Kods | LA0308 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Garīgums, reliģija un pasaules redzējums | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lāsma Latsone | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa gaitā tiek izzinātas dažādas reliģijas, pasaules redzējumi, kā arī garīguma pieredzes ar mērķi ieraudzīt, kā universālas pārliecības un vērtības tiek iedzīvinātas konkrētos kultūras kontekstos (īpaši Latvijā) un kā tās ietekmē cilvēka rīcību, akcentējot gūto zināšanu praktisku pielietojumu sociālajā darbā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: gūt ieskatu par dažādām Latvijā un pasaulē sastopamām reliģijām, pasaules uzskatiem un garīguma pieredzēm, izprotot kā globālas pārliecības un vērtības tiek iedzīvinātas konkrētu kultūru kontekstos (īpaši Latvijas); apzināties dažādās reliģijas/pasaules uzskatus/ garīguma pieredzes kā dažādības pieredzi, kuru var izmantot sociālā darba speciālisti savā profesionālajā darbībā Studiju kursa uzdevumi: 1) iepazīties ar dažādām Latvijā un pasaulē sastopamām reliģijām, pasaules uzskatiem, garīguma pieredzēm, ar mērķi izprast gan savu pasaules redzējumu, gan dažādu reliģiju un garīguma pieredžu kopsakarības un vietu konkrētā kultūrkontekstā; 2) atklāt reliģisko kompetenci kā starpkultūru komunikācijas līdzekli; 3) pārrunātās informācijas sasaiste ar sociālā darba praksi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1.Izprot par šī kursa pamatjēdzieniem (reliģija, garīgums, pasaules redzējums) un ar tiem saistītiem jēdzieniem.
2. Izprot par lielajām pasaules reliģijām, kā arī kristīgajām konfesijām un sektām, kas sastopamas un darbojas Latvijas kultūrvidē.
3. Pārzina par Latvijā un pasaulē dominējošiem sekulāriem pasaules redzējumiem
4. Pārzina jēdzienu ‘Garīgums’ mūsdienu kontekstā, izprotot garīguma nozīmi holistiskajā pasaules redzējumā, cilvēka dzīvē, sociālajā darbā - Pārbaudes darbi:
1. Lielās pasaules reliģijas. Patstāvīga 5 lielo pasaules reliģiju izpēte
2. Reliģijas un garīguma jēdzienu dziļāka izpratne. Kritiska piedāvātās literatūras analīze, kam seko diskusija par gūtajām atziņām.
3. 2 prezentācijas:
1) par Latvijā praktizētu reliģiju /konfesiju/sektu vai pasaules redzējuma/garīguma pieredzi un
2) par vienu reliģiju, kas plaši tiek praktizēta kur citur pasaulē.
4. Eksāmena darbs.
Izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem, vērtējums 10 ballu skalā. PRASMES: 1. Prot saskatīt reliģiju kā kultūridentitātes elementu un izprast tās nozīmi sabiedrības attīstībā. 2. Spēj organizēt sociālo darbu klientiem, kas seko dažādām reliģiskām tradīcijām, vai kuru izskatos jaušams atšķirīgs pasaules redzējums 3. Spēj saskatīt sabiedrībā valdošos stereotipus saistībā ar reliģiju, jēdziena ‘garīgums’ un pasaules redzējumu izpratni 4. Izprot personīgos iemeslus un apstākļus, kas ietekmē cilvēka pārliecības un vērtības, kā arī spēj ieraudzīt metanaratīvus, mācības, ētiskas pārliecības, rituālus, kas veido cilvēkus, dažādas kultūras un tradīcijas; 5. Prot diskutēt par dažādiem mūsdienās aktuāliem problēmjautājumiem, kas skar reliģijas un pasaules redzējumus, izprot šo zināšanu pielietojumu sociālajā darbā - Pārbaudes darbi: 1. Lielās pasaules reliģijas. Patstāvīga 5 lielo pasaules reliģiju izpēte 2. Reliģijas un garīguma jēdzienu dziļāka izpratne. Kritiska piedāvātās literatūras analīze, kam seko diskusija par gūtajām atziņām. 3. 2 prezentācijas: 1) par Latvijā praktizētu reliģiju /konfesiju/sektu vai pasaules redzējuma/garīguma pieredzi un 2) par vienu reliģiju, kas plaši tiek praktizēta kur citur pasaulē. 4. Eksāmena darbs. Izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem, vērtējums 10 ballu skalā. KOMPETENCES: 1. Izprot iekļaujošu, uz sadarbību vērstu profesionālās darbības vidi 2. Izprot cilvēkus no atšķirīgām kultūrām un reliģiskām pārliecībām 3. Izprot likumsakarības starp dažādām garīguma praksēm 3. Spēj argumentēti aizstāvēt savu viedokli prezentācijās un diskusijās, integrēt kursā apgūtās zināšanas un prasmes praktiskajā darbībā, izvērtējot un apzināti reflektējot par savu profesionālo pilnveidi. - Pārbaudes darbi: 1. Lielās pasaules reliģijas. Patstāvīga 5 lielo pasaules reliģiju izpēte 2. Reliģijas un garīguma jēdzienu dziļāka izpratne. Kritiska piedāvātās literatūras analīze, kam seko diskusija par gūtajām atziņām. 3. 2 prezentācijas: 1) par Latvijā praktizētu reliģiju /konfesiju/sektu vai pasaules redzējuma/garīguma pieredzi un 2) par vienu reliģiju, kas plaši tiek praktizēta kur citur pasaulē. 4. Eksāmena darbs. Izvērtējums atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem, vērtējums 10 ballu skalā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Diskusija. Lielās pasaules reliģijas. - 10%
Diskusija. Reliģijas un garīguma jēdzienu dziļāka izpratne. Kritiska piedāvātās literatūras analīze, kam seko diskusija par gūtajām atziņām. - 10% 2 prezentācijas: 1) par Latvijā praktizētu reliģiju /konfesiju/sektu vai pasaules redzējuma/garīguma pieredzi un 2) par vienu reliģiju, kas plaši tiek praktizēta kur citur pasaulē - 30% Eksāmena darbs: Eseja: Reliģiskā kompetence kā starpkultūru komunikācijas līdzeklis sociālā darba kontekstā (5 lpp) - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|