Kods | LA0240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mūsdienu literatūras kritikas skolas: feminisms | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anda Kuduma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek analizēti nozīmīgāko feminisma teorētiķu darbi, veikta literāru tekstu analīze, izmantojot feministiskās kritikas pētnieciskās skolas metodoloģiju.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Pētīt 20.gadsimta feministiskās literatūrpētnieciskās skolas teorētisko un vēsturisko pieredzi un metodoloģiju, kā arī to izmantojumu literāru teksta analīzē. Studiju kursa uzdevumi: Teorētisko kompetenču apguve, prasme analizēt literārus tekstus, izmantojot feminisma metodoloģiju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- padziļinātas un paplašinātas zināšanas par kultūras un rakstniecības aktuālajiem procesiem, izpratne par valodu kā rakstniecības pamatinstrumentu, izkoptas valodas lietošanas prasmes (valodas kompetenci);
- izprot literatūras saikni ar radniecīgajām mākslas, filozofijas, komunikācijas u.c. zinātņu nozarēm. - Kursa teorētiskā satura apguve. Līdzdalība semināros par teorētisko literatūru un tekstu analīzi. Rakstveida teksta analīzes piemērs. Prasmes: - spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītus jautājumus humanitārajās zinātnēs, īpaši, rakstniecības jomā, integrēt dažādu humanitāro zinātņu nozaru un apakšnozaru zināšanas, dot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā rakstniecības un kultūras pētniecībā; - spēj integrēt radošās un kritiskās rakstīšanas, daiļdarba un kritikas izveides pamatzināšanas un prasmes, dot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā rakstniecības pētniecībā un kritikā, atkarībā no individuālajām spējām un mērķiem spēj dot ieguldījumu literārajā jaunradē; - spēj uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli vai sadarbojoties komandā, pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus; - Kursa teorētiskā satura apguve. Līdzdalība semināros par teorētisko literatūru un tekstu analīzi. Rakstveida teksta analīzes piemērs. Kompetences: - profesionālās (rakstniecības jomas) komptences un vispārīgās (caurviju) kompetences – globālā, pētniecības, inovatīvā, uzņēmējspējas, pilsoniskā. - Kursa teorētiskā satura apguve. Līdzdalība semināros par teorētisko literatūru un tekstu analīzi. Rakstveida teksta analīzes piemērs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Diskusiju semināri - 40%
Rakstiska teksta analīze/Prezentācija - 30% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bakalaura studijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|