LA0215 Ideju laboratorija: Radošums personības lietpratībai I

Kods LA0215
Nosaukums Ideju laboratorija: Radošums personības lietpratībai I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Doktora, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Jana Grava
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa mērķis ir pilnveidot doktorantu pētniecisko kompetenci un nodrošināt ieguldījumu inovatīvā darbībā izglītības zinātnēs attīstot radošumu doktoranta lietpratībai pirmsskolas un pamatizglītības kvalitātes veicināšanai. Studiju kursā, apliecinot savu radošumu, doktorants izstrādā aktuālu produkta projektu izglītības prakses iniciēto izaicinājumu risināšanai..
Studiju kursa ietvaros tiek īstenoti divi zinātniski praktiskie semināri (16 stundu apjomā katrs), kuru laikā doktoranti darbojas pie izglītības prakses izaicinājumu risināšanai nozīmīga produkta projekta izstrādes..
Studiju kurss tiek īstenots latviešu un angļu valodā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
I seminārs 1. Radošuma dimensijas izglītības zinātnēs: pirmsskolas/ skolas pedagoģijā. 2. Radošums izglītības vidē – konkrētu piemēru izpēte un analīze. 3. Radošuma transformācijas – konkrētu piemēru izpēte un analīze. 4. Spēja “būt radošam”- radošā potenciāla personalizēšana. 14 38 0 0
II seminārs 1. Izglītības inovācijas un radošums. Pedagoģiskās inovācijas. 2. Seminārs kopā ar sociālajiem partneriem:. pedagoģiskie risinājumi pirmsskolā un pamatskolā. 3. Seminārs kopā ar sociālajiem partneriem: izglītības praksei nozīmīga/pedagoģiskā risinājuma idejas prezentēšana un reflektēšana. 20 38 0 0
Ieskaites seminārs Seminārs kopā ar sociālajiem partneriem: izglītības praksei nozīmīga pedagoģiskā risinājuma projekta apraksta izveide un prezentēšana. 14 32 0 0
Kopā: 48 108 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: pilnveidot doktorantu pētniecisko kompetenci un nodrošināt ieguldījumu inovatīvā darbībā izglītības zinātnēs attīstot radošumu doktoranta lietpratībai pirmsskolas un pamatizglītības kvalitātes veicināšanai. Uzdevumi: 1) pilnveidot pētnieciskās kompetences patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt pētījuma problēmas pirmsskolas un pamatizglītības līmeņos; 2) identificēt izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas pirmsskolas un pamatizglītības problēma, piedāvājot pētniecībā balstītus risinājumus izglītības vides pilnveidei; 3) izstrādāt izglītības praksei un pētniecībai pirmsskolā un/vai pamatizglītībā aktuālus un radošus risinājumus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1 Izprot izglītības zinātņu attīstības aktuālās tendences un to kontekstu Latvijā, Eiropā un pasaulē. 2. Izprot teorētiskās un empīriskās pētniecības metodes un metodoloģiju izglītības zinātņu nozarē un saskarē ar citām zinātņu nozarēm, starpdisciplināru pieeju pētniecībā. 3. Izprot izglītības zinātņu nozares pētnieka lomu sabiedrības attīstībā, izglītības problēmu risināšanā salīdzinošās izglītības politikas un prakses kontekstā. - Starppārbaudījumi: 1. Aktīva līdzdalība semināros. 2. Individuāls patstāvīgais darbs pie izglītības praksei nozīmīga pedagoģiskā risinājuma projekta izveides. Noslēguma pārbaudījums: Ieskaite - izglītības praksei nozīmīga pedagoģiskā risinājuma projekta apraksta izveide.
Prasmes: 4. Patstāvīgi formulē un kritiski analizē pētījuma problēmas dažādos izglītības līmeņos. 5. Risina izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas problēmas, lai paplašinātu un dotu jaunu izpratni esošajām zināšanām un piedāvā pētniecībā balstītus risinājumus profesionālās prakses pilnveidei. 6. Piedāvā inovatīvus risinājumus un perspektīvu skatījumu uz izglītības dažādu aspektu attīstību nākotnē. 7. Risina un īsteno pētījumos balstītas pārmaiņas savā izglītības institūcijā, izglītības nozarē un iespēju robežās sabiedrībā kopumā. - Starppārbaudījumi: 1. Aktīva līdzdalība semināros. 2. Individuāls patstāvīgais darbs pie izglītības praksei nozīmīga pedagoģiskā risinājuma projekta izveides. Noslēguma pārbaudījums: Ieskaite - izglītības praksei nozīmīga pedagoģiskā risinājuma projekta apraksta izveide.
Kompetence: 8. Veic izglītības zinātņu nozarē aktuālu, kompleksu pētniecības problēmu patstāvīgu, kritisku analīzi un izvērtēšanu, dodot ieguldījumu izglītības zinātņu nozares zināšanu paplašināšanā un padziļināšanā. 9. Patstāvīgi, pamatoti izvirza inovatīvas pētījumu idejas, tās kritiski izvērtē un sintezē izglītības zinātnēs un starpdisciplinārā kontekstā. 10. Patstāvīgi un atbildīgi piedalās pētniecisku projektu plānošanā un strukturēšanā. 11. Patstāvīgi, atbildīgi un kritiski veic izglītības zinātnē nozīmīgus zinātniskos pētījumus, sekmē inovāciju ieviešanu pedagoģiskajā praksē. 12. Zinātniskās un akadēmiskās darbības attīstības kontekstā atbildīgi veicina tehnoloģisko, sociālo un kultūras attīstību zināšanu sabiedrībā. - Starppārbaudījumi: 1. Aktīva līdzdalība semināros. 2. Individuāls patstāvīgais darbs pie izglītības praksei nozīmīga pedagoģiskā risinājuma projekta izveides. Noslēguma pārbaudījums: Ieskaite - izglītības praksei nozīmīga pedagoģiskā risinājuma projekta apraksta izveide.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktīva līdzdalība semināros - 30%
Individuāls patstāvīgais darbs - 40%
Ieskaite - 30%
 
Priekšzināšanas Kursa apguvei nepieciešams apgūt studiju kursus “Atbildīga pētniecība un inovācijas” , “Izglītības zinātņu pētījuma metodoloģija”.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 0.0 48.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]