Kods | LA0332 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālā likumdošana II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Svetlana Lanka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studenti tiek iepazīstināti ar aktualitātēm sociālajā likumdošanā. Kurss tiek orientēts uz praktiskajām nodarbībām sociālās likumdošanas regulējuma pielietošanai praktiskajā darbībā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķi Padziļināt studējošo zināšanas sociālās likumdošanas jomā, dodot iespēju analizēt aktualitātes un izmaiņas, saskatīt izmaiņu virzību iedzīvotāju dzīves kvalitātes sekmēšanai. Kursa uzdevumi Apgūt prasmi zināšanas sociālajā likumdošanā integrēt sociālā darba praksē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Identificēt un izprast Latvijas sociālās likumdošanas aktuālo regulējumu un tā piemērošanas jomas sociālā darba praksē.
Analizēt normatīvos aktus, kas regulē sociālos pakalpojumus, sociālo palīdzību, sociālo apdrošināšanu un bērnu tiesību aizsardzību.
Piemērot tiesību normas konkrētās sociālā darba situācijās, izstrādājot juridiski pamatotus rīcības plānus.
Veikt kritisku gadījuma analīzi, identificējot klienta vajadzības un atbilstošo tiesisko regulējumu.
Salīdzināt sociālās likumdošanas sistēmas, novērtējot līdzības un atšķirības starp Latviju un citām ES dalībvalstīm noteiktās jomās (piemēram, atbalsts personām ar invaliditāti, ģimenēm ar bērniem u.c.).
Argumentēt un pamatot savus lēmumus juridiskā kontekstā, izmantojot attiecīgās tiesību normas un sociālā darba principus. - Vērtēšanas metodes:
Rakstiski darbi - analīze, salīdzinošā analīze.
Gadījuma analīze (case study)
Tests vai pārbaudes darbs par kursa teorētisko saturu
Aktivitāte praktiskajās nodarbībās un iesaiste diskusijās
Vērtēšanas kritēriji:
Izpratne par tiesisko regulējumu- Spēja precīzi identificēt un izskaidrot attiecīgos normatīvos aktus un to piemērošanas sfēras.
Analīzes prasmes- Spēja analizēt juridiskos dokumentus un piemērot tos konkrētās sociālā darba situācijās.
Praktiskā piemērošana - Spēja izstrādāt atbilstošus un reāli īstenojamus risinājumus atbilstoši tiesiskajam regulējumam.
Salīdzinošā pieeja - Spēja kritiski salīdzināt Latvijas un citu ES valstu sociālo politiku tiesiskos aspektus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Rakstiskais darbs – normatīvā analīze / salīdzinošā analīze - 30%
Gadījuma analīze (case study) - 25% Aktivitāte praktiskajās nodarbībās un iesaiste diskusijās - 20% Tests par teorētisko saturu - 25% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Sociālā likumdošana I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|