Kods | LA0221 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pētniecība izglītībā. Studiju darbs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jana Grava, Alīda Samuseviča, Lāsma Ulmane-Ozoliņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss ietver teorētiskās zināšanas un praktisko kompetenču akadēmiskajā rakstīšanā un pētniecībā apguvi, tā ietvaros studenti apgūst kvantitatīvās un kvalitatīvās pētniecības metodes un gūst izpratni par pētniecības nozīmību profesionālajā darbībā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir dot iespējas studentiem veidot izpratni par zinātniskās pētniecības procesu un apgūt prasmes, kuras nepieciešamas izglītības pētījumu sagatavošanai un veikšanai, pētījumu rezultātu apkopošanai un identificēto problēmu risināšanai pedagoģiskajā praksē. Uzdevumi: 1. Veicināt studentu teorētisko un praktisko zināšanu apgūšanu par izglītības pētījumiem, to metodoloģiju un organizāciju. 2. Palīdzēt studentiem veidot izpratni par izglītības pētījumu datu ieguvi un apstrādi, izmantojot modernās informācijas un komunikāciju tehnoloģijas. 3. Dot iespēju studentiem attīstīt pētnieciskā darba prasmes vadīt un plānot pētniecisko procesu, risinot pedagoģiskās problēmas. 4. Sekmēt studentu izpratnes veidošanos par pētniecības nozīmību profesionālajā darbībā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Atbilstoši tēmai formulē zinātniskās kategorijas, izvēlas pētījumam atbilstošu kvalitatīvo, kvantitatīvo un jaukto pētījumu un atbilstošās pētniecības metodes. - Starpnovērtējumi:
1) Zinātnisko kategoriju formulējums atbilstoši izvēlētajai tēmai.
2) Pētījuma dizains, tā pamatojums. Prot izstrādāt datu ieguves instrumentus izglītības pētījumu vajadzībām. - Starpnovērtējums: Atbilstoši individuālajam pētījumam aptauju anketu/stukturētās novērošanas vai novērtēšanas lapu izstrāde Pārzina datu statistiskās analīzes metožu izmantošanu. - Starpnovērtējumi: Datu kodēšana un apstrādes tabulas. Pārzina vismaz vienu kvalitatīvo datu analīzes metodi. - Starpnovērtējumi: Intervijas kontentanalīze vai tematiskā analīze. Prot plānot un veikt neliela mēroga izglītības pētījumu, ietverot gan teorētisko, gan empīrisko daļu, analizēt un interpretēt iegūtos rezultātus, kā arī nodrošināt veikto pētījumu ētiskumu. - Eksāmena darbs: Studiju darba izstrāde un tā prezentēšana eksāmenā. Vērtēšanas kritēŗiji: 1) Atbilstība darba mērķim un uzdevumiem; 2) Teorētiskās analīzes kvalitāte (loģiskums, sintēze, literatūras atbilstība, atsauces u.tml.); 3) Empīriskās daļas kvalitāte (analīze veikta, izmantojot piemērotas metodes atbilstīgi pētījuma jautājumam, veicot korektu rezultātu interpretāciju); 4) Secinājumi (skaidri formulēti, balstoties uz iegūtajiem rezultātiem un saistībā ar uzdevumiem un veiktajiem pētījumiem); 5) Noformējums, valoda (atbilst prasībām, valoda loģiska, bez pareizrakstības un stila kļūdām. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Zinātnisko kategoriju formulēšana atbilstoši izvēlētajai tēmai - 10%
Pētījuma dizains, tā pamatojums - 10% Anketu/strukturētu novērošanas vai novērtēšanas lapu izstrāde atbilstoši individuālajam pētījumam - 10% Datu kodēšanas un apstrādes tabulas - 10% Intervijas satura analīze vai tematiskā analīze - 10% Eksāmena darbs: Studiju darba izstrāde un prezentācija - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Darbs ar zinātnisko literatūru, sintezēšana. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|