Kods | LA0222 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Prozas rakstīšanas pamati I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Jansone | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar prozas rakstīšanas pamatiem, balansējot teorētiskās un praktiskās nodarbības. Prozas žanru studenti iepazīst gan caur dekonstrukciju, pētot konkrētus stāstus, gan arī praktiskajos darbos, kas veltīti iztēles un rakstīšanas treniņiem. Pakāpeniski apgūstot prozas darbu žanrus, prozas funkcijas, struktūru, telpas un varoņu nozīmi prozas darbā, students spēj patstāvīgi izstrādāt prozas darbu. Kursā nozīme tiek pievērsta arī jau pabeigta vai daļēji pabeigta darba rediģēšanai un recenzēšanai, tādējādi pilnīgojot radošo procesu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: 1. Iepazīstināt studentus ar prozas rakstīšanas pamatiem, balansējot teorētiskās un praktiskās nodarbības. 2. Sekmēt studentu izpratni par prozas darba veidošanas struktūru un varoņa, telpas, laika funkcijas tekstā. 3. Trenēt, attīstīt un nostiprināt studentu radošās rakstīšanas prasmes. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīt prozas žanru veidu. 2. Veidot izpratni, kā veidojas prozas darba struktūra. 3. Veidot izpratni par varoņa un telpas funkcijām prozas tekstā. 4. Attīstīt tekstveides prasmi. 5. Attīstīt un nostiprināt radošas pieejas tekstveidei. 6. Izstrādāt prozas darba melnrakstu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
* Prot radīt prozas darbu, iedvesmojoties no vizuāla materiāla.
* Izprot struktūru un tās nozīmi prozas darbā
* Prot aprakstīt telpu, valodas attīstīšana.
* Izprot varoni un tā nozīmi prozas darbā.
* Prot savienot telpu un varoni, valodas treniņš un attīstīšana.
* Izprot stāsta nosaukuma, struktūras un ieceres mijiedarbi.
* Izprot stāsta uzbūvi un tās mijiedarbi ar ideju. - Pildīt mājasdarbus (prozas analīze), aktīvi piedalīties semināros.
Iesniegt stāsta melnrakstu.
Iesniegt rediģētu, pabeigtu stāstu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pildīt mājasdarbus (prozas analīze), aktīvi piedalīties semināros - 20%
Iesniegt stāsta melnrakstu - 40% Iesniegt rediģētu, pabeigtu stāstu - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par latviešu prozu. Latviešu valodas un ortogrāfijas zināšanas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|