Kods | LA0227 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Prozas rakstīšanas pamati II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Jansone | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar prozas rakstīšanas pamatiem, balansējot teorētiskās un praktiskās nodarbības. Prozas žanru studenti iepazīst gan caur dekonstrukciju, pētot konkrētus stāstus, gan arī praktiskajos darbos, kas veltīti iztēles un rakstīšanas treniņiem. Pakāpeniski apgūstot prozas darbu žanrus, prozas funkcijas, struktūru, telpas un varoņu nozīmi prozas darbā, students spēj patstāvīgi izstrādāt prozas darbu. Kursā nozīme tiek pievērsta arī jau pabeigta vai daļēji pabeigta darba rediģēšanai un recenzēšanai, tādējādi pilnīgojot radošo procesu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: 1. Iepazīstināt studentus ar prozas rakstīšanas pamatiem, balansējot teorētiskās un praktiskās nodarbības. 2. Sekmēt studentu izpratni par prozas darba veidošanas struktūru un varoņa, telpas, laika funkcijas tekstā. 3. Trenēt, attīstīt un nostiprināt studentu radošās rakstīšanas prasmes. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīt prozas žanru veidu. 2. Veidot izpratni, kā veidojas prozas darba struktūra. 3. Veidot izpratni par varoņa un telpas funkcijām prozas tekstā. 4. Attīstīt tekstveides prasmi. 5. Attīstīt un nostiprināt radošas pieejas tekstveidei. 6. Izstrādāt prozas darba melnrakstu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
* Prot uzrakstīt stāstu (vai garāka prozas darba fragmentu), sekojot teksta iekšējās loģikas principiem.
* Prot koriģēt, interpretēt, paskaidrot radošā procesa gaitā pieņemtos lēmumus.
* Prot izvēlēties vēstījumam atbilstīgu perspektīvu, prasme kombinēt vēstījuma perspektīvas.
* Prot kontekstualizēt stāsta vēstījumu.
* Prot korekti sabalansēt stāsta vēstījumu, perspektīvu un ideju.
* Prot rediģēt, interpretēt un uzlabot savu stāstu.
* Prot recenzēt, interpretēt un konsultēt kursabiedra stāstu. - Pildīt mājasdarbus (prozas analīze), aktīvi piedalīties semināros.
Iesniegt stāsta melnrakstu.
Iesniegt rediģētu, pabeigtu stāstu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pildīt mājasdarbus (prozas analīze), aktīvi piedalīties semināros - 20%
Iesniegt stāsta melnrakstu - 40% Iesniegt rediģētu, pabeigtu stāstu - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Prozas rakstīšanas pamati I Izpratne par radošu darbu Izpratne par literatūras procesu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|