Kods | LA0233 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Viedokļa jeb naratīvā publicistika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vēsma Lēvalde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Literārā jeb naratīvā publicistika ir tehnisku un radošu paņēmienu kopums, kas palīdz padarīt autora dokumentālo vai izdomāto vēstījumu aizraujošāku, interesantāku un saistošāku. Šajā kursā studenti iegūst prasmes veidot stāstījumu interesanti un aizraujoši.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa galvenais mērķis ir sniegt studentiem literārās un stāstnieciskās žurnālistikas pamatprasmes, lai viņi spētu veidot dokumentālus vai izdomātus vēstījumus, kas ir pārliecinoši, saistoši un saistoši dažādām auditorijām. Studiju kursa uzdevumi: Iepazīstināt studentus ar literārās un stāstnieciskās žurnālistikas pamatprincipiem un stilistiskajām iezīmēm. Attīstīt studentu prasmes izmantot dažādus stāstīšanas paņēmienus, piemēram, spilgtus tēlus, spilgtu raksturojumu un izteiksmīgu valodu, lai veicinātu stāstījumu aizraujošumu un interesi. Analizēt un praktizēt dažādas metodes, kā apvienot faktu reportāžu ar literāru mākslinieciskumu, nodrošinot skaidrību, integritāti un saistošu saturu. Veicināt kritisku izpratni par to, kā metodes ietekmē auditorijas uztveri un emocionālo reakciju. Mudināt studentus eksperimentēt ar savu stāstījuma stilu, radot tekstus, kas ir gan informatīvi, gan mākslinieciski pārliecinoši. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
* Izprot literārās un naratīvās žurnālistikas pamatprincipus, vēsturi un raksturīgās iezīmes.
* Atpazīst atšķirības starp faktu reportāžām, literāro žurnālistiku un fikcionālo stāstījumu.
* Spēj identificēt un izskaidrot galvenos stilistiskos paņēmienus un stāstīšanas paņēmienus, ko izmanto naratīvajā žurnālistikā. - Eksāmens - rakstisks radošs darbs, atbilstošs iegūtajām zināšanām, prasmēm un kompetencei. PRASMES: * Prot piemērot dažādus literāros un stāstījuma veidošanas paņēmienus, piemēram, spilgtu tēlainību, raksturojumu, dialogu un stāstījuma struktūru, lai veidotu saistošus stāstus. * Spēj ētiski un efektīvi apvienot faktoloģiskos un radošos elementus. * Spēj Rakstīt skaidrus, pārliecinošus un emocionāli rezonējošus žurnālistikas tekstus, tostarp aprakstus, portretus un stāstus pirmajā personā. * Spēj iesaistīt multimediju elementus (attēlus, skaņu, video) žurnālistikas stāstu veidošanā. * Spēj kritiski izvērtēt un pārskatīt tekstus, lai uzlabotu to skaidrību, interesantumu un spēju uzrunāt. - Dalība semināros un radošajās darbnīcās, patstāvīgo darbu izpilde. KOMPETENCE: * Ir kompetenti gan patiesu, gan mākslinieciski pārliecinošu žurnālistikas stāstījumu. * Spēj pielāgot stāstīšanas paņēmienus dažādām mediju platformām un auditorijām. * Prot kritiski analizēt un pārdomāt stāstījuma izvēles ētiskās sekas un to ietekmi uz patiesumu un auditorijas uztveri. * Spēj sadarboties ar kolēģiem semināros un savstarpējās vērtēšanas vingrinājumos, sniegt konstruktīvu atgriezenisko saiti. - Semināru darbs. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros un radošajās darbnīcās, patstāvīgo darbu izpilde - 50%
Eksāmens - rakstisks radošs darbs, atbilstošs iegūtajām zināšanām, prasmēm un kompetencei - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Latviešu valodas augstākais līmenis, aktuālie ģeopolitiskie un kultūras procesi lokālā, reģionālā un globālā kontekstā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|