Kods | LA0313 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vērtību teorijas un prakse | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Santa Meļķe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss "Vērtību teorija un prakse" iepazīstina studentus ar sociālā darba vērtību pamatiem, ētikas teorijām un to pielietojumu profesionālajā darbībā. Kurss veido izpratni par vērtību nozīmi lēmumu pieņemšanā, profesionālajā attiecību veidošanā un klientu labklājības nodrošināšanā. Studenti analizē dažādas sociālā darba situācijas, risina ētiskas dilemmas un attīsta refleksiju par personīgajām un profesionālajām vērtībām. Kurss sekmē vērtībās balstītas profesionālās identitātes veidošanos, kā arī sadarbības prasmes starpkultūru un daudzveidīgos kontekstos. Uzsvars tiek likts uz cilvēktiesību, cieņas, taisnīguma un atbildības principu integrāciju sociālā darba praksē.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Pilnveidot studentu izpratni par vērtību nozīmi sociālā darba teorijā un praksē, attīstīt spēju atpazīt, analizēt un reflektēt par profesionālajām un ētiskajām vērtībām dažādās sociālā darba situācijās, veicinot vērtībās balstītas profesionālās identitātes veidošanos un lēmumu pieņemšanu. Studiju kursa uzdevumi: Attīstīt spēju identificēt un analizēt sociālā darba profesionālās vērtības, sasaistot tās ar reālām praksē sastopamām situācijām un problēmām. Veicināt ētisko teoriju izpratni un to piemērošanu profesionālu dilemmu risināšanā, balstoties uz sociālā darba vērtībām un normatīviem. Attīstīt kritisku refleksiju par personīgajām un profesionālajām vērtībām, izvērtējot to ietekmi uz klientu labklājību un lēmumu pieņemšanu. Pilnveidot spēju pieņemt vērtībās balstītus profesionālos lēmumus, ievērojot sociālā darba ētikas kodeksu un cilvēktiesību principus. Stiprināt spēju sadarboties ar dažādu kultūru un vērtību sistēmu pārstāvjiem, veidojot profesionālu, cieņpilnu un ētisku komunikāciju. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Pārzina sociālā darba pamatvērtības, ētikas principus un normatīvos dokumentus.
Izprot dažādas ētikas teorijas un to piemērošanas iespējas sociālajā darbā.
Izprot personīgo un profesionālo vērtību ietekmi uz lēmumu pieņemšanu un profesionālo identitāti. - Aktīva līdzdalība semināros.
Patstāvīgie darbi.
Eksāmens. Prasmes: Spēj identificēt un analizēt vērtību sadursmes sociālā darba situācijās. Prot pielietot ētikas teorijas profesionālo dilemmu risināšanā. Spēj reflektēt par savu rīcību un izvērtēt tās atbilstību sociālā darba vērtībām un ētikas kodeksam. - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgie darbi. Eksāmens. Kompetence: Spēj patstāvīgi pieņemt vērtībās balstītus profesionālus lēmumus. Spēj sadarboties ar klientiem un kolēģiem, respektējot dažādas kultūras un vērtību sistēmas. Spēj integrēt profesionālās vērtības un ētiskos principus sociālā darba praksē, uzņemoties atbildību par savu rīcību. - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgie darbi. Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība semināros - 20%
Patstāvīgais darbs - 30% Noslēguma eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ievads studijās un profesionālā ētika. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|