LA0322 Sociālā darba modeļi un metodes

Kods LA0322
Nosaukums Sociālā darba modeļi un metodes
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Madara Lapsa
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst teorētiskās zināšanas par sociālā darba modeļiem un metodēm, to pielietojumu sociālā darba praksē, kā arī attīsta prasmes un pilnveido kompetences, kas nepieciešamas efektīvai intervencei sociālajā darbā ar dažādām mērķgrupām..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1.temats Sociālā darba prakses modeļi. 1.lekcija Sociālā darba prakses modeļu raksturojums un to klasifikācija. 2 2 2 4
2.temats Problēmu risināšanas modelis. 2.lekcija Profesionāļu un klientu mjiedarbība operacionālajā līmenī. 2 2 2 4
3.lekcija Palīdzošo profesionāļu iejaukšanās metodes (konsultēšana, terapija u.c..). 2 2 2 4
1. patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram “Konsultēšanas modeļa izstrāde”. 0 2 0 4
Seminārs “Konsultēšanas modeļa prezentācija”. 2 2 2 4
3.temats Uz uzdevumu un uz risinājumu vērstā prakse. 4.lekcija Uz uzdevumcentrētā modeļa posmi un struktūra. 2 2 2 4
5.lekcija Uz risinājumu vērstā modeļa posmi un struktūra. 2 2 0 4
2. patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram “Motivējošās intervijas simulācija”. 0 2 0 4
Seminārs “Motivējošās intervijas simulācija”. 2 2 0 4
4.temats Naratīva terapija. 6.lekcija Naratīva teraapijas iespējas sociālā darba praksē. 2 2 2 4
7.lekcija Problēmas internalizācija un eksternalizācija sociālā darba kontekstā. 2 2 0 4
3. patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram “Problēmas eksternalizācija”. 0 2 0 4
Seminārs “Problēmas eksternalizācijas prezentācija”. 2 2 0 2
5.temats Kognitīvi biheiviorālais modelis. 8.lekcija Kognitīvi biheiviorālā modeļa izmantošanas posmi sociālā darba kontekstā. 2 2 2 2
9.lekcija Kognitīvi biheiviorālā modeļa metodes, paņēmieni un tehnikas. Uzvedības maiņas stratēģija. Vienkāršas sistēmas novērtēšana (Single system design). 2 2 0 2
4. patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram “Domas rekonstrukcija, kognitīvā pārstrāde un uzvedības modelēšana un novērtēšana”. 0 2 0 2
Seminārs “Domas rekonstrukcija, kognitīvā pārstrāde un uzvedības modelēšana un novērtēšana”. 2 2 0 2
6.temats Krīzes intervences modeļi. 10.lekcija A. Robertsa krīzes intervences modeļa soļi. 2 2 2 2
11.lekcija Psihosociālā konsultēšana krīzē. 2 4 0 2
5. patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram “Psihosociālās konsultēšanas simulācija”. 0 4 0 2
Seminārs “Psihosociālās konsultēšanas simulācija”. 2 4 0 2
6. patstāvīgais darbs: gatavošanās eksāmenam. 0 4 0 2
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Papildināt un praktiski izmantot teorētiskās zināšanas par sociālā darba teorijām, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences izmantot tās sociālā darba praksē. Studiju kursa uzdevumi: • Veicināt zināšanu apguvi un padziļināt izpratni par sociālā darba teoriju izmantošanu sociālā darba praksē; • Pilnveidot studentu prasmi pielietot sociālā darba teorijas sociālo problēmu risināšanā un/vai mazināšanā/novēršanā; • Attīstīt kompetenci pamatot atbilstošu sociālā darba teoriju izvēli un izmantošanas nepieciešamību indivīda līmenī un sociālā darbi mikro, mezo un makropraksē; reflektēt, analizēt un kritiski vērtēt teorijas un prakses mijiedarbību.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Pārzina un izprot dažādus sociālā darba teorētiskos modeļus un to attīstību; 2. Raksturo sociālā darba teorētiskos modeļus; 3. Izprot sociālā darba modeļu un metožu sasaisti ar sociālā darba praksi; 4. Izprot ētiskos un profesionālos apsvērumus, kas saistīti ar dažādu modeļu un metožu izmantošanu sociālajā darbā. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
PRASMES: 1. Klasificē sociālā darba modeļus un metodes; 2. Prot analizēt un salīdzināt dažādus sociālā darba modeļus un metodes, to priekšrocības un ierobežojumus; 3. Demonstrē sociālā darba metodes; 4. Spēj izvēlēties un pielietot sociālā darba modeļus un metodes dažādām klientu grupām sociālo problēmu mazināšanā / novēršanā. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
KOMPETENCE: 1. Analizē sociālā darba modeļu un metožu efektivitāti klienta sociālo grūtību mazināšanā 2. Spēj patstāvīgi izvērtēt klienta situāciju un noteikt vispiemērotāko intervences modeli un metodes; 3. Argumentē modeļa un metodes izvēli; 4. Prot pamatot izvēlēto sociālā darba modeli, argumentējot to ar zinātniskiem un praktiskiem apsvērumiem; 5. Reflektē un kritiski novērtē savu un kolēģu sniegumu modeļu izvēlē un metožu demonstrēšanā; 6. Spēj reflektēt par savu profesionālo praksi un pieņemt lēmumus par modeļu piemērotību un metožu pielietojumu; 7. Izmanto inovatīvas pieejas sociālā darba praksē, pielāgojot modeļus un metodes mērķgrupas vajadzībām. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 50%
Eksāmens – projekta prezentācija - 50%
 
Priekšzināšanas Zināšanas par sociālā darba attīstību pasaulē un vēsturi.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]