnveidot profesionālās prasmes un kompetences, iesaistoties kopienas vajadzību izvērtēšanā, sociālo problēmu modelēšanā un/vai risināšanā un pārmaiņu novērtēšanā kopienā. • Attīstīt studentu reflektīvo un analītisko domāšanu par sociālo darbu kopienā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Raksturo sociālā darba kopienā teorijas un prakses modeļus;
2. Definē sociālā darbinieka kopienā mērķi un uzdevumus;
3. Nosauc un raksturot sociālā darbinieka kopienā kompetences;
4. Raksturo kopienas darba prevences un intervences stratēģijas un metodes;
5. Raksturo atbalsta grupu tīklojuma veidus, mērķus un darbības organizāciju kopienā;
6. Raksturo sociālā darba kopienā procesa posmus. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija.
Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes.
Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj:
1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu;
2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. PRASMES: 1. Identificē sociālās problēmas kopienā, nosaka prioritātes; 2. Identificē resursus sociālo problēmu risināšanai kopienā; 3. Pielieto sociālā darba kopienā teorijas un modeļus praksē; 4. Identificē sociālā darba kopienā labās prakses piemērus; 5. Veic kopienas padziļinātu izpēti; 6. Izstrādā kopienas attīstības plānu; 7. Demonstrē teorētisko atziņu izmantošanu kopienas darba praksē. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. KOMPETENCE: 1. Analizē sociālo darbu kopienā; 2. Plāno pārmaiņas kopienas darbā; 3. Argumentē savu un kolēģu izvirzītās prioritātes, prevences un intervences stratēģijas un novērtēšanas metodes kopienas darbā; 4. Novērtē pārmaiņas kopienā; 5. Reflektē un kritiski vērtē savu un kolēģu sniegumu. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
2. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 3. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 4. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 5. un 6. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% Eksāmena darbs – kopienas projekta prezentācija - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par sociālā darba teorijām, sociālā darba modeļiem un metodēm, projektu izstrādi un īstenošanu sociālajā darbā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|