Kods | LA0281 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads studijās un profesionālā ētika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Santa Meļķe, Svetlana Lanka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss "Ievads studijās un profesionālā ētika" iepazīstina studentus ar studiju procesa organizāciju, studiju programmas mērķiem, uzdevumiem, studiju vides piedāvātajām iespējām, kā arī ar organizatoriskajiem un administratīvajiem jautājumiem, kas nepieciešami veiksmīgai studiju uzsākšanai un norisei.. Studiju kurss sniedz priekšstatu un izpratni par: studiju programmas “Sociālais darbinieks” struktūru, studiju procesa norisi, studiju kursu savstarpējo sasaisti sinerģijā ar apgūstamās profesionālās kvalifikācijas akadēmiskajām, profesionālajām un praktiskajām kompetencēm; profesijas “sociālais darbinieks” būtību, lomām, pienākumiem un atbildību dažādos sociālā darba kontekstos – individuālā, ģimenes, grupu un kopienu līmenī, kā arī starpinstitucionālā sadarbībā. Kurss palīdz studentiem veidot izpratni par sociālā darbinieka nozīmi sabiedrībā un tā ieguldījumu sociālās labklājības stiprināšanā; profesionālās ētikas būtību, apgūstot svarīgākos ētiskos principus un normas, kuras jāievēro sociālajam darbiniekam savā profesionālajā darbībā. Tiek veidota izpratne par profesionālās ētikas pamatprincipu saistību ar sociālā darba vērtībām: ētiskās atbildības principu, konfidencialitāti, taisnīgumu, profesionālismu, koleģialitāti, cieņu, pašcieņu; ētikas dilemmām un risināšanas iespējām, kas var rasties ikdienā, sniedzot sociālos pakalpojumus; sociālā darbinieka profesionālo identitāti un lomu mūsdienu sabiedrībā, veicinot studējošo motivāciju un atbildīgu attieksmi pret izvēlēto profesiju; ētisko vadlīniju nozīmi nacionālajā un starptautiskajā kontekstā, tostarp iepazīstot Latvijas Sociālo darbinieku biedrības Ētikas kodeksu un Eiropas sociālā darba ētikas principus; kritiskās domāšanas un pašrefleksijas prasmju attīstīšanu, kas nepieciešamas profesionālo lēmumu pieņemšanā un ētisko jautājumu analīzē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veicināt studentu iepazīšanos ar studiju programmas struktūru, studiju procesa organizāciju un izvēlētās profesijas – sociālā darbinieka – būtību, kā arī veidot izpratni par profesionālās ētikas principiem, sociālā darba vērtībām un ētiskās rīcības nozīmi profesionālajā praksē. Studiju kursa uzdevumi: * Izprast studiju programmas struktūru un studiju procesa organizāciju, apgūstot prasmi orientēties studiju plānā, studiju vides resursos un administratīvajos aspektos, kas veicina studiju mērķtiecīgu un atbildīgu norisi. * Analizēt sociālā darbinieka profesionālo lomu un atbildību dažādos kontekstos, attīstot spēju sasaistīt profesionālās funkcijas ar sabiedrības vajadzībām un aktuālajām problēmām. * Identificēt un piemērot sociālā darba ētikas pamatprincipus, izprotot to nozīmi ikdienas profesionālajā darbībā un starppersonu attiecībās ar klientiem un kolēģiem. * Analizēt ētiskas dilemmas un izvērtēt iespējamās rīcības alternatīvas, attīstot spēju pieņemt lēmumus, balstoties uz ētiskiem kritērijiem un profesionālajiem standartiem. * Iepazīt nacionālās un starptautiskās ētikas vadlīnijas sociālajā darbā, attīstot prasmi interpretēt un piemērot ētikas kodeksus dažādās profesionālajās situācijās. * Attīstīt kritiskās domāšanas un pašrefleksijas prasmes, kas nepieciešamas profesionālās darbības izvērtēšanai, mācību procesā gūto atziņu pielietošanai un nepārtrauktai profesionālajai izaugsmei. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Pārzina studiju programmas “Sociālais darbinieks” struktūru, mērķus un studiju procesa organizāciju.
Izprot sociālā darba būtību, tā vēsturisko attīstību, mērķus un galvenās darbības jomas.
Pārzina profesionālās ētikas principus, vērtības un to nozīmi sociālā darbinieka darbā. - Dalība studiju kursa ietvaros īstenotajos semināros.
Pārbaudes darbs (tests)
– Zināšanu vērtēšana par studiju programmas struktūru, sociālā darba būtību un profesionālās ētikas pamatprincipiem.
Eksāmens. Prasmes: Spēj orientēties studiju dokumentos un resursos, plānot un organizēt savu mācību procesu. Spēj analizēt sociālā darbinieka lomu un atbildību dažādos profesionālās prakses kontekstos. Spēj identificēt ētiskas dilemmas un formulēt iespējamos risinājumus, balstoties uz profesionālajiem ētikas kodeksiem. - Dalība studiju kursa ietvaros īstenotajos semināros. Stuācijas analīze – Spēju analizēt sociālā darbinieka lomu un atbildību, kā arī izvērtēt ētiskas dilemmas un to risinājumu formulēšanu. Eksāmens Kompetences Spēj pieņemt pārdomātus lēmumus, balstoties uz sociālā darba vērtībām un ētikas principiem. Spēj veidot profesionālu identitāti un attīstīt atbildīgu attieksmi pret izvēlēto profesiju. Spēj pielietot kritisko domāšanu un pašrefleksiju, analizējot savu mācību un profesionālo attīstību. - Dalība studiju kursa ietvaros īstenotajos semināros. Pēc izvēles - patstāvīgā darba prezentācija vai portfolio – Refleksija par savu profesionālo izvēli, kritiskās domāšanas un pašrefleksijas prasmju pielietojums, izaugsmes plānošana. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semināri - 20%
Patstāvīgie darbi - 40% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|