LA0213 Transformatīvā izglītība personības pašrealizācijai

Kods LA0213
Nosaukums Transformatīvā izglītība personības pašrealizācijai
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Doktora, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Linda Pavītola, Dina Bethere, Lāsma Latsone
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss piedāvā padziļinātu izpratni par indivīda un mainīgās izglītības vides mijiedarbību, balstoties uz pašnoteikšanās teoriju, humāno pedagoģiju un sociālo konstruktīvismu. Kursa ietvaros maģistranti un doktoranti tiek aicināti kritiski reflektēt par zinātniskajām koncepcijām un to praktisko pielietojumu izglītības zinātnē, analizējot izglītības paradigmu transformācijas iespējas..
Kursa mērķis ir sekmēt spēju integrēt teorētiskās zināšanas praktiskajā pedagoģiskajā darbā, veidojot pašvadītu pētniecības procesu un identificējot aktuālās izglītojamo vajadzības mainīgajā izglītības kontekstā..
Studiju kursa ietvaros tiek pētītas transformatīvās izglītības paradigmu teorētiskās pieejas, kā arī analizētas pedagoģiskās prakses attīstības perspektīvas individuāli īstenotā pētniecības procesā. Kursa dalībnieki apgūs metodes efektīvai izglītības attīstības plānošanai, balstoties uz mūsdienīgām teorētiskajām nostādnēm un praksē pārbaudītām stratēģijām..
Studiju kurss tiek īstenots latviešu un angļu valodā, nodrošinot daudzveidīgu akadēmisko diskusiju un starptautisku perspektīvu izglītības pētniecībā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Transformācijas fenomens mūsdienu izglītības sistēmā. 4 36 0 0
2. Transformatīvās mācīšanās pieejas un pētniecības metodoloģija transformatīvās izglītības kontekstā. 14 34 0 0
3. Mācīšanās ciklu pēctecība transformatīvās izglītības kontekstā. 8 32 0 0
4. Transformatīvās mācīšanās vides aspekti. 10 30 0 0
Kopā: 36 132 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir pilnveidot izpratni par indivīda un mainīgās izglītības vides mijiedarbību pašnoteikšanās teorijas, humānās pedagoģijas un sociālā konstruktīvisma teorijas kontekstā. Studiju kurss veicinās zinātnisko koncepciju un personiski īstenotās pētniecības kritisku refleksiju, identificējot izglītības zinātņu un prakses attīstības perspektīvas. Kursa uzdevumi: 1) Izzināt teorētiskās pieejas transformatīvās izglītības paradigmu izpratnei un integrācijai pedagoģiskajā praksē; 2) Integrēt teorētiskās zinātniskās koncepcijas un praktiskās nostādnes pašvadītā pētniecības procesā, identificējot aktuālās izglītojamo vajadzības mainīgajā izglītības vidē; 3) Identificēt transformatīvās izglītības un pedagoģiskās prakses attīstības perspektīvas personiski īstenotā pētniecības procesā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Par aktuālām transformatīvās izglītības zinātniskajām teorijām un atziņām un to veidošanās tendencēm. 2. Par zinātnisko pētījumu nozīmību sabiedrības attīstībā un izglītības sistēmas problēmu risināšanā transformatīvās izglītības kontekstā. - 1. Izvērtēt sociālo pārmaiņu ietekmi uz izglītības sistēmu. Identificēt pārmaiņu procesa raksturu (revolucionāras, atkārtojošas, cikliskas, haotiskas, beznosacījuma vai evolucionārs) un to rezultātu efektivitāte indivīda un sistēmas mijiedarbības pilnveidei. 2. Analizē aktuālo pētījumu zinātnisko koncepciju un empīriski iegūto datu kopsakarības. Analīzes kritēriji: (1) Rādītāji, kas raksturo transformatīvās izglītības pieeju un pētnieka zinātniski sociālo pozīciju konkrētajos pētījumos; (2) Atšķirības, to atklāsme un izvērtējums konkrēto pētījumu salīdzinājumā; (3) Iegūto rezultātu praktiskā nozīme un ieguldījums skolotāja profesionālajā darbībā.
Prasmes: 3. Spēj analizēt, sintezēt un izvērtēt transformatīvās izglītības teorijas un izglītības politikas aktualitātes, patstāvīgi formulējot un sistēmiski interpretējot pētījuma problēmas dažādos izglītības līmeņos. 4. Spēj analizēt, sintezēt un izvērtēt izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas problēmas, paplašinot esošo zināšanu robežas un piedāvājot pētniecībā balstītus inovatīvus risinājumus profesionālās prakses pilnveidei. - Darbības pētījums “Mācīšanās ciklu norise pirmsskolā vai pamatizglītībā”: (1) pretrunu apzināšanās; 2) pašanalīze; (3) kritisks izvērtējums un atsvešināšanās izjūta; (4) neapmierinātība ar citu pieredzi; (5) jaunu uzvedības modeļu meklējumi; (6) pārliecība par jaunu zināšanu, prasmju un darbības veidu apguvi; (7) darbības plānošana; (8) zināšanu apguve plānu īstenošanai; (9) eksperimentēšana; (10) reintegrācija sabiedrībā.
Kompetence: 5. Spēj pielietot zināšanas aktuālu un kompleksu pētniecības problēmu analīzē un izvērtēšanā, integrējot un sintezējot inovatīvas pētījumu idejas izglītības zinātnēs. 6. Spēj pielietot zināšanas patstāvīgā un atbildīgā pētnieciskā darbībā, izstrādājot izglītības zinātnēs nozīmīgus pētījumus, prognozējot inovāciju ieviešanu pedagoģiskajā praksē. 7. Īsteno zinātniskā pētījuma izstrādi, komunicējot ar kolēģiem un zinātnieku sabiedrību. 8. Popularizē zinātniskās atziņas sava pētījuma ietvaros plašākā sabiedrībā. - Veic transformatīvās izglītības zinātnisko atziņu sistēmas aspektu interpretācija savas pētnieciskās darbības kontekstā. Izstrādā vadlīnijas darbības pētījuma rezultātu publiskošanai un pētījuma rezultātu prezentācija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Aktīva dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde - 40%
2. Gadījuma analīze transformatīvās izglītības atziņu kontekstā - 30%
Noslēguma pārbaudījums: Ieskaite - transformatīvās izglītības zinātnisko atziņu sistēmas aspektu interpretācija savas pētnieciskās darbības kontekstā - 30%
 
Priekšzināšanas Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 18.0 18.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]