LA0216 Ideju laboratorija: Radošums personības lietpratībai II

Kods LA0216
Nosaukums Ideju laboratorija: Radošums personības lietpratībai II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Doktora, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Linda Pavītola
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss ir vērsts uz doktorantu pētnieciskās kompetences pilnveidi, sekmējot viņu spēju inovatīvi un radoši risināt izglītības zinātnēs aktuālus izaicinājumus. Kursa mērķis ir attīstīt doktoranta lietpratību izglītības kvalitātes uzlabošanā pirmsskolas un pamatizglītības līmenī, sniedzot iespēju praktiski integrēt pētniecībā balstītas inovācijas izglītības praksē..
Kursa ietvaros doktoranti apliecina savu radošumu, izstrādājot aktuālu produkta projektu, kas risina izglītības prakses izaicinājumus un sniedz praktisku pienesumu izglītības vides pilnveidei. Šis process sekmē doktoranta spēju patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt pētniecības problēmas, identificēt aktuālās izglītības zinātņu problēmas un piedāvāt uz zinātniskiem atzinumiem balstītus risinājumus..
Studiju kurss ietver divus zinātniski praktiskos seminārus (16 stundu apjomā katrs), kuros doktoranti praktiski darbojas pie izglītības prakses izaicinājumu risināšanai nozīmīga produkta projekta izstrādes. Semināru laikā tiek nodrošināta refleksija, profesionālā diskusija un doktorantu sadarbība, veicinot izglītības inovāciju attīstību..
Studiju kurss tiek īstenots latviešu un angļu valodā, nodrošinot doktorantiem iespēju gūt starptautisku perspektīvu izglītības pētniecībā un praksē..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Seminārs kopā ar sociālajiem partneriem: Izglītības praksei nozīmīga risinājuma projekta prezentācija. 10 32 0 0
Seminārs kopā ar sociālajiem partneriem: Izglītības praksei nozīmīga tehnoloģiska risinājuma projekta izvērtēšana atbilstīgi inovatīvai izglītības praksei. 10 32 0 0
Izglītības tehnoloģiskie risinājumi. Konference/ideju laboratorija izglītības zinātņu pētniekiem un sociālajiem partneriem. 8 34 0 0
Izglītības tehnoloģiskie risinājumi. Meistarklases/ideju laboratorija izglītības zinātņu pētniekiem un sociālajiem partneriem. 8 34 0 0
Kopā: 36 132 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot doktorantu pētniecisko kompetenci un nodrošināt ieguldījumu inovatīvā darbībā izglītības zinātnēs attīstot radošumu doktoranta lietpratībai pirmsskolas un pamatizglītības kvalitātes veicināšanai. Studiju kursā, apliecinot savu radošumu, doktorants izstrādā aktuālu produkta projektu izglītības prakses iniciēto izaicinājumu risināšanai. Studiju kursa ietvaros tiek īstenoti divi zinātniski praktiskie semināri (16 stundu apjomā katrs), kuru laikā doktoranti darbojas pie izglītības prakses izaicinājumu risināšanai nozīmīga produkta projekta izstrādes. Kursa uzdevumi: 1) Pilnveidot pētnieciskās kompetences patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt pētījuma problēmas pirmsskolas un pamatizglītības līmeņos; 2) Identificēt izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas pirmsskolas un pamatizglītības problēma, piedāvājot pētniecībā balstītus risinājumus izglītības vides pilnveidei; 3) Izstrādāt izglītības praksei un pētniecībai pirmsskolā un/vai pamatizglītībā aktuālus un radošus risinājumus. Studiju kurss tiek īstenots latviešu un angļu valodā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Izprot izglītības zinātņu attīstības aktuālās tendences un to kontekstu Latvijā, Eiropā un pasaulē. 2. Izprot teorētiskās un empīriskās pētniecības metodes un metodoloģiju izglītības zinātņu nozarē un saskarē ar citām zinātņu nozarēm, starpdisciplināru pieeju pētniecībā. 3. Izprot izglītības zinātņu nozares pētnieka lomu sabiedrības attīstībā, izglītības problēmu risināšanā salīdzinošās izglītības politikas un prakses kontekstā. - Doktoranti prezentē sava izglītības tehnoloģisko risinājuma projektu doktorantūras padomei un sociālajiem partneriem pirmsskolas un skolas izglītības kontekstā. Kritēriji projekta izvērtēšanai: 1) Izpratne par bērnu/skolēnu attīstību un mācīšanos, 2) Mērķa izvirzīšana bērnu/skolēnu izaugsmei, 3) Saikne ar mācīšanās rezultātiem un caurviju prasmēm, 4) Inovāciju integrācija izglītības vidē, izmantojot sadarbības tīklojumus ar izglītības zinātņu pētniekiem un sociālajiem partneriem.
Prasmes: 4. Patstāvīgi formulē un kritiski analizē pētījuma problēmas dažādos izglītības līmeņos. 5. Risina izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas problēmas, lai paplašinātu un dotu jaunu izpratni esošajām zināšanām un piedāvā pētniecībā balstītus risinājumus profesionālās prakses pilnveidei. 6. Piedāvā inovatīvus risinājumus un perspektīvu skatījumu uz izglītības dažādu aspektu attīstību nākotnē. 7. Risina un īsteno pētījumos balstītas pārmaiņas savā izglītības institūcijā, izglītības nozarē un iespēju robežās sabiedrībā kopumā. - 1) Dalība konferences organizēšanā un tās plānojuma izstrādē; 2) Doktoranti konferencē/ideju laboratorijā prezentē izstrādātā izglītības tehnoloģisko risinājumu produktu, tā teorētisko pamatojumu un aprobācijas rezultātus. 3) Dalība diskusijā par piedāvāto tehnoloģisko risinājumu rezultātiem.
Kompetence: 8. Veic izglītības zinātņu nozarē aktuālu, kompleksu pētniecības problēmu patstāvīgu, kritisku analīzi un izvērtēšanu, dodot ieguldījumu izglītības zinātņu nozares zināšanu paplašināšanā un padziļināšanā. 9. Patstāvīgi, pamatoti izvirza inovatīvas pētījumu idejas, tās kritiski izvērtē un sintezē izglītības zinātnēs un starpdisciplinārā kontekstā. 10. Patstāvīgi un atbildīgi piedalās pētniecisku projektu plānošanā un strukturēšanā. 11. Patstāvīgi, atbildīgi un kritiski veic izglītības zinātnē nozīmīgus zinātniskos pētījumus, sekmē inovāciju ieviešanu pedagoģiskajā praksē. 12. Zinātniskās un akadēmiskās darbības attīstības kontekstā atbildīgi veicina tehnoloģisko, sociālo un kultūras attīstību zināšanu sabiedrībā. - Doktoranti sniedz meistarklasi, kurā, iesaistot citus doktorantus un interesentus (piemēram, sociālos partnerus), praktiski prezentē izstrādātā izglītības tehnoloģisko risinājumu produktu. Meistarklases beigās tiek sniegts produkta izstrādes teorētiskais pamatojums un aprobācijas rezultātu analīze.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. starppārbaudījums. Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās. - 20%
2. starppārbaudījums. Individuāls patstāvīgais darbs pie izglītības praksei nozīmīga risinājuma produkta izstrādes un aprobācijas - 50%
Noslēguma pārbaudījums: Ieskaite - Izglītības praksei nozīmīga produkta aprobācija un prezentācija konferencē un/vai meistarklasē (vērtējums ieskaitīts/ neieskaitīts) - 30%
 
Priekšzināšanas Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī. Studiju kursa ietvaros tiek īstenoti divi zinātniski praktiskie semināri (16 stundu apjomā katrs), kuru laikā doktoranti darbojas pie izglītības prakses izaicinājumu risināšanai nozīmīga produkta projekta izstrādes.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 0.0 36.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]