Kods | LA0258 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izglītības vides kvalitātes dimensijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inga Šnēbaha | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Pamatojoties uz zinātniskās pētniecības teorētiskajām koncepcijām un praktiskās darbības pieredzi, studiju kursa mērķis ir padziļināt izpratni par pētniecības stratēģijām, principiem un modeļiem izglītības vides kvalitātes pilnveidei starpdisciplinārā kontekstā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķi: Padziļināt izpratni par pētniecības stratēģijām, principiem un modeļiem izglītības vides kvalitātes pilnveidei starpdisciplinārā kontekstā Studiju kursa uzdevumi: 1) Izzināt kvalitatīvas izglītības vides veidošanas stratēģijas, principus un modeļus, veidojot izpratni par vajadzībām Eiropas un Latvijas izglītības sistēmā un nākotnes prioritātēm 2) Integrēt teorētiskās atziņas praksē izglītības perspektīvai attīstībai 3) Noteikt teorētiski pamatotas kvalitatīvas izglītības vides veidošanas praktiskās iespējas promocijas pētījuma kontekstā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Pārzina aktuālāko par zinātniskajām teorijām un atziņām, to veidošanās tendencēm izglītības vides kvalitātes dimensijās.
2. Pārzina aktuālāko zinātnisko pētījumu nozīmību mijiedarbībā ar sabiedrības attīstības tendencēm un izglītības vides kvalitātes izaicinājumu risināšanu. - Starppārbaudījumi:
1. Individuālais patstāvīgais darbs.
2. Izglītības mikrosistēmas kvalitātes izvērtēšanas teorētiskā modeļa izstrāde un prezentēšana.
Noslēguma pārbaudījums:
Izglītības mikrosistēmas kvalitātes modeļa aprobācija, tās rezultātu apraksts un prezentācija. Prasmes 1. Spēj kritiski analizēt zinātnisko teoriju un atziņu kopsakarības ar izglītības vidi veidojošām komponentēm pasaules, Eiropas un Latvijas valsts izglītības sistēmās 2. Spēj argumentēt un prezentēt zinātnisko teoriju un pētniecisko atziņu iekļaušanas aktualitātes kvalitatīvas izglītības vides veidošanai starpdisciplinārā kontekstā - Starppārbaudījumi: 1. Individuālais patstāvīgais darbs. 2. Izglītības mikrosistēmas kvalitātes izvērtēšanas teorētiskā modeļa izstrāde un prezentēšana. Noslēguma pārbaudījums: Izglītības mikrosistēmas kvalitātes modeļa aprobācija, tās rezultātu apraksts un prezentācija. Kompetence 1. Spēj analizēt, sintezēt, izvērtēt, pielietot iespējas atbilstoši zinātnisko teoriju atziņām un izglītības politikas aktualitātēm, uzturēt un pilnveidot kvalitatīvu izglītības vidi 2. Izprot izglītības vides kvalitātes pētniecībā un praksē aktuālas problēmas, paplašinot esošo zināšanu robežas un piedāvājot pētniecībā balstītus inovatīvus risinājumus profesionālās prakses pilnveidei 3. Izprot aktuālu un kompleksu pētniecības problēmu analīzē un izvērtēšanā, integrējot un sintezējot inovatīvas pētījumu idejas izglītības vides kvalitātes kontekstā 4. Orientējas patstāvīgā un atbildīgā pētnieciskā darbībā, izstrādājot pētījumus un prognozējot inovāciju ieviešanu pedagoģiskajā praksē, atbilstoši stratēģijām izglītības vides kvalitātes pilnveidei 5. Spēj īstenot zinātnisko pētījumu izstrādi, komunicējot ar kolēģiem un zinātnieku sabiedrību 6. Spēj popularizēt zinātniskās atziņas sava pētījuma ietvaros plašākā sabiedrībā - Starppārbaudījumi: 1. Individuālais patstāvīgais darbs. 2. Izglītības mikrosistēmas kvalitātes izvērtēšanas teorētiskā modeļa izstrāde un prezentēšana. Noslēguma pārbaudījums: Izglītības mikrosistēmas kvalitātes modeļa aprobācija, tās rezultātu apraksts un prezentācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuālais patstāvīgais darbs - 40%
Izglītības mikrosistēmas kvalitātes izvērtēšanas teorētiskā modeļa izstrāde un prezentēšana - 40% Noslēguma pārbaudījums: Izglītības mikrosistēmas kvalitātes modeļa aprobācija, tās rezultātu apraksts un prezentācija - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|