Kods | LA0323 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālais darbs ar indivīdu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Undīne Vēvere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes par sociālā darba mērķiem, uzdevumiem, dokumentāciju darbā ar indivīdu/ģimeni, kā arī ar gadījuma vadīšanas un novērtēšanas pamatprincipus. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Sniegt izpratni par sociālā darba mērķiem, uzdevumiem, principiem, dokumentāciju sociālā darba mikrolīmenī (indivīds/ģimene), kā arī ar gadījuma vadīšanas un novērtēšanas pamatprincipiem. Studiju kursa uzdevumi: Veidot teorētiskās zināšanās par sociālo darbu mikrolīmenī (indivīds/ģimene); Radīt izpratni par sociālā gadījuma vadīšanas pamatprincipiem; Veicināt spēju analizēt un risināt sociālās problēmas, izmantojot sociālā darba pamatmetodi – gadījuma vadīšanu; Veidot izpratni, kā pielietot normatīvo regulējumu sociālajā darbā. Veicināt kritisko domāšanu un problēmrisināšanas prasmes darbā ar sociālā darba mērķa grupām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina sociālo likumdošanu gadījuma vadīšanas un darba ar gadījumu procesā.
2. Ir izpratne par dažādu sociālā darba metožu pielietojumu sociālā gadījuma vadīšanā
3. Ir zināšanas par sociālā darba pamatprincipiem mikrolīmenī (indivīds/ģimene) . - Praktiskais darbs: balstoties uz lekcijas materiāliem un literatūras avotu analīzi , analizēt un demonstrēt izprati par sociālo darbu mikro līmenī.
Praktiskais darbs: Balstoties uz literatūras avotu analīzi (4 avoti) -izveidot argumentētu pārskatu par sociālā darbinieka kompetenci sociālā darbā (ar indivīdu/ ģimeni) gadījuma vadīšanas ietvaros ievērojot ētikas principus un vērtības.
Balstoties uz literatūras avotu analīzi (4 avoti) – sagatavot prezentāciju par saskarsmes un attiecību veidošanas aspektiem efektīvu sadarbības attiecību veidošanai(apjoms stundās .) PRASMES: 1. Prot patstāvīgi novērtēt un vadīt sociālo gadījumu. 2. Izprot klientu lietas nozīmi, vajadzību un iekārtošanas pamatprincipus sociālajā darbā. 3. Izmanto zināšanas par sociālā darba ar gadījumu pamatprincipiem. 4. Izprot, kā izmantot iegūtās zināšanas sociālajā darbā ar indivīdu. - Praktiskais darbs: izlasīt grāmatā «Sociālais darbs ar gadījumu: Prakse teorijā. 1. sējums.» nodaļu «Darbs ar gadījumu» (357.lpp- 447.lpp). un sniegt atgriezenisko saiti. Praktiskais darbs: iepazīties ar dotajiem klientu lietu kārtību paraugiem/piemēriem un aktīvi piedalīties diskusijā par izmantotājām veidlapām, to nozīmi un vajadzību. KOMPETENCE: 1. Spēj atšķirt sociālā darba pamatmetodes – darbs ar gadījumu, gadījuma vadīšana un psihosociālais darbs. 2. Izmanto iegūtās zināšanas un prasmes, vadot sociālos gadījumus un piedāvājot atbilstošus resursus sociālas problēmas mazināšanai, novēršanai un risināšanai. 3. Saskata likumsakarības starp gadījuma vadīšanas procesu un klienta lietā izmantotajām veidlapām. - Praktiskais darbs: risināt mācībspēka piedāvātu sociālo gadījumu, balstoties uz spēka perspektīvas teoriju. Praktiskais darbs: Izvērtēt doto sociālo gadījumu un veikt gadījuma vadīšanu, izmantojot pieejamās sociālā darba metodikas, sociālā darba pamatprincipus un atbilstošus normatīvos aktu. Eksāmena darbs – viena sociālā gadījuma analīze. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi par 1. tematu - 30%
Praktiskie darbi par 2. tematu - 30% Eksāmena darbs - viena sociālā gadījuma analīze - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studentam nepieciešamas pamazināšanas par sociālā darba galvenajiem principiem, sociālo psiholoģiju, kā arī jāpārzina sociālā darba teorijas un metodes, jo tās būs nepieciešams integrēt šī studiju kursa patstāvīgajos un eksāmena darbā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|