LA0323 Sociālais darbs ar indivīdu

Kods LA0323
Nosaukums Sociālais darbs ar indivīdu
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Undīne Vēvere
Kredītpunkti 4.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes par sociālā darba mērķiem, uzdevumiem, dokumentāciju darbā ar indivīdu/ģimeni, kā arī ar gadījuma vadīšanas un novērtēšanas pamatprincipus. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Sociālā darba mikrolīmeņa prakse (vērsta uz indivīdu, pāri, ģimeni). Sociālās problēmas, to raksturojums un klasificēšana, sociālo un vides faktoru ietekme uz indivīdu/ ģimeni. Sociālās problēmas, to raksturojums un klasificēšana, sociālo un vides faktoru ietekme uz indivīdu/ ģimeni. 1. lekcija: Sociālā darba ar indivīdu vēsturiskie aspekti; Sociālā darba ar indivīdu mērķi, uzdevumi un teorētiskā bāze; Sociālā darba mikrolīmeņa formas – sociālais darbs ar gadījumu – jēdzienu daudzveidība un to skaidrojums. Praktiskais darbs: balstoties uz lekcijas materiāliem un literatūras avotu analīzi , analizēt un demonstrēt izprati par sociālo darbu mikro līmenī. 4 2 8 16
2. lekcija Sociālā darba ar indivīdu ētikas principi un vērtības. Praktiskais darbs: Balstoties uz literatūras avotu analīzi (4 avoti) -izveidot argumentētu pārskatu par sociālā darbinieka kompetenci sociālā darbā (ar indivīdu/ ģimeni) gadījuma vadīšanas ietvaros ievērojot ētikas principus un vērtības. 4 2 2 6
3. lekcija Saskarsmes un attiecību veidošana sociālajā darbā ar indivīdu/ģimeni gadījuma vadīšanas gaitā; Praktiskais darbs Balstoties uz literatūras avotu analīzi (4 avoti) – sagatavot prezentāciju par saskarsmes un attiecību veidošanas aspektiem efektīvu sadarbības attiecību veidošanai(apjoms stundās .) 4 6 2 4
4. lekcija Lineārā un sistēmiskā paradigma darbā ar indivīdu/ģimeni; Spēka perspektīva sociālajā darbā ar indivīdu/ ģimeni Praktiskais darbs Risināt mācībspēka piedāvātu sociālo gadījumu , balstoties uz spēka perspektīvas teoriju. individuāla gadījuma risināšanā. 4 12 2 6
2. temats. Sociālā darba ar indivīdu/ ģimeni novērtējuma metodika gadījuma vadīšanas ietvaros. 1. un 2. Lekcija Sociālā darba pamatmetodes (darbs ar gadījumu, gadījuma vadīšana, psihosociālā konsultēšana); Sociālā darba mērķa grupas un to iedalījums; Sociālais darbs ar dažādām klientu mērķa grupām (ģimenes ar bērniem, personas ar garīga rakstura traucējumiem, atkarīgas un līdzatkarīgas personas, jaunieši utt.); Sociālā darbinieka darbība klienta līdzdalības veicināšanā. 4 8 2 8
Praktiskais darbs: izlasīt grāmatā «Sociālais darbs ar gadījumu: Prakse teorijā. 1. sējums.» nodaļu «Darbs ar gadījumu» (357.lpp- 447.lpp). un sniegt atgriezenisko saiti. 0 10 0 10
3. Lekcija Ievads klienta lietas iekārtošanā, dokumentācijā (veidlapas, klientu lietu kārtības); Normatīvie akti gadījuma vadīšanas procesā; Konfidencialitāte, veidojot klienta lietu; Datubāzes sociālajā darbā; Starpprofesionāļu komandas un starpinstitucionālā sadarbība individuāla gadījuma risināšanā. 6 4 2 6
Praktiskais darbs: iepazīties ar dotajiem klientu lietu kārtību paraugiem/piemēriem un aktīvi piedalīties diskusijā par izmantotājām veidlapām, to nozīmi un vajadzību. 4 8 2 4
4. Lekcija. Gadījuma vadīšanas process (pamatprincipi, vadlīnijas); Daudzpakāpju izvērtēšana (pirmreizējā, sākotnējā, padziļinātā un paplašinātā izvērtēšana); Sociālo gadījumu risināšana un analīze, izmantojot gadījumu vadīšanu. 8 10 0 16
Praktiskais darbs: Izvērtēt doto sociālo gadījumu un veikt gadījuma vadīšanu, izmantojot pieejamās sociālā darba metodikas, sociālā darba pamatprincipus un atbilstošus normatīvos aktu. 2 10 0 16
Kopā: 40 72 20 92
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Sniegt izpratni par sociālā darba mērķiem, uzdevumiem, principiem, dokumentāciju sociālā darba mikrolīmenī (indivīds/ģimene), kā arī ar gadījuma vadīšanas un novērtēšanas pamatprincipiem. Studiju kursa uzdevumi: Veidot teorētiskās zināšanās par sociālo darbu mikrolīmenī (indivīds/ģimene); Radīt izpratni par sociālā gadījuma vadīšanas pamatprincipiem; Veicināt spēju analizēt un risināt sociālās problēmas, izmantojot sociālā darba pamatmetodi – gadījuma vadīšanu; Veidot izpratni, kā pielietot normatīvo regulējumu sociālajā darbā. Veicināt kritisko domāšanu un problēmrisināšanas prasmes darbā ar sociālā darba mērķa grupām.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Pārzina sociālo likumdošanu gadījuma vadīšanas un darba ar gadījumu procesā. 2. Ir izpratne par dažādu sociālā darba metožu pielietojumu sociālā gadījuma vadīšanā 3. Ir zināšanas par sociālā darba pamatprincipiem mikrolīmenī (indivīds/ģimene) . - Praktiskais darbs: balstoties uz lekcijas materiāliem un literatūras avotu analīzi , analizēt un demonstrēt izprati par sociālo darbu mikro līmenī. Praktiskais darbs: Balstoties uz literatūras avotu analīzi (4 avoti) -izveidot argumentētu pārskatu par sociālā darbinieka kompetenci sociālā darbā (ar indivīdu/ ģimeni) gadījuma vadīšanas ietvaros ievērojot ētikas principus un vērtības. Balstoties uz literatūras avotu analīzi (4 avoti) – sagatavot prezentāciju par saskarsmes un attiecību veidošanas aspektiem efektīvu sadarbības attiecību veidošanai(apjoms stundās .)
PRASMES: 1. Prot patstāvīgi novērtēt un vadīt sociālo gadījumu. 2. Izprot klientu lietas nozīmi, vajadzību un iekārtošanas pamatprincipus sociālajā darbā. 3. Izmanto zināšanas par sociālā darba ar gadījumu pamatprincipiem. 4. Izprot, kā izmantot iegūtās zināšanas sociālajā darbā ar indivīdu. - Praktiskais darbs: izlasīt grāmatā «Sociālais darbs ar gadījumu: Prakse teorijā. 1. sējums.» nodaļu «Darbs ar gadījumu» (357.lpp- 447.lpp). un sniegt atgriezenisko saiti. Praktiskais darbs: iepazīties ar dotajiem klientu lietu kārtību paraugiem/piemēriem un aktīvi piedalīties diskusijā par izmantotājām veidlapām, to nozīmi un vajadzību.
KOMPETENCE: 1. Spēj atšķirt sociālā darba pamatmetodes – darbs ar gadījumu, gadījuma vadīšana un psihosociālais darbs. 2. Izmanto iegūtās zināšanas un prasmes, vadot sociālos gadījumus un piedāvājot atbilstošus resursus sociālas problēmas mazināšanai, novēršanai un risināšanai. 3. Saskata likumsakarības starp gadījuma vadīšanas procesu un klienta lietā izmantotajām veidlapām. - Praktiskais darbs: risināt mācībspēka piedāvātu sociālo gadījumu, balstoties uz spēka perspektīvas teoriju. Praktiskais darbs: Izvērtēt doto sociālo gadījumu un veikt gadījuma vadīšanu, izmantojot pieejamās sociālā darba metodikas, sociālā darba pamatprincipus un atbilstošus normatīvos aktu. Eksāmena darbs – viena sociālā gadījuma analīze.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktiskie darbi par 1. tematu - 30%
Praktiskie darbi par 2. tematu - 30%
Eksāmena darbs - viena sociālā gadījuma analīze - 40%
 
Priekšzināšanas Studentam nepieciešamas pamazināšanas par sociālā darba galvenajiem principiem, sociālo psiholoģiju, kā arī jāpārzina sociālā darba teorijas un metodes, jo tās būs nepieciešams integrēt šī studiju kursa patstāvīgajos un eksāmena darbā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 16.0 24.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]