LA0233 Viedokļa jeb naratīvā publicistika

Kods LA0233
Nosaukums Viedokļa jeb naratīvā publicistika
Statuss Brīvās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Valodas
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Vēsma Lēvalde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Literārā jeb naratīvā publicistika ir tehnisku un radošu paņēmienu kopums, kas palīdz padarīt autora dokumentālo vai izdomāto vēstījumu aizraujošāku, interesantāku un saistošāku. Šajā kursā studenti iegūst prasmes veidot stāstījumu interesanti un aizraujoši..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Ievads literārajā un naratīvajā žurnālistikā *Definīcija, vēsture un galvenās iezīmes * Atšķirības starp žurnālistikas reportāžām, literāro žurnālistiku un fikcionālo stāstu veidošanu. 4 10 0 0
2. Stāstu veidošanas paņēmieni *Spilgta tēlainība, literāri paņēmieni un poētiska valoda *Raksturojums un sižetu veidošana *Dialogu un stāstījuma pirmajā personā izmantošana 4 10 0 0
3. Faktu un fikcijas sajaukšana *Ētiski apsvērumi un žurnālistiskā integritāte *Metodes dokumentālo elementu integrēšanai radošajā rakstniecībā *Objektivitātes un subjektivitātes līdzsvarošana 4 10 0 0
4. Iesaistes un emocionālās ietekmes veidošana * Tehnikas, kā piesaistīt un noturēt lasītāju interesi * Spriedzes, ironijas un emocionālas rezonanses radīšana 4 10 0 0
5. Struktūra un temps * Stāstījuma līkloči, temps un ritms žurnālistiskā stāstījumā * Rediģēšanas paņēmieni skaidrības un iedarbības nodrošināšanai 4 8 0 0
6. Multimodāls un multivides stāstījums * Attēlu, skaņas un video iekļaušana stāstošajā žurnālistikā * Digitālo platformu izmantošana stāstu stāstīšanai 2 8 0 0
7.7. Praktiskās rakstīšanas un semināru sesijas * Uzdevumi par sižetu, portretu un pirmās personas stāstu rakstīšanu * Salīdzinošā vērtēšana un rediģēšanas uzdevumi 2 4 0 0
Kopā: 24 60 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa galvenais mērķis ir sniegt studentiem literārās un stāstnieciskās žurnālistikas pamatprasmes, lai viņi spētu veidot dokumentālus vai izdomātus vēstījumus, kas ir pārliecinoši, saistoši un saistoši dažādām auditorijām. Studiju kursa uzdevumi: Iepazīstināt studentus ar literārās un stāstnieciskās žurnālistikas pamatprincipiem un stilistiskajām iezīmēm. Attīstīt studentu prasmes izmantot dažādus stāstīšanas paņēmienus, piemēram, spilgtus tēlus, spilgtu raksturojumu un izteiksmīgu valodu, lai veicinātu stāstījumu aizraujošumu un interesi. Analizēt un praktizēt dažādas metodes, kā apvienot faktu reportāžu ar literāru mākslinieciskumu, nodrošinot skaidrību, integritāti un saistošu saturu. Veicināt kritisku izpratni par to, kā metodes ietekmē auditorijas uztveri un emocionālo reakciju. Mudināt studentus eksperimentēt ar savu stāstījuma stilu, radot tekstus, kas ir gan informatīvi, gan mākslinieciski pārliecinoši.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: * Izprot literārās un naratīvās žurnālistikas pamatprincipus, vēsturi un raksturīgās iezīmes. * Atpazīst atšķirības starp faktu reportāžām, literāro žurnālistiku un fikcionālo stāstījumu. * Spēj identificēt un izskaidrot galvenos stilistiskos paņēmienus un stāstīšanas paņēmienus, ko izmanto naratīvajā žurnālistikā. - Eksāmens - rakstisks radošs darbs, atbilstošs iegūtajām zināšanām, prasmēm un kompetencei.
PRASMES: * Prot piemērot dažādus literāros un stāstījuma veidošanas paņēmienus, piemēram, spilgtu tēlainību, raksturojumu, dialogu un stāstījuma struktūru, lai veidotu saistošus stāstus. * Spēj ētiski un efektīvi apvienot faktoloģiskos un radošos elementus. * Spēj Rakstīt skaidrus, pārliecinošus un emocionāli rezonējošus žurnālistikas tekstus, tostarp aprakstus, portretus un stāstus pirmajā personā. * Spēj iesaistīt multimediju elementus (attēlus, skaņu, video) žurnālistikas stāstu veidošanā. * Spēj kritiski izvērtēt un pārskatīt tekstus, lai uzlabotu to skaidrību, interesantumu un spēju uzrunāt. - Dalība semināros un radošajās darbnīcās, patstāvīgo darbu izpilde.
KOMPETENCE: * Ir kompetenti gan patiesu, gan mākslinieciski pārliecinošu žurnālistikas stāstījumu. * Spēj pielāgot stāstīšanas paņēmienus dažādām mediju platformām un auditorijām. * Prot kritiski analizēt un pārdomāt stāstījuma izvēles ētiskās sekas un to ietekmi uz patiesumu un auditorijas uztveri. * Spēj sadarboties ar kolēģiem semināros un savstarpējās vērtēšanas vingrinājumos, sniegt konstruktīvu atgriezenisko saiti. - Semināru darbs.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Dalība semināros un radošajās darbnīcās, patstāvīgo darbu izpilde - 50%
Eksāmens - rakstisks radošs darbs, atbilstošs iegūtajām zināšanām, prasmēm un kompetencei - 50%
 
Priekšzināšanas Latviešu valodas augstākais līmenis, aktuālie ģeopolitiskie un kultūras procesi lokālā, reģionālā un globālā kontekstā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 * *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]