| Kods | LA0211 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Profesora asistenta prakse III | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Dina Bethere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss „Profesora asistenta prakse” paredzēts doktorantiem, lai veicinātu akadēmiskās kompetences pilnveidi un veidotu pamatu akadēmiskajai karjerai. Kursa laikā doktorants asistē profesoram, iesaistoties studiju procesā un organizatoriskajos uzdevumos, tādējādi apgūstot praktiskas iemaņas augstākās izglītības institūcijā. Profesora uzdevums ir sniegt metodisku un profesionālu atbalstu, sekmējot doktoranta izaugsmi kā nākotnes akadēmiskajam darbiniekam. Prakses saturs tiek saskaņots ar attiecīgā amata (profesora, pētnieka asistenta vai profesora asistenta) pienākumiem un promocijas darba tematiku. Kurss palīdz doktorantam mērķtiecīgi attīstīt pedagoģisko, pētniecisko un organizatorisko kompetenci, kas ir būtiska akadēmiskās karjeras veidošanai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot doktorantu akadēmisko kompetenci: kursa apguves laikā doktorants asistē profesoram studiju un organizatoriskā darba pieredzes apguvei/pilnveidei. Profesora uzdevums ir nodrošināt atbalstu doktorantam akadēmiskās kompetences pilnveidei un akadēmiskās karjeras veidošanas pieredzes apguvei. Profesora asistenta praksi doktoranti veic atbilstoši profesora amata uzdevumiem, pētnieka asistenta amata aprakstam vai profesora asistenta aprakstam un promocijas darba tematam. Kursa uzdevumi: 1) Akadēmiskās kompetences pilnveide; 2) Studiju un organizatoriskā darba pieredzes apguve; 3) Kompetenti veidot potenciālo akadēmiskajai karjerai nākotnē nepieciešamo pieredzi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Izprot izglītības zinātņu nozares pētnieka lomu sabiedrības attīstībā, izglītības problēmu risināšanā salīdzinošās izglītības politikas kontekstā.
2. Izprot teorētiskās un empīriskās pētniecības metodes un metodoloģiju izglītības zinātņu nozarē un saskarē ar citām zinātņu nozarēm, starpdisciplināru pieeju pētniecībā. - Vērtēšanas metodes:
•Refleksijas eseja vai pārskats par prakses pieredzi.
•Individuāla mutiska pārruna ar prakses vadītāju vai profesoru.
•Pašvērtējums un/vai pašrefleksijas žurnāls par akadēmiskā konteksta izpratni.
•Novērojums praksē (tieši vai netieši).
Vērtēšanas kritēriji:
1.Demonstrēta izpratne par izglītības zinātņu pētnieka lomu sabiedrībā un politiskā kontekstā.
2.Precīza un loģiski strukturēta pētniecības metožu un starpdisciplinaritātes izklāsts.
3.Spēja sasaistīt teorētisko izpratni ar praktiskiem uzdevumiem prakses laikā.
4.Zināšanu sasaistīšana ar promocijas darba tematiku un izvēlēto jomu. Prasmes 3. Patstāvīgi izvērtē un argumentēti izvēlas zinātniskiem pētījumiem izglītības zinātnēs atbilstošas metodes. 4. Patstāvīgi lieto ar izglītības zinātnēm saistīto zinātņu teorijas, pētnieciskās metodes, lai veiktu pētniecisku darbību izglītības jomā starptautiski salīdzinošā kontekstā. 5. Mutiski un rakstiski komunicē un diskutē par izglītības zinātņu nozari, tajā veiktu pētījumu rezultātiem ar plašākām zinātniskajām aprindām un sabiedrību kopumā Latvijā un starptautiskā vidē. 6. Ieņem zinātniski pamatotus lēmumus izglītības problēmu risinājumos un argumentēti aizstāv savu viedokli. 7. Sadarbojas komandā lokālā vai starptautiskā kontekstā akadēmiskā vidē. 8. Rosina un īsteno pētījumos balstītas pārmaiņas savā izglītības institūcijā, izglītības nozarē un iespēju robežās sabiedrībā kopumā. - Vērtēšanas metodes: •Praktiskā uzdevuma vai pienākumu izpildes novērtējums praksē. •Profesora vai prakses vadītāja strukturēts atzinums (ieskaitot novērošanu). •Prezentācija vai mutiska aizstāvēšana par veikto darbu un pētījuma procesu. •Līdzdalība studiju un zinātniskos pasākumos ar novērtējumu. Vērtēšanas kritēriji: 1.Spēja patstāvīgi izvēlēties un pamatot piemērotas pētniecības metodes. 2.Pētniecisko pieeju pielietojums konkrētos uzdevumos. 3.Skaidra, akadēmiska komunikācija gan rakstiski, gan mutiski, tostarp starptautiskā vidē. 4.Efektīva sadarbība ar kolēģiem un iesaiste komandas darbā. 5.Iniciatīva izglītības pārmaiņu veicināšanā. Kompetence 9. Patstāvīgi, pamatoti izvirza inovatīvas pētījumu idejas, tās kritiski izvērtē un sintezē izglītības zinātnēs un starpdisciplinārā kontekstā. 10. Risina akadēmiskās inovācijas veicinošus uzdevumus, ievērojot ētisko atbildību par izglītības zinātnēs iespējamo ietekmi uz izglītības un sabiedrības savstarpējām attiecībām, uz pārmaiņu rosināšanu un vadīšanu izglītībā un sabiedrībā. 11. Zinātniskās un akadēmiskās darbības attīstības kontekstā atbildīgi veicina tehnoloģisko, sociālo un kultūras attīstību zināšanu sabiedrībā. 12. Veic akadēmiskus uzdevumus un komunicē ar kolēģiem, zinātnieku sabiedrību un sabiedrību kopumā savā ekspertjomā. - Vērtēšanas metodes: •Kompleksas refleksijas un attīstības pārskats (portfelis vai žurnāls). •Diskusija/individuālā konsultācija par inovatīvu ideju ģenerēšanu un to sasaisti ar promocijas darbu. •Profesora novērtējums par doktoranta spēju integrēties akadēmiskajā vidē. •Aktivitāšu izvērtējums (īstenotie uzdevumi, komunikācija ar profesionālo sabiedrību). Vērtēšanas kritēriji: 1.Spēja patstāvīgi formulēt un kritiski izvērtēt pētnieciskas idejas. 2.Atbildīga rīcība, ņemot vērā ētiskos aspektus un akadēmiskās vides prasības. 3.Aktīva iesaiste un pienesums izglītības un sabiedrības attīstībai. 4.Spēja veikt ekspertīzi savā jomā un profesionāli komunicēt ar dažādām auditorijām. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Refleksija par profesora asistenta prakses uzdevumu izpildi individuālajā konsultācijā pie profesora/profesora asistenta prakses vadītāja; profesora atzinums. - 50%
Ieskaite – doktorantūras padomes atzinums atestācijā - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||