Kods | LA0330 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Socializācijas pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lāsma Latsone | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa gaitā socializācija tiek apskatīta kā personības tapšanas process, cilvēkam jau no dzimšanas pārmantojot cilvēces pieredzi un zināšanas, pakāpeniski iesaistoties sociālā vidē - process, kas turpinās visas dzīves garumā. Socializācijas aģenti tiks skatīti bioloģiskā un kultūras kontekstā, akcentējot gūto teorētisko zināšanu pielietojumu sociālā darba kontekstā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: Veidot izpratni par personības socializācijas būtību un tās nozīmi cilvēka sociālajā attīstībā un sociālā darba kontekstā. Kursa uzdevumi: Pilnveidot analītiskās prasmes izvērtēt personības attīstību un socializācijas nozīmi šajā procesā; Dažādu socializācijas aģentu apzināšanās un to ietekmes atpazīšana personīgajā dzīvē un sabiedrībā dažādos vecumposmos un kontekstos; Izpētīt un argumentēti izanalizēt teorētisko nostādņu īstenošanas pieredzi sociālā darba kontekstā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- Zina personības attīstības teorijas, izprot morālās attīstības principus;
- Pārzina dažādus socializācijas aģentus, to lomu un nozīmi cilvēka dzīvē;
- Zina socializācijas veidus un sociālās vides ietekmes mijsakarības;
- Zina sociālās uzvedības pamatprincipus, pieaugušo socializācijas īpatnības. - - Diskusija: Mans socializācijas ceļš vērtību veidošanās ceļš. Kāpēc es esmu tas/tā, kas es esmu?
- Viena socializācijas aģenta dziļāka analīze. Prezentācija.
- Individuāls darbs ar izvēlēto grāmatu;
- Eksāmena darbs: Padziļināts pētījums par vienu ar socializāciju saistītu aspektu.
Vērtēšanas kritēriji: Aktualitātes pamatojums, literatūras un gadījumu analizēšanas prasmes, prasme reflektēt, iesaiste klases diskusijās. Vērtējums 10 ballu skalā atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem. Prasmes: - Izprot socializāciju kā nebeidzamu procesu visas dzīves garumā; - Prot teoriju sasaistīt ar personīgo pieredzi un attiecināt uz sociālā darba sfēru - Izprot socializācijas nozīmi gan personīgā dzīvē, gan sabiedrībā kopumā; - Izprot ģimenes un vienaudžu lomu socializācijā, kā arī prot atpazīt dažādus socializācijas aģentus bioloģiskā un kultūras kontekstā; - Prot sasaistīt teorētisko informāciju ar personīgo pieredzi un sociālā darba sfēru. - Prot analizēt literatūru, pielietojot kritisko domāšanu. - Patstāvīgo darbu izstrāde: - Diskusija: Mans socializācijas ceļš vērtību veidošanās ceļš. Kāpēc es esmu tas/tā, kas es esmu? - Viena socializācijas aģenta dziļāka analīze. Prezentācija. - Individuāls darbs ar izvēlēto grāmatu - Eksāmena darbs: Padziļināts pētījums par vienu ar socializāciju saistītu aspektu. Vērtēšanas kritēriji: Aktualitātes pamatojums, literatūras un gadījumu analizēšanas prasmes, prasme reflektēt, iesaiste klases diskusijās. Vērtējums 10 ballu skalā atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem. Kompetences: - Pilnveidotas pētnieciskās un prezentēšanas prasmes; - Padziļinātas zināšanas, kritiskā spriestspēja; - Sava personīgā socializācijas ceļa apzināšanās un izpratne. - Patstāvīgo darbu izstrāde: - Diskusija: Mans socializācijas ceļš vērtību veidošanās ceļš. Kāpēc es esmu tas/tā, kas es esmu? - Viena socializācijas aģenta dziļāka analīze. Prezentācija. - Individuāls darbs ar izvēlēto grāmatu; - Eksāmena darbs: Padziļināts pētījums par vienu ar socializāciju saistītu aspektu. Vērtēšanas kritēriji: Aktualitātes pamatojums, literatūras un gadījumu analizēšanas prasmes, prasme reflektēt, iesaiste klases diskusijās. Vērtējums 10 ballu skalā atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Diskusija: Mans socializācijas ceļš - vērtību veidošanās ceļš. Kāpēc es esmu tas/tā, kas es esmu? (Vērtības/ normas/ uzvedība/ieradumi/ prasmes/ ģimene/ skola /draugi/ reliģija/ grāmatas u.c.).
Socializācijas aģenti manā dzīvē (socializācijas formas, citu cilvēku vērtējuma nozīmīgums, kas visspēcīgāk ietekmējis pašvērtējumu). - 10%
Viena socializācijas aģenta dziļāka analīze (katram studentam atšķirīga tēma) Sagatavot prezentāciju, apskatot teoriju un ilustrējot to ar personīgi novērotiem piemēriem. Svarīga sasaiste ar sociālo darbu. - 20% Darbs ar grāmatu. Eseja. 3.lpp. Izlasīt vienu (pēc izvēles) populārzinātnisku grāmatu par tēmu, kas skar jebkādu ar bērnu vai pieaugušo socializāciju saistītu aspektu, un atbildēt uz dotajiem jautājumiem. Sagatavoties diskusijai. - 20% Eksāmena darbs (4 lpp) + prezentācija Padziļināts pētījums, balstoties zinātniskos rakstos, par vienu ar socializāciju saistītu aspektu (pēc izvēles), kas ieinteresēja kursa gaitā. Vērtēšanas kritēriji: zinātniskās literatūras iesaiste, spēja izpētīto saistīt ar savu pieredzi un attiecināt uz sociālā darba jomu. Secinājumi, korektas atsauces - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|