LA0328 Gadījuma vadīšana sociālā darba praksē

Kods LA0328
Nosaukums Gadījuma vadīšana sociālā darba praksē
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Madara Lapsa
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sniedz padziļinātas zināšanas un praktisku izpratni par sociālo gadījumu vadīšanu sociālā darba praksē. Kurss aptver gadījuma vadīšanas teorētiskās pieejas, metodes un procesa posmus, kā arī profesionālas dokumentācijas veidošanu. Studenti praktizēs klienta problēmu identificēšanas metodes, resursu apzināšanu, mērķu formulēšanu, intervences plānošanu un rezultātu novērtēšanu. Īpaša uzmanība tiek pievērsta gadījuma vadīšanas specifikai darbā ar dažādām klientu grupām sociālā darba kontekstā un starpprofesionālai sadarbībai gadījuma vadīšanā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1.temats Teorijas un pieejas gadījuma vadīšanā sociālā darba praksē 1.lekcija Teorijas un pieejas gadījuma vadīšanā sociālā darba praksē raksturojums. 2 2 2 4
1.patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram “Teoriju gadījuma vadīšanā sociālā darba praksē salīdzinājums: priekšrocības. 0 2 0 4
Seminārs “Teoriju gadījuma vadīšanā sociālā darba praksē salīdzinājums: priekšrocības un kritika”. 2 2 0 4
2.temats Gadījuma vadīšanas process. 2.lekcija Gadījuma vadīšanas posmi. 2 2 2 4
3.temats Gadījuma novērtēšana. 3.lekcija Gadījuma novērtēšanas metodes. 2 2 2 4
2. patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram “Klienta novērtēšana izvēlētā gadījuma kontekstā”. 0 2 0 4
Seminārs “Klienta novērtēšana izvēlētā gadījuma kontekstā”. 2 2 0 4
4. temats Intervences plānošana gadījuma vadīšanā. 4.lekcija Mērķu, uzdevumu un galarezultātu izvirzīšana un intervences plānošana gadījuma vadīšanas kontekstā. 2 2 0 4
5.temats Resursi gadījuma vadīšanā. 5.lekcija Resursu piesaiste un koordinēšana gadījuma vadīšanas kontekstā. 2 2 2 4
3. patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram “Mērķu, uzdevumu un galarezultātu izvirzīšana un intervences plānošana gadījuma vadīšanas kontekstā”. 0 2 0 4
Seminārs “Mērķu, uzdevumu, galarezultātu un intervences izvēlētā gadījuma vadīšanas kontekstā prezentācija”. 2 2 0 4
6.temats Dokumentācija gadījuma vadīšanā. 6.lekcija Dokumentācijas veidi un dokumentēšana gadījuma vadīšanā. 2 2 0 2
7.temats Starpprofesionālā un starpinstitūciju sadarbība gadījuma vadīšanā. 7.lekcija Starpprofesionālā un starpinstitūciju sadarbības organizēšana un koordinēšana gadījuma vadīšanā. 2 2 2 2
4. patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram “Starpprofesionāļu komandas un starpinstitucionālās sadarbības modelis gadījuma vadīšanā”. 0 2 0 2
Seminārs “Starpprofesionāļu komandas un starpinstitucionālās sadarbības modeļa gadījuma vadīšanā prezentācija”. 2 2 0 2
8.temats Gadījuma slēgšana un rezultātu novērtēšana. 8.lekcija Rezultātu novērtēšanas un analīzes metodes. 2 2 2 2
9.temats Gadījuma vadīšana sociālā darba praksē dažādām mērķgrupām. 9.lekcija Izpēte, plānošana, intervence un novērtēšana gadījuma vadīšanā atbilstoši dažādu mērķgrupu vajadzībām, sociālpsiholoģiskajām īpatnībām un resursiem. 2 2 2 2
5. patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram “Gadījuma vadīšanas algoritma izstrāde izvēlētajai mērķgrupai”. 2 2 0 2
10.temats Ētika un profesionālās robežas gadījuma vadīšanā. 10.lekcija Ētiskās dilemmas gadījuma vadīšanā. 2 2 0 2
6.patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram “Ētisko dilemmu identificēšana un risināšana gadījuma vadīšanas procesā”. 0 2 2 2
Seminārs “Ētisko dilemmu identificēšana un risināšana gadījuma vadīšanas procesā”. 2 4 0 2
Sociālais darbs ar gadījumu un gadījuma vadīšana sociālajā darbā: kopīgais un atšķirīgais. 0 4 0 2
7. patstāvīgais darbs: gatavošanās eksāmenam – projekta „Gadījuma vadīšanas modeļa izstrāde, pamatojoties uz resursu un vajadzību izpēti”. 0 4 0 2
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Papildināt un praktiski izmantot teorētiskās zināšanas, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences gadījuma vadīšanā sociālā darba praksē. Studiju kursa uzdevumi: • Veicināt zināšanu apguvi par gadījuma vadīšanu sociālā darba praksē; • Padziļināt izpratni par gadījuma vadīšanas procesu un pilnveidot gadījuma vadīšanas prasmes; • Attīstīt kompetenci reflektēt, analizēt un vērtēt gadījuma vadīšanas procesu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Definē un raksturo gadījuma vadīšanas būtību un pamatprincipus sociālās rehabilitācijas kontekstā; 2. Raksturo teorētiskās pieejas gadījuma vadīšanā; 3. Raksturo multidisciplināro un starpprofesionālo; sadarbību gadījuma vadīšanas procesā; 4. Identificē klienta vajadzības un problēmas, izmantojot adekvātas novērtēšanas metodes; 5. Klasificē resursus un atbalsta sistēmas gadījuma vadīšanā. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
PRASMES: 1. Identificē klienta vajadzības un problēmas, izmantojot adekvātas novērtēšanas metodes; 2. Klasificē resursus un atbalsta sistēmas gadījuma vadīšanā; 3. Demonstrē izpratni par gadījuma vadīšanas procesa posmiem un to secību; 4. Demonstrē spēju profesionāli dokumentēt gadījuma vadīšanas procesu; 5. Pielieto dažādas intervences stratēģijas atbilstoši klienta situācijai; 6. Novērtē klientu vajadzības un resursu pieejamību. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
KOMPETENCE: 1. Analizē gadījuma vadīšanas dinamiku; 2. Sistematizē informāciju par klienta sistēmu un vidi; 3. Plāno atbilstošas intervences stratēģijas dažādās klientu situācijās dažādām mērķgrupām; 4. Noformē gadījuma vadīšanas dokumentāciju atbilstoši profesionālajiem standartiem; 5. Vērtē intervences plāna izpildi. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 60%
Eksāmens – projekta prezentācija - 40%
 
Priekšzināšanas Zināšanas par sociālā darba teorijām, modeļiem un metodēm, sociālo darbu ar indivīdu un ģimeni.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]