Kods | LA0212 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Transformatīvā supervīzija un pārmaiņu vadība pirmsskolas un pamatizglītības mikrosistēmā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lāsma Latsone, Ilze Miķelsone | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss nodrošina doktorantiem padziļinātu iespēju iepazīt un patstāvīgajā darbībā aprobēt tranformatīvo supervīziju, sekmējot profesionālo un personīgo izaugsmi, izglītības zinātnēs nozīmīgus pētnieciskus, uz pārmaiņām rosinošus un inovācijas veicinošus uzdevumus.. Respektējot izglītības iestādes kultūras un darbības sistēmu kopumā, supervīzija kā strapdisciplināra metode paredz pedagoģiskās un pētnieciskās pieredzes pilnveidi, koleģiāli atbalstot pedagogiem vienam otru profesionālo prasmju uzlabošanai, rosinot pētījumos balstītas pārmaiņas savā izglītības organizācijā, izglītības nozarē un iespēju robežās sabiedrībā kopumā.. Studiju kurss tiek īstenots latviešu un angļu valodā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir pilnveidot kritisku izpratni par nepārtrauktas profesionālās attīstības atbalstošu transformatīvo supervīziju, risinot izglītības zinātnēs nozīmīgus pētnieciskus, uz pārmaiņām rosinošus un inovāciju veicinošus uzdevumus. Uzdevumi: Veidot integrētu teorētisko atziņu un pētnieciskās darbības pieredzes apguvi un analīzi par transformatīvo supervīziju kā partnerībā balstītu koleģiālu atbalsta metodi; Pilnveidot prasmi transforamtīvajā supervīzijā plānot un risināt izglītības zinātnē nozīmīgus pētnieciskus un inovāciju veicinošus uzdevumus, tos kritiski izvērtējot strapdisciplinārā kontekstā; Rosināt studentus pētnieciskās un profesionālās darbības pašrealizācijai mūžmācīšanās kontekstā un veicināt atbildību par savu pētnieciskās darbības ieguldījumu izglītības zinātnē un skolotāja darba praksē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- Izpratne par pedagoģisko supervīziju kā koleģiāla atbalsta metodi izglītības zinātnēs zinātniskās teorijas un atziņu veidošanās kontekstā.
- Zināšanas un izpratne par pedagoģiskās supervīzijas kā izglītības zinātņu nozares pētnieka lomas attīstības un izglītības problēmu risināšanas un pētnieciskās pieredzes pilnveides metodi. - Metodes: tests teorētisko atziņu izpratnei, teoriju piemērošana problēmsituāciju risinājumiem, eseja par individuālo supervīzijas pieredzi
Kritēriji:
Precizitāte: Cik precīzi un pareizi atbild uz jautājumiem vai piemēro teorijas.
Pilnība: Vai sniedz pilnīgu skaidrojumu, aptverot visus būtiskos aspektus.
Argumentācijas kvalitāte: Cik pamatoti ir izteikumi un vai tie balstās uz teorētiskām zināšanām.
Konteksta izpratne: Vai spēj saistīt teorijas ar konkrētiem piemēriem vai situācijām Prasmes - Spēj risināt izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas problēmas, paplašinot un sniedzot jaunu izpratni esošajām zināšanām un piedāvāt pētniecībā balstītus risinājumus profesionālās prakses pilnveidei. - Spēj pētījumos balstītu pārmaiņu īstenošanā savā izglītības institūcijā, izglītības nozarē un sabiedrībā kopumā. - Metodes: gadījuma izpētes analīze, pētniecības priekšlikuma izstrāde, problēmu situāciju risināšanas simulācijas Kritēriji: Analītiskā dziļuma pakāpe Izpratne par aktuālajām tendencēm Radošums un atbilstība uz pierādījumiem balstītai praksei. Kompetence: - Spēj komunicēt un izvirzīt inovatīvas pētījuma idejas, tās kritiski izvērtējot starpdisciplinārā kontekstā. - Spēj vadīt dialogu, piedāvājot inovatīvus risinājumus un perspektīvu skatījumu uz izglītības dažādu aspektu attīstību nākotnē. - Metodes: vadīt diskusijas par izglītības nākotnes tendencēm, piemēram, MI izglītībā), moderēt dialogu, diskutēt par izglītības politiku, gadījumu analīzes. Kritēriji: Pārliecinoša argumentācija Inovatīvus risinājumu piedāvājums Prognozēt Ilgtermiņa seku prognozēšana Potenciālo starpdisciplināro izaicinājumu risināšana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība semināros - 40%
Pedagoģiskas problēmas identifikācija pirmsskolas un pamatizglītības mikrosistēmā - 20% Ieskaite: supervīzijas gadījuma analīze - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|