Kods | LA0311 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Attīstības psiholoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Irina Strazdiņa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir sekmēt studentu prasmes un iemaņas personības attīstības psiholoģijas atziņu izmantošanā darbībā ar dažādu vecumposmu sociālās labklājības jomas klientiem, veicināt topošo sociālo darbinieku prasmes izvērtēt un respektēt attīstības un personības izaugsmes vajadzības. Šajā studiju kursā studenti iepazīstas ar cilvēka psihes attīstības galvenajām likumsakarībām, personības attīstības teorijām un vecumposmu attīstības īpatnībām, kā arī dažādu sociālo, ekonomisko un vides faktoru mijiedarbības un ietekmi uz indivīdu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķi: Pilnveidot strukturētas zināšanas attīstības psiholoģijā, lai attīstītu un pilnveidotu studējošo izpratni par dažādu izziņas procesu darbības likumsakarībām; fiziskās, kognitīvās un sociāli emocionālās attīstības likumsakarībām agrās bērnības, pirmsskolas, jaunākā skolas vecuma, pusaudžu un jauniešu vecumposmā un to ietekmējošiem faktoriem; mācīšanās psiholoģiskiem aspektiem, sociālajiem procesiem grupā. Veicināt studējošo attīstības, personības aspektu izvērtēšana, arī veicināt topošo sociālo darbinieku prasmes izvērtēt un respektēt attīstības, mācīšanās, saskarsmes un personības izaugsmes vajadzības. Kursa uzdevumi: 1. Sekmēt zināšanu un izpratnes veidošanos par attīstības psiholoģisko teoriju atziņām. 2. Sekmēt izpratnes pilnveidošanos par attīstības principiem, mehānismiem. 3. Attīstīt prasmes pielietot teorētiskās zināšanas profesionālajā darbībā, kā arī reālās dzīves situācijās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
* Demonstrē nozares raksturīgās pamata zināšanas un to kritisku izpratni; spēj kritiski izvērtēt un salīdzināt psiholoģijas pamatvirzienu atziņas, projicējot tās uz pašpieredzi;
* Identificē indivīda kognitīvās sfēras un personības īpašību saikni ar uzvedību sabiedrībā; izprot cilvēka psihiskās attīstības likumsakarības. - Formatīvā vērtēšana, sniedzot studentiem savlaicīgu, efektīvu un pilnvērtīgu atgriezenisko saikni, reaģējot uz studentu vajadzībām.
Semināros pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi.
Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. Prasmes: * Spēj formulēt un analītiski raksturot nozares problēmas, argumentēti diskutējot gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem; * Identificē veselīgas personības veidošanās likumsakarības un to ietekmējošos faktorus, pielietojot personības teoriju atziņas savas un citu cilvēku uzvedības interpretācijā; * Prot pētīt personības un kognitīvās attīstības procesu. - Vērtēšanas kritēriji: Aktīva dalība semināros un grupu darba uzdevumu sagatavošana – 25%; studenta patstāvīgie darbi, kas veido eksāmena vērtējumu – 25%; Studiju kursa gala pārbaudījuma darba prezentēšana – 50 %. Semināru apmeklējums un aktīvās dalības kvalitāti nodrošina: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem, individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija Kompetences: * Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kā arī izmantot to; izvērtē savas profesionālās darbības ietekmi uz sociālās labklājības jomas klientiem; * Izprot harmoniskas personības veidošanās likumsakarības un to ietekmējošos faktorus; * Pielieto apgūtās cilvēka psihiskās attīstības - Zināšanas, prasmes un kompetences atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas izpratni. Summatīvais vērtējums 10 ballu skalā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Starppārbaudījums – darbs semināros, formatīvā vērtēšana - 25%
2. Starppārbaudījums – patstāvīgo darbu summatīvais vērtējums - 25% Eksāmena darbs: tests - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|