Kods | LA0215 | |||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ideju laboratorija: Radošums personības lietpratībai I | |||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jana Grava | |||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot doktorantu pētniecisko kompetenci un nodrošināt ieguldījumu inovatīvā darbībā izglītības zinātnēs attīstot radošumu doktoranta lietpratībai pirmsskolas un pamatizglītības kvalitātes veicināšanai. Studiju kursā, apliecinot savu radošumu, doktorants izstrādā aktuālu produkta projektu izglītības prakses iniciēto izaicinājumu risināšanai.. Studiju kursa ietvaros tiek īstenoti divi zinātniski praktiskie semināri (16 stundu apjomā katrs), kuru laikā doktoranti darbojas pie izglītības prakses izaicinājumu risināšanai nozīmīga produkta projekta izstrādes.. Studiju kurss tiek īstenots latviešu un angļu valodā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: pilnveidot doktorantu pētniecisko kompetenci un nodrošināt ieguldījumu inovatīvā darbībā izglītības zinātnēs attīstot radošumu doktoranta lietpratībai pirmsskolas un pamatizglītības kvalitātes veicināšanai. Uzdevumi: 1) pilnveidot pētnieciskās kompetences patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt pētījuma problēmas pirmsskolas un pamatizglītības līmeņos; 2) identificēt izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas pirmsskolas un pamatizglītības problēma, piedāvājot pētniecībā balstītus risinājumus izglītības vides pilnveidei; 3) izstrādāt izglītības praksei un pētniecībai pirmsskolā un/vai pamatizglītībā aktuālus un radošus risinājumus. | |||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1 Izprot izglītības zinātņu attīstības aktuālās tendences un to kontekstu Latvijā, Eiropā un pasaulē.
2. Izprot teorētiskās un empīriskās pētniecības metodes un metodoloģiju izglītības zinātņu nozarē un saskarē ar citām zinātņu nozarēm, starpdisciplināru pieeju pētniecībā.
3. Izprot izglītības zinātņu nozares pētnieka lomu sabiedrības attīstībā, izglītības problēmu risināšanā salīdzinošās izglītības politikas un prakses kontekstā. - Starppārbaudījumi:
1. Aktīva līdzdalība semināros.
2. Individuāls patstāvīgais darbs pie izglītības praksei nozīmīga pedagoģiskā risinājuma projekta izveides.
Noslēguma pārbaudījums:
Ieskaite - izglītības praksei nozīmīga pedagoģiskā risinājuma projekta apraksta izveide. Prasmes: 4. Patstāvīgi formulē un kritiski analizē pētījuma problēmas dažādos izglītības līmeņos. 5. Risina izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas problēmas, lai paplašinātu un dotu jaunu izpratni esošajām zināšanām un piedāvā pētniecībā balstītus risinājumus profesionālās prakses pilnveidei. 6. Piedāvā inovatīvus risinājumus un perspektīvu skatījumu uz izglītības dažādu aspektu attīstību nākotnē. 7. Risina un īsteno pētījumos balstītas pārmaiņas savā izglītības institūcijā, izglītības nozarē un iespēju robežās sabiedrībā kopumā. - Starppārbaudījumi: 1. Aktīva līdzdalība semināros. 2. Individuāls patstāvīgais darbs pie izglītības praksei nozīmīga pedagoģiskā risinājuma projekta izveides. Noslēguma pārbaudījums: Ieskaite - izglītības praksei nozīmīga pedagoģiskā risinājuma projekta apraksta izveide. Kompetence: 8. Veic izglītības zinātņu nozarē aktuālu, kompleksu pētniecības problēmu patstāvīgu, kritisku analīzi un izvērtēšanu, dodot ieguldījumu izglītības zinātņu nozares zināšanu paplašināšanā un padziļināšanā. 9. Patstāvīgi, pamatoti izvirza inovatīvas pētījumu idejas, tās kritiski izvērtē un sintezē izglītības zinātnēs un starpdisciplinārā kontekstā. 10. Patstāvīgi un atbildīgi piedalās pētniecisku projektu plānošanā un strukturēšanā. 11. Patstāvīgi, atbildīgi un kritiski veic izglītības zinātnē nozīmīgus zinātniskos pētījumus, sekmē inovāciju ieviešanu pedagoģiskajā praksē. 12. Zinātniskās un akadēmiskās darbības attīstības kontekstā atbildīgi veicina tehnoloģisko, sociālo un kultūras attīstību zināšanu sabiedrībā. - Starppārbaudījumi: 1. Aktīva līdzdalība semināros. 2. Individuāls patstāvīgais darbs pie izglītības praksei nozīmīga pedagoģiskā risinājuma projekta izveides. Noslēguma pārbaudījums: Ieskaite - izglītības praksei nozīmīga pedagoģiskā risinājuma projekta apraksta izveide. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība semināros - 30%
Individuāls patstāvīgais darbs - 40% Ieskaite - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešams apgūt studiju kursus “Atbildīga pētniecība un inovācijas” , “Izglītības zinātņu pētījuma metodoloģija”. | |||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|