Kods | LA0328 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Gadījuma vadīšana sociālā darba praksē | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Madara Lapsa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz padziļinātas zināšanas un praktisku izpratni par sociālo gadījumu vadīšanu sociālā darba praksē. Kurss aptver gadījuma vadīšanas teorētiskās pieejas, metodes un procesa posmus, kā arī profesionālas dokumentācijas veidošanu. Studenti praktizēs klienta problēmu identificēšanas metodes, resursu apzināšanu, mērķu formulēšanu, intervences plānošanu un rezultātu novērtēšanu. Īpaša uzmanība tiek pievērsta gadījuma vadīšanas specifikai darbā ar dažādām klientu grupām sociālā darba kontekstā un starpprofesionālai sadarbībai gadījuma vadīšanā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Papildināt un praktiski izmantot teorētiskās zināšanas, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences gadījuma vadīšanā sociālā darba praksē. Studiju kursa uzdevumi: • Veicināt zināšanu apguvi par gadījuma vadīšanu sociālā darba praksē; • Padziļināt izpratni par gadījuma vadīšanas procesu un pilnveidot gadījuma vadīšanas prasmes; • Attīstīt kompetenci reflektēt, analizēt un vērtēt gadījuma vadīšanas procesu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Definē un raksturo gadījuma vadīšanas būtību un pamatprincipus sociālās rehabilitācijas kontekstā;
2. Raksturo teorētiskās pieejas gadījuma vadīšanā;
3. Raksturo multidisciplināro un starpprofesionālo; sadarbību gadījuma vadīšanas procesā;
4. Identificē klienta vajadzības un problēmas, izmantojot adekvātas novērtēšanas metodes;
5. Klasificē resursus un atbalsta sistēmas gadījuma vadīšanā. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija.
Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes.
Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj:
1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu;
2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. PRASMES: 1. Identificē klienta vajadzības un problēmas, izmantojot adekvātas novērtēšanas metodes; 2. Klasificē resursus un atbalsta sistēmas gadījuma vadīšanā; 3. Demonstrē izpratni par gadījuma vadīšanas procesa posmiem un to secību; 4. Demonstrē spēju profesionāli dokumentēt gadījuma vadīšanas procesu; 5. Pielieto dažādas intervences stratēģijas atbilstoši klienta situācijai; 6. Novērtē klientu vajadzības un resursu pieejamību. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. KOMPETENCE: 1. Analizē gadījuma vadīšanas dinamiku; 2. Sistematizē informāciju par klienta sistēmu un vidi; 3. Plāno atbilstošas intervences stratēģijas dažādās klientu situācijās dažādām mērķgrupām; 4. Noformē gadījuma vadīšanas dokumentāciju atbilstoši profesionālajiem standartiem; 5. Vērtē intervences plāna izpildi. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 60%
Eksāmens – projekta prezentācija - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par sociālā darba teorijām, modeļiem un metodēm, sociālo darbu ar indivīdu un ģimeni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|