LA0258 Izglītības vides kvalitātes dimensijas

Kods LA0258
Nosaukums Izglītības vides kvalitātes dimensijas
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Doktora, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Inga Šnēbaha
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Pamatojoties uz zinātniskās pētniecības teorētiskajām koncepcijām un praktiskās darbības pieredzi, studiju kursa mērķis ir padziļināt izpratni par pētniecības stratēģijām, principiem un modeļiem izglītības vides kvalitātes pilnveidei starpdisciplinārā kontekstā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Izglītības vadība kā kompleksas izpētes objekts 0 0 0 0
1.1. Izglītības, mācību un skolas vadība 2 6 0 0
1.2. Izglītības vadības teorijas un modeļi 2 6 0 0
1.3. 21.gadsimta līderu dilemma 2 6 0 0
1.4. Izglītības kvalitāti ietekmējošie faktori un to vērtēšana 2 6 0 0
2. Izglītības nākotnes scenāriji izglītības vides kvalitātes dimensiju kontekstā 0 0 0 0
2.1. Pārnacionālo organizāciju ietekme izglītības politikas veidošanā 2 8 0 0
2.2. Valsts un pašvaldības izglītības politika 2 8 0 0
2.3. Izglītības vide Covid-19 ietekmē 2 8 0 0
2.4. Izglītības attīstības scenāriji kā izdomātas nākotnes alternatīvas 2 8 0 0
3. Pedagogu profesionālais kapitāls izglītības vides kvalitātes kontekstā 0 0 0 0
3.1. Pedagogu dzīves kvalitātes dimensiju un profesionālā kapitāla mijsakarības 2 10 0 0
3.2. Pieaugušo izglītības teorētiskie aspekti kā izglītības vides kvalitātes dimensijas 2 8 0 0
3.3. Profesionālā kapitāla jēdziens un tā elementi 2 8 0 0
3.4. 21.gadsimta prasmes kā profesionālā kapitāla resurss 2 8 0 0
4. Izglītības pētījumi kā izglītības vides kvalitātes indikatori 0 0 0 0
4.1. Izglītības pētījumu veidi, mērķi un uzdevumi 6 8 0 0
4.2. Izglītības pētījumi Latvijā 6 8 0 0
4.3. Mācību vadības pētniecība 6 8 0 0
4.4. Izglītības zinātnes transformācija citu zinātņu nozaru pētījumu ietekmē 6 6 0 0
Kopā: 48 120 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķi: Padziļināt izpratni par pētniecības stratēģijām, principiem un modeļiem izglītības vides kvalitātes pilnveidei starpdisciplinārā kontekstā Studiju kursa uzdevumi: 1) Izzināt kvalitatīvas izglītības vides veidošanas stratēģijas, principus un modeļus, veidojot izpratni par vajadzībām Eiropas un Latvijas izglītības sistēmā un nākotnes prioritātēm 2) Integrēt teorētiskās atziņas praksē izglītības perspektīvai attīstībai 3) Noteikt teorētiski pamatotas kvalitatīvas izglītības vides veidošanas praktiskās iespējas promocijas pētījuma kontekstā
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas 1. Pārzina aktuālāko par zinātniskajām teorijām un atziņām, to veidošanās tendencēm izglītības vides kvalitātes dimensijās. 2. Pārzina aktuālāko zinātnisko pētījumu nozīmību mijiedarbībā ar sabiedrības attīstības tendencēm un izglītības vides kvalitātes izaicinājumu risināšanu. - Starppārbaudījumi: 1. Individuālais patstāvīgais darbs. 2. Izglītības mikrosistēmas kvalitātes izvērtēšanas teorētiskā modeļa izstrāde un prezentēšana. Noslēguma pārbaudījums: Izglītības mikrosistēmas kvalitātes modeļa aprobācija, tās rezultātu apraksts un prezentācija.
Prasmes 1. Spēj kritiski analizēt zinātnisko teoriju un atziņu kopsakarības ar izglītības vidi veidojošām komponentēm pasaules, Eiropas un Latvijas valsts izglītības sistēmās 2. Spēj argumentēt un prezentēt zinātnisko teoriju un pētniecisko atziņu iekļaušanas aktualitātes kvalitatīvas izglītības vides veidošanai starpdisciplinārā kontekstā - Starppārbaudījumi: 1. Individuālais patstāvīgais darbs. 2. Izglītības mikrosistēmas kvalitātes izvērtēšanas teorētiskā modeļa izstrāde un prezentēšana. Noslēguma pārbaudījums: Izglītības mikrosistēmas kvalitātes modeļa aprobācija, tās rezultātu apraksts un prezentācija.
Kompetence 1. Spēj analizēt, sintezēt, izvērtēt, pielietot iespējas atbilstoši zinātnisko teoriju atziņām un izglītības politikas aktualitātēm, uzturēt un pilnveidot kvalitatīvu izglītības vidi 2. Izprot izglītības vides kvalitātes pētniecībā un praksē aktuālas problēmas, paplašinot esošo zināšanu robežas un piedāvājot pētniecībā balstītus inovatīvus risinājumus profesionālās prakses pilnveidei 3. Izprot aktuālu un kompleksu pētniecības problēmu analīzē un izvērtēšanā, integrējot un sintezējot inovatīvas pētījumu idejas izglītības vides kvalitātes kontekstā 4. Orientējas patstāvīgā un atbildīgā pētnieciskā darbībā, izstrādājot pētījumus un prognozējot inovāciju ieviešanu pedagoģiskajā praksē, atbilstoši stratēģijām izglītības vides kvalitātes pilnveidei 5. Spēj īstenot zinātnisko pētījumu izstrādi, komunicējot ar kolēģiem un zinātnieku sabiedrību 6. Spēj popularizēt zinātniskās atziņas sava pētījuma ietvaros plašākā sabiedrībā - Starppārbaudījumi: 1. Individuālais patstāvīgais darbs. 2. Izglītības mikrosistēmas kvalitātes izvērtēšanas teorētiskā modeļa izstrāde un prezentēšana. Noslēguma pārbaudījums: Izglītības mikrosistēmas kvalitātes modeļa aprobācija, tās rezultātu apraksts un prezentācija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Individuālais patstāvīgais darbs - 40%
Izglītības mikrosistēmas kvalitātes izvērtēšanas teorētiskā modeļa izstrāde un prezentēšana - 40%
Noslēguma pārbaudījums: Izglītības mikrosistēmas kvalitātes modeļa aprobācija, tās rezultātu apraksts un prezentācija - 20%
 
Priekšzināšanas -
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 24.0 24.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]