LA0282 Andragoģija

Kods LA0282
Nosaukums Andragoģija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Santa Meļķe
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss "Andragoģija" sniedz pamatzināšanas par pieaugušo izglītības teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem, izceļot pieaugušo mācīšanās īpatnības un andragoģiskos principus. Kursa ietvaros studenti apgūst pieaugušo mācīšanās modeļus, motivācijas faktorus, kā arī izglītības nozīmi sociālā darba praksē. Īpaša uzmanība tiek pievērsta sociālā darbinieka lomai kā mācību procesa atbalstītājam, izmantojot dialoga, sadarbības un refleksijas metodes. Studenti pilnveido spēju analizēt klienta mācīšanās vajadzības, plānot un īstenot izglītojošas aktivitātes dažādām pieaugušo mērķgrupām, sekmējot viņu iekļaušanos sabiedrībā un pašattīstību..
Kurss balstās uz mūsdienīgām pieejām mūžizglītībā, un tas veicina studentu profesionālās identitātes un andragoģisko kompetenču attīstību darbam ar pieaugušajiem sociālajā darbā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. tēma Ievads andragoģijā un pieaugušo izglītībā Andragoģijas jēdziens, vēsturiskā attīstība Pieaugušo izglītības veidi un funkcijas Andragoģijas nozīme sociālajā darbā 4 6 2 0
2. tēma Pieaugušo mācīšanās psiholoģiskie un sociālie aspekti Pieaugušā mācīšanās motivācija Mācīšanās barjeras un to pārvarēšana Pieaugušā pieredzes nozīme mācību procesā 4 8 2 8
3. tēma Andragoģiskās pieejas un teorijas M. Knowles teorija par pieaugušo mācīšanos (andragogy) Transformācijas mācīšanās teorija (J. Mezirow) Sociālās mācīšanās teorijas un konstruktīvisms 4 6 2 10
4. tēma Mācību procesa plānošana ar pieaugušajiem Mācību vajadzību izpēte un analīze Mācību mērķu formulēšana Programmas un nodarbību plānošanas principi 4 6 2 6
5. tēma Mācību metodes darbā ar pieaugušajiem Aktīvās mācīšanās metodes Diskusija, darbnīcas, pieredzes apmaiņa Digitālie rīki pieaugušo izglītībā 4 6 2 10
6. tēma Sadarbība un komunikācija mācību procesā Dialoga princips andragoģijā Atgriezeniskās saites nozīme Starppersonu komunikācijas prasmes 4 6 2 12
7. tēma Sociālā darbinieka loma pieaugušo izglītošanā Izglītojošās intervences sociālajā darbā Darbs ar mērķgrupām: vecāki, bezdarbnieki, atkarīgie, seniori Sociālais darbinieks kā mācību procesa facilitators 4 6 2 12
8. tēma: Refleksija un profesionālā attīstība andragoģiskā kontekstā Pašrefleksija kā profesionālās izaugsmes instruments Mūžizglītība un profesionālā pilnveide Personīgā mācīšanās stila apzināšanās 4 8 2 10
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir: veicināt studentu spēju izprast andragoģijas teorētiskos pamatus un pieaugušo mācīšanās īpatnības, lai pielietotu iegūtās zināšanas un prasmes profesionālajā darbībā ar pieaugušajiem sociālā darba kontekstā. Attīstīt spēju analizēt andragoģijas pamatjēdzienus, teorētiskās pieejas un to pielietojamību sociālā darba praksē ar pieaugušajiem. Studiju kursa uzdevumi: Pilnveidot prasmi atpazīt pieaugušo mācīšanās vajadzības dažādos sociālos kontekstos un izvērtēt atbilstošas mācību pieejas. Veicināt spēju plānot un strukturēt izglītojošas aktivitātes pieaugušajiem, ņemot vērā andragoģiskos principus. Stiprināt prasmi sadarboties ar pieaugušajiem mācību procesā, izmantojot dialoga un refleksijas metodes. Attīstīt kompetenci izvērtēt savu profesionālo darbību pieaugušo izglītībā, balstoties uz pašrefleksiju un mūžizglītības principiem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Pārzina andragoģijas pamatjēdzienus, teorētiskās pieejas un to attīstību. Izprot pieaugušo mācīšanās īpatnības un motivācijas faktorus. Zina izglītības nozīmi un funkciju sociālā darba praksē ar pieaugušajiem. - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgie darbi. Eksāmens.
Prasmes: Spēj identificēt un analizēt pieaugušo mācīšanās vajadzības dažādos sociālos kontekstos. Prot plānot un strukturēt izglītojošas aktivitātes pieaugušajiem, izmantojot andragoģiskos principus. Prot sadarboties ar pieaugušajiem mācību procesā, izmantojot dialogu, refleksiju un aktīvas mācīšanās metodes. - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgie darbi. Eksāmens.
Kompetence: Spēj pielietot andragoģiskās pieejas profesionālajā darbībā ar dažādām pieaugušo mērķgrupām. Spēj izvērtēt savu profesionālo darbību pieaugušo izglītības kontekstā, balstoties uz pašrefleksiju. Spēj veicināt pieaugušo izglītošanās un līdzdalības procesus, sekmējot viņu sociālo iekļaušanos un attīstību. - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgie darbi. Eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Semināri. - 20%
Patstāvīgie darbi. - 30%
Eksāmens. - 50%
 
Priekšzināšanas Ievads studijās un profesionālā ētika.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]