Kods | LA0315 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Gerontoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Svetlana Lanka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss orientēts studentu izpratnes un kompetences pilnveidei par cilvēka pēc 60-65 gadiem gerontopsiholoģiskām īpatnībām un sociālā darbinieka atbalstošo darbību vecā cilvēka socializācijā, viņa resursu attīstībā un saglabāšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Veicināt izpratni un zināšanas par gerontoloģijas kā zinātnes nozares par cilvēka novecošanas procesu un ar to saistītu ietekmi uz seniora funkcionēšanas problēmām un faktoriem, kas ietekmē dzīves kvalitāti un seniora labizjūtu, profesionālai senioru vajadzību izvērtēšanai un prioritizēšanai sociālo pakalpojumu, sociālās palīdzības un citu resursu piesaistei. Studiju kursa uzdevumi: 1) cilvēku pēc 60- 65 gadiem bioloģisko, psiholoģisko un sociālo novecošanos, dzīves stila īpatnībām un iespējām adaptēties sociālā vidē un pašrealizēties; 2) gerontoloģiskā sociālā darba daudzveidību sociālo pakalpojumu nodrošināšanā, respektējot klienta psiholoģiskās un sociālās vajadzības. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot:
Raksturot novecošanās procesus (bioloģiskos, psiholoģiskos, sociālos) un to ietekmi uz cilvēka dzīves kvalitāti.
Analizēt gerontoloģijas teorijas un to pielietojumu sociālajā darbā ar senioriem.
Identificēt un izvērtēt senioru vajadzības un resursus dažādos dzīves kontekstos.
Izstrādāt un pielietot individuālus sociālā darba plānus darbā ar gados veciem cilvēkiem.
Sadarboties ar citām nozarēm (veselības aprūpe, sociālie dienesti u.c.) senioru atbalsta nodrošināšanā.
Pielietot ētiskus principus, strādājot ar senioriem, ievējojot cilvēktiesības un cienpilnu attieksmi.
Atpazīt un analizēt ageisma izpausmes un veidot stratēģijas tā mazināšanai.
Veikt vienkāršu pētījumu par ar novecošanos saistītiem sociāliem jautājumiem, izmantojot pamatotas metodes.
Prezentēt iegūtos rezultātus, argumentēti formulējot sociālā darba priekšlikumus senioru labklājības uzlabošanai. - Vērtēšanas metodes:
Patstāvīgais darbs / Literatūras analīze
– novērtē teorētisko zināšanu apguvi, kritiskās domāšanas spējas un spēju pielietot teoriju praksē.
Prezentācija (intervijas rezultātu)
– novērtē sadarbības prasmes, informācijas atlases un strukturēšanas spējas, kā arī komunikāciju.
Gadījuma analīze (case study)
– novērtē problēmsituācijas izpratni, spēju izstrādāt atbilstošus risinājumus, sasaistot teoriju ar praksi.
Prezentācija par konkrētā pašvaldībā pieejamo sociālo atbalstu senioriem
– pārbauda zināšanu apguves līmeni, faktu un terminu izpratni.
Refleksijas darbs / Prakses pieredzes analīze
– novērtē spēju analizēt personīgo un profesionālo pieredzi darbā ar senioriem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju, praktisko darbu un semināru apmeklējums
- 80%
Dalība diskusijās - 10% Patstāvīgo darbu izpilde un prezentācija - 90% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas sociālā darba teorijās un praksē: Izpratne par sociālā darba jēdzieniem, vērtībām, mērķiem un profesionālajiem principiem. Socioloģijas un psiholoģijas pamatzināšanas: Zināšanas par cilvēka attīstības posmiem, sociālajiem procesiem un uzvedības ietekmējošiem faktoriem. Ievads cilvēktiesībās un ētikā: Priekšzināšanas par cilvēktiesību aizsardzību, diskriminācijas jautājumiem un ētiskās rīcības principiem sociālajā darbā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|