Kods | LA0322 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālā darba modeļi un metodes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Madara Lapsa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst teorētiskās zināšanas par sociālā darba modeļiem un metodēm, to pielietojumu sociālā darba praksē, kā arī attīsta prasmes un pilnveido kompetences, kas nepieciešamas efektīvai intervencei sociālajā darbā ar dažādām mērķgrupām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Papildināt un praktiski izmantot teorētiskās zināšanas par sociālā darba teorijām, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences izmantot tās sociālā darba praksē. Studiju kursa uzdevumi: • Veicināt zināšanu apguvi un padziļināt izpratni par sociālā darba teoriju izmantošanu sociālā darba praksē; • Pilnveidot studentu prasmi pielietot sociālā darba teorijas sociālo problēmu risināšanā un/vai mazināšanā/novēršanā; • Attīstīt kompetenci pamatot atbilstošu sociālā darba teoriju izvēli un izmantošanas nepieciešamību indivīda līmenī un sociālā darbi mikro, mezo un makropraksē; reflektēt, analizēt un kritiski vērtēt teorijas un prakses mijiedarbību. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina un izprot dažādus sociālā darba teorētiskos modeļus un to attīstību;
2. Raksturo sociālā darba teorētiskos modeļus;
3. Izprot sociālā darba modeļu un metožu sasaisti ar sociālā darba praksi;
4. Izprot ētiskos un profesionālos apsvērumus, kas saistīti ar dažādu modeļu un metožu izmantošanu sociālajā darbā. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija.
Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes.
Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj:
1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu;
2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. PRASMES: 1. Klasificē sociālā darba modeļus un metodes; 2. Prot analizēt un salīdzināt dažādus sociālā darba modeļus un metodes, to priekšrocības un ierobežojumus; 3. Demonstrē sociālā darba metodes; 4. Spēj izvēlēties un pielietot sociālā darba modeļus un metodes dažādām klientu grupām sociālo problēmu mazināšanā / novēršanā. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. KOMPETENCE: 1. Analizē sociālā darba modeļu un metožu efektivitāti klienta sociālo grūtību mazināšanā 2. Spēj patstāvīgi izvērtēt klienta situāciju un noteikt vispiemērotāko intervences modeli un metodes; 3. Argumentē modeļa un metodes izvēli; 4. Prot pamatot izvēlēto sociālā darba modeli, argumentējot to ar zinātniskiem un praktiskiem apsvērumiem; 5. Reflektē un kritiski novērtē savu un kolēģu sniegumu modeļu izvēlē un metožu demonstrēšanā; 6. Spēj reflektēt par savu profesionālo praksi un pieņemt lēmumus par modeļu piemērotību un metožu pielietojumu; 7. Izmanto inovatīvas pieejas sociālā darba praksē, pielāgojot modeļus un metodes mērķgrupas vajadzībām. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 50%
Eksāmens – projekta prezentācija - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par sociālā darba attīstību pasaulē un vēsturi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|