Kods | LA0327 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Multikulturālisms sociālajā darbā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lāsma Latsone, Svetlana Lanka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Šajā kursā tiks apskatīta dažādība globālā un sociālā darba kontekstā, nodrošinot pamatu starpkultūru kompetences attīstībai, veicinot atvērtību, respektu, toleranci, empātiju, un kultūras un sociālo inteliģenci personīgo un profesionālo mērķu sasniegšanai. Kursa gaitā nozīmīga loma ir diskusijām un domu apmaiņai, kā arī teorētiskā materiāla sasaistei ar personīgo pieredzi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: Multikulturālisma un citu dažādības veidu izpratne globālā un sociālā darba kontekstā, nodrošinot pamatu starpkultūru kompetences attīstībai sociālajiem darbiniekiem, veicinot atvērtību, respektu, toleranci, empātiju, un kultūras un sociālo inteliģenci personīgo un profesionālo mērķu sasniegšanai. Kursa uzdevumi: - Tolerances veicināšana sabiedrībā un sociālā darba kontekstā, izzinot dažādības formas un tās izpausmes, kā arī izprotot atšķirības un pārdomājot savus pieņēmumus, stereotipus un vērtības; - Attīstīt topošo sociālo darbinieku profesionālo kompetenci darbam daudzkultūru vidē | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zina un izprot ar multikulturālismu un ar dažādības aspektiem saistītos pamatjēdzienus un prot tos attiecināt uz sociālā darba sfēru;
2. Izprot dažādību kā vērtību mūsdienu globalizētajā sabiedrībā, prot sasaistīt teorētiskās zināšanas ar personīgo pieredzi;
3. Zina par vietējām, valsts un globālām problēmām, pārvaldības sistēmām un struktūrām, akcentējot to dažādību un savstarpējo saistību. - 1. Refleksija par dažādības aspektiem savā dzīvē.
2. Diskusija
2. Intervija ar vienu soc. darbinieku par dažādību sociālā darba iestādē.
3. Materiālu analīze (tēmas: Romi, reliģija, bēgļi, LGBTQ)
5. Viena multikulturālisma radīta izaicinājuma kritiska analīze sociālā darba praksē
Vērtēšanas kritēriji: Aktualitātes pamatojums, literatūras un gadījumu analizēšanas prasmes, prasme reflektēt, iesaiste klases diskusijās Prasmes: 4. Prasme pilnveidot sociālā darbinieka profesionālo kompetenci saistībā ar sociālās vides daudzveidību, attīstot sevī toleranci, socializācijas prasmes, gatavību darbam daudzveidīgā, multikulturālā sabiedrībā. 5. Prasme izvēlēties dažādas sociālā darba stratēģijas, kas atbalsta dažādību un klientu individuālās vajadzības un intereses. 6. Prasme attīstīt attieksmi, kas rosina cieņu pret atšķirīgo un daudzveidīgo. 7. Prasme izmantot atbilstošas stratēģijas starpkultūru komunikācijā dažādības vidē. - 1. Refleksija par dažādības aspektiem savā dzīvē. 2. Diskusija 2. Intervija ar vienu soc. darbinieku par dažādību sociālā darba iestādē. 3. Materiālu analīze (tēmas: Romi, reliģija, bēgļi, LGBTQ) 5. Viena multikulturālisma radīta izaicinājuma kritiska analīze sociālā darba praksē Vērtēšanas kritēriji: Aktualitātes pamatojums, literatūras un gadījumu analizēšanas prasmes, prasme reflektēt, iesaiste klases diskusijās Kompetence: 8. Spēj profesionālajā darbībā veidot iekļaujošu un uz sadarbību vērstu vidi. 9. Spēj kritiski vērtēt un interpretēt daudzveidības izpausmes sociālajā darbā, kā arī argumentēti diskutēt par dažādības procesu būtību. 10. Spēj demonstrēt personīgo un sociālo atbildību, respektējot sociālā darba klientu individualitāti un kultūras kontekstu. 11. Spēja kritiski reflektēt par savu pieredzi un analizēt savas profesionālās kompetences izaugsmi. - 1. Refleksija par dažādības aspektiem savā dzīvē. 2. Diskusija 2. Intervija ar vienu soc. darbinieku par dažādību sociālā darba iestādē. 3. Materiālu analīze (tēmas: Romi, reliģija, bēgļi, LGBTQ) 5. Viena multikulturālisma radīta izaicinājuma kritiska analīze sociālā darba praksē Vērtēšanas kritēriji: Aktualitātes pamatojums, literatūras un gadījumu analizēšanas prasmes, prasme reflektēt, iesaiste klases diskusijās |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs: Mana valodu un kultūru biogrāfija. Daudzkultūru situācijas un citu dažādības aspektu atpazīšana savā dzīves un darba telpā. Sagatavoties klases diskusijai - 10%
Patstāvīgais darbs: Dažādības aspektu atklāšana sociālā darba iestādēs un institūcijās (1 intervija) - 10% Patstāvīgais darbs: Daudzkultūru un dažādības situācijas atpazīšana Aktualitātes un problēmjautājumi sabiedrībā dažādības kontekstā . Analizēt internetā un periodikā atrodamās aktualitātes (5), saistītas ar multikulturālisma jautājumiem Latvijā un pasaulē, sasaistot ar sociālā darba praksi. Informācijas kritiska analīze, diskusija. Uzdevuma mērķis: saskatīt aktualitātes un problēmjautājumus dažādības kontekstā, izprast personīgos pieņēmumus, stereotipus un vērtības, kā arī gūt prasmi analizēt multikulturālisma aktualitāti sociālajā darbā - 10% Patstāvīgais darbs: Metodiskā materiāla (Sociālais darbs daudzveidīgā sabiedrībā, 2023) dziļāka izpēte, izmantojot doto darba lapu. - 30% Eksāmena darbs: Izvēlēties vienu multikulrurālisma radītu izaicinājumu sociālā darba praksē. To analizēt, izmantojot literatūru (vismaz 3 avotus), kā arī piedāvāt savu redzējumu šī izaicinājuma risināšanā un dažādības kompetences veidošanā sociālā darba kontekstā (4 lpp) - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|