Kods | LA0298 | |||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Runas un valodas novērtēšanas metodes | |||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele, Sarmīte Tūbele | |||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | |||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paredzēts topošajiem skolotājiem logopēdiem, lai veidotu izpratni par runas un valodas traucējumu novērtēšanu kā sistēmu, parādītu šīs sistēmas struktūrkomponentu saturu un mijsakarības; dotu iespēju analītiski izvērtēt traucējumu noteikšanas metodes, skatot tās pedagoģiski psiholoģiskā aspektā, lai veidotos prasme aizpildīt nepieciešamos dokumentus un, nosakot logopēda slēdzienu, plānotu koriģējoši attīstošo darbību.. Studiju kursā ir paredzēta studentu patstāvīgā praktiskā darbība, veicot bērnu ar runas un valodas traucējumiem izpēti un aizpildot valodas kartes.. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt priekšstatu par runas un valodas traucējumu struktūru, izpētes sistēmu un metodēm, veidot izpratni par novērtēšanu kā sistēmu, pamatojot atsevišķo struktūrkomponentu būtību un mijsakarības. Dot iespēju kritiski un analītiski izvērtēt valodas traucējumu būtību, nosakot adekvātu logopēda slēdzienu un koriģējoši attīstošās darbības virzienus. Studiju kursa uzdevumi: 1. Analizēt runas un valodas traucējumu novērtēšanu kā sistēmu. 2. Apgūt novērtēšanas metodes un to izmantošanas iespējas. 3. Aizpildīt valodas kartes, grupu raksturojumus un citus dokumentus. 4. Patstāvīgi pētīt un izvērtēt bērna runas un valodas attīstību logopēdijas pedagoģiski psiholoģiskās pieejas skatījumā. | |||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Ir zināšanas par runas un valodas novērtēšanas dažādām metodēm, par novērtēšanu kā sistēmu, tās atsevišķo struktūras komponentu būtību un mijsakarībām.
2. Ir zināšanas par logopēda slēdzieniem un to nozīmi korekcijas procesā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Aktīva dalība lekcijās un semināros.
Pārbaudes darbs: bērna valodas pārbaude, valodas kartes aizpildīšana un logopēda slēdziena noteikšana.
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. PRASMES: 1. Prot pētīt un izvērtēt bērna runas un valodas attīstību logopēdijas pedagoģiski psiholoģiskās pieejas skatījumā. 2. Prot analizēt runas un valodas traucējumu novērtēšanu kā sistēmu, lietot dažādas novērtēšanas metodes, aizpildīt valodas kartes, grupu raksturojumus un citus dokumentus. 3. Prot kritiski un analītiski izvērtēt valodas traucējumu būtību, nosakot lgopēda slēdzienu un logopēda darbības virzienus. 4. Demonstrē prasmes sarunāties ar bērniem dažādās situācijās un dažādās valodas attīstības pakāpēs, sazināties ar dažādiem klientiem, viņu ģimenēm un citiem speciālistiem, ievērojot logopēda profesionālās ētikas kodeksu. 5. Prot izskaidrot un argumentēt noteiktos logopēda slēdzienus un izskaidrot turpmākās darbības stratēģiju un taktiku. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Aktīva dalība lekcijās un semināros. Pārbaudes darbs: bērna valodas pārbaude, valodas kartes aizpildīšana un logopēda slēdziena noteikšana. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. KOMPETENCE: 1. Izprot valodas izpētes sistēmas būtību, struktūras komponentus un to mijiedarbību. 2. Spēj patstāvīgi veikt bērnu valodas attīstības izpēti, noteikt logopēda slēdzienu, analītiski izvērtēt palīdzības iespējas, izvēloties atbilstošas korekcijas metodes pedagoģiski psiholoģiskās pieejas skatījumā. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Aktīva dalība lekcijās un semināros. Pārbaudes darbs: bērna valodas pārbaude, valodas kartes aizpildīšana un logopēda slēdziena noteikšana. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs - 50%
Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bērnu logopēdijā un ar to saistītos kursos. Ievads logopēdijā un logopēdijas vēsture Artikulārā un akustiskā fonētika Ortoepija un ortogrāfija Valodas struktūra un semantika Dzirdes un runas orgānu anatomija, fizioloģija un patoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|