Kods | LA0243 | ||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Daiļdarba teksta lingvostilistiskā analīze | ||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Diāna Laiveniece | ||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek aplūkoti daiļliteratūras valodiskie aspekti, galvenokārt leksiskas un sintakses līmenī. Tiek iepazīti tekstveides tipi un žanri, raksturojot valodas līdzekļus, kas izmantojami to izveidē. Tekstu produktivitāte tiek vērtēta no valodas estētikas un motivācijas viedokļa, t. i., vai autora izvēlētie valodas līdzekļi attaisno literāro ieguvumu: vai teksts ir pieņemams lasītāja gaumei, valodas izjūtai, cerībām un gaidām, kas ar šo tekstu potenciāli saistītas.. |
||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir rosināt izprast valodas līdzekļu daudzveidību un tā mērķtiecīga lietojuma iespējas daiļdarbā. Studiju kursa uzdevumi: 1) gūt priekšstatu par neneitrālās leksikas vietu, nozīmi un iespējas daiļdarba teksta mākslinieciskajā izveidē, formulējot tās attieksmes ar normēto literāro valodu daiļliteratūras kontekstā, 2) palīdzēt apzināt sintakses potences daiļdarba teksta veidošanā, 3) palīdzēt izprast sociolingvistikas aspektu izmantojuma iespējas daiļliteratūras tēlu valodas formēšanā, 4) rosināt veidot kritisku viedokli par daiļdarbā izmantotā valodas materiāla kvalitāti. | ||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Izprot un spēj definēt kursa pamatjēdzienus: tekstveides tips, runas autentiskums, citruna, sarunvalodas imitācija, vārdu krājuma semantiskā mikrosistēma u. c.
2. Spēj saskatīt, atšķirt, nosaukt un raksturot daiļliteratūras tekstā lietotos valodas līdzekļus.
3. Prot analizēt daiļliteratūras tekstu leksiskajā līmenī, vērtējot leksikas izmantojuma kvalitāti.
4. Prot analizēt daiļliteratūras tekstu sintakses līmenī, nošķirot teksta sintakses elementus.
5. Veido lietpratīgi vērtējošu attieksmi pret daiļliteratūras tekstā lietoto valodu.
6. Interpretē jautājumu par valodas lietojuma nozīmi daiļliteratūras tekstā.
7. Pilnveido zināšanas radošajā un literārajā tekstveidē.
8. Interesējas par rakstnieku, žurnālistu, rakstīšanas instruktoru u. c. ieteikumiem, kā izmantot valodas līdzekļus literārajā jaunradē. - Metodes:
1. Semināra ziņojums.
2. Prezentācija.
3. Teksta sintakses uzdevumu kopa.
4. Valodas līdzekļu lietojuma analīze.
Kritēriji:
Studiju kursa kopējam novērtējumam izmantota kriteriālā vērtēšana:
1) iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte,
2) iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. |
||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Semināra ziņojums - 25%
2. Prezentācija - 25% 3. Teksta sintakses uzdevumu kopa - 25% 4. Valodas līdzekļu lietojuma analīze - 25% |
||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Tekstveide. Teksts sociālajā komunikācijā. | ||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|