LA0212 Transformatīvā supervīzija un pārmaiņu vadība pirmsskolas un pamatizglītības mikrosistēmā

Kods LA0212
Nosaukums Transformatīvā supervīzija un pārmaiņu vadība pirmsskolas un pamatizglītības mikrosistēmā
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Doktora, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Lāsma Latsone, Ilze Miķelsone
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss nodrošina doktorantiem padziļinātu iespēju iepazīt un patstāvīgajā darbībā aprobēt tranformatīvo supervīziju, sekmējot profesionālo un personīgo izaugsmi, izglītības zinātnēs nozīmīgus pētnieciskus, uz pārmaiņām rosinošus un inovācijas veicinošus uzdevumus..
Respektējot izglītības iestādes kultūras un darbības sistēmu kopumā, supervīzija kā strapdisciplināra metode paredz pedagoģiskās un pētnieciskās pieredzes pilnveidi, koleģiāli atbalstot pedagogiem vienam otru profesionālo prasmju uzlabošanai, rosinot pētījumos balstītas pārmaiņas savā izglītības organizācijā, izglītības nozarē un iespēju robežās sabiedrībā kopumā..
Studiju kurss tiek īstenots latviešu un angļu valodā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Transformatīvā supervīzija izglītībā Partnerībā un pozitīvās attiecībās balstīta profesionāla dialoga metode. Atbalstošas tranformatīvās supervīzijas būtība, mērķis. Supervizora profesionālās darbības pamatprincipi. Supervizora un supervīzijas dalībnieka profesionālā atbildība, uzdevumi, lomas. Individuālā, pāru un grupas supervīzija. Lekcijas, semināri. 4 14 0 0
Atbalstošas transformatīvās supervīzijas process un tā virzība Supervīzijas process, tā struktūra, posmi. Supervīzijas mērķa noteikšana un saglabāšana. Indivīda un vides mijiedarbībaba mezo sistēmā. Lēmumu pieņemšana un problēmu risināšana izglītības kvalitātes nodrošināšanai un skolotāju vajadzību atbalstīšanai. Semināri. 4 14 0 0
Refleksija supervīzijas procesā Refleksija, reflektīvās darbības komponents supervīzijā. Supervīzora atbalsts refleksijas apguvei. Refleksijas veidi: darbības refleksija (reflection in action) un refleksija par darbību (reflection on action), refleksija rīcībai/ darbībai (reflection-for-action), refleksija ar rīcību/ darbību (reflection-with-action). Refleksijas ietvari, metodes un prasmes pētnieciskās un pedagoģiskās darbības pilnveidei. Refleksijas kavējošie faktori un to mazināšana. Semināri. 4 16 0 0
Transformatīvās supervīzijas pedagoģiska gadījuma analīze Studenti veiks supervīzijas gadījuma analīzi, apliecinot savas zināšanas par supervīziju kā strapdisciplināru metodi, kas virzīta uz pedagoģiskās un pētnieciskās pieredzes pilnveidi, koleģiālu atbalstu pedagogiem profesionālo prasmju uzlabošanai. Studenti demosntrēs savu spēju pamatot un izvērtēt supervīzijas procesu un analizēt refleksijas ietvarus un metodes. Semināri. 6 22 0 0
Kopā: 18 66 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir pilnveidot kritisku izpratni par nepārtrauktas profesionālās attīstības atbalstošu transformatīvo supervīziju, risinot izglītības zinātnēs nozīmīgus pētnieciskus, uz pārmaiņām rosinošus un inovāciju veicinošus uzdevumus. Uzdevumi: Veidot integrētu teorētisko atziņu un pētnieciskās darbības pieredzes apguvi un analīzi par transformatīvo supervīziju kā partnerībā balstītu koleģiālu atbalsta metodi; Pilnveidot prasmi transforamtīvajā supervīzijā plānot un risināt izglītības zinātnē nozīmīgus pētnieciskus un inovāciju veicinošus uzdevumus, tos kritiski izvērtējot strapdisciplinārā kontekstā; Rosināt studentus pētnieciskās un profesionālās darbības pašrealizācijai mūžmācīšanās kontekstā un veicināt atbildību par savu pētnieciskās darbības ieguldījumu izglītības zinātnē un skolotāja darba praksē.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: - Izpratne par pedagoģisko supervīziju kā koleģiāla atbalsta metodi izglītības zinātnēs zinātniskās teorijas un atziņu veidošanās kontekstā. - Zināšanas un izpratne par pedagoģiskās supervīzijas kā izglītības zinātņu nozares pētnieka lomas attīstības un izglītības problēmu risināšanas un pētnieciskās pieredzes pilnveides metodi. - Metodes: tests teorētisko atziņu izpratnei, teoriju piemērošana problēmsituāciju risinājumiem, eseja par individuālo supervīzijas pieredzi Kritēriji: Precizitāte: Cik precīzi un pareizi atbild uz jautājumiem vai piemēro teorijas. Pilnība: Vai sniedz pilnīgu skaidrojumu, aptverot visus būtiskos aspektus. Argumentācijas kvalitāte: Cik pamatoti ir izteikumi un vai tie balstās uz teorētiskām zināšanām. Konteksta izpratne: Vai spēj saistīt teorijas ar konkrētiem piemēriem vai situācijām
Prasmes - Spēj risināt izglītības zinātņu pētniecībā un praksē aktuālas problēmas, paplašinot un sniedzot jaunu izpratni esošajām zināšanām un piedāvāt pētniecībā balstītus risinājumus profesionālās prakses pilnveidei. - Spēj pētījumos balstītu pārmaiņu īstenošanā savā izglītības institūcijā, izglītības nozarē un sabiedrībā kopumā. - Metodes: gadījuma izpētes analīze, pētniecības priekšlikuma izstrāde, problēmu situāciju risināšanas simulācijas Kritēriji: Analītiskā dziļuma pakāpe Izpratne par aktuālajām tendencēm Radošums un atbilstība uz pierādījumiem balstītai praksei.
Kompetence: - Spēj komunicēt un izvirzīt inovatīvas pētījuma idejas, tās kritiski izvērtējot starpdisciplinārā kontekstā. - Spēj vadīt dialogu, piedāvājot inovatīvus risinājumus un perspektīvu skatījumu uz izglītības dažādu aspektu attīstību nākotnē. - Metodes: vadīt diskusijas par izglītības nākotnes tendencēm, piemēram, MI izglītībā), moderēt dialogu, diskutēt par izglītības politiku, gadījumu analīzes. Kritēriji: Pārliecinoša argumentācija Inovatīvus risinājumu piedāvājums Prognozēt Ilgtermiņa seku prognozēšana Potenciālo starpdisciplināro izaicinājumu risināšana.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktīva līdzdalība semināros - 40%
Pedagoģiskas problēmas identifikācija pirmsskolas un pamatizglītības mikrosistēmā - 20%
Ieskaite: supervīzijas gadījuma analīze - 40%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 9.0 9.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]