LA0210 Profesora asistenta prakse II

Kods LA0210
Nosaukums Profesora asistenta prakse II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Doktora, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Dina Bethere
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss „Profesora asistenta prakse” paredzēts doktorantiem, lai veicinātu akadēmiskās kompetences pilnveidi un veidotu pamatu akadēmiskajai karjerai. Kursa laikā doktorants asistē profesoram, iesaistoties studiju procesā un organizatoriskajos uzdevumos, tādējādi apgūstot praktiskas iemaņas augstākās izglītības institūcijā. Profesora uzdevums ir sniegt metodisku un profesionālu atbalstu, sekmējot doktoranta izaugsmi kā nākotnes akadēmiskajam darbiniekam. Prakses saturs tiek saskaņots ar attiecīgā amata (profesora, pētnieka asistenta vai profesora asistenta) pienākumiem un promocijas darba tematiku. Kurss palīdz doktorantam mērķtiecīgi attīstīt pedagoģisko, pētniecisko un organizatorisko kompetenci, kas ir būtiska akadēmiskās karjeras veidošanai..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Ievads akadēmiskajā darbībā un prakses uzdevumu definēšana •Doktoranta iepazīstināšana ar kursa mērķiem, uzdevumiem un sagaidāmajiem studiju rezultātiem. •Prakses plāna izstrāde sadarbībā ar profesoru vai prakses vadītāju. •Ievads augstākās izglītības institūcijas akadēmiskajā un organizatoriskajā vidē. •Profesora, pētnieka asistenta vai profesora asistenta amata apraksta analīze un atbilstības izvērtējums promocijas darba tematam. 0 26 0 0
2. Studiju darba atbalsts •Asistēšana studiju kursu plānošanā, īstenošanā un izvērtēšanā. •Semināru, lekciju vai praktisko nodarbību sagatavošana un vadīšana sadarbībā ar profesoru. •Mācību materiālu sagatavošana (prezentācijas, izdales materiāli, e-vides saturs). •Studējošo atgriezeniskās saites analīze un refleksija par mācību procesu. 0 26 0 0
3. Organizatoriskais darbs un akadēmiskās vides uzturēšana •Iesaistīšanās studiju programmas organizatoriskajos procesos: sanāksmju, darba grupu un pasākumu organizēšana. •Dokumentu sagatavošana un pārvaldība (piemēram, sanāksmju protokoli, rezultātu apkopošana). •Piedalīšanās projektu aktivitātēs vai starptautiskās sadarbības iniciatīvās. 0 26 0 0
4. Zinātniski pētnieciskā darba integrācija praksē •Profesora vadībā iesaiste pētniecības darbā, kas saistīts ar promocijas tēmu vai kursa saturu. •Zinātniskās literatūras analīze, datu apkopošana, apstrāde un rezultātu izvērtēšana. •Sagatavošanās zinātniskai publikācijai, prezentācijai vai konferences uzstāšanās prakses ietvaros. 0 26 0 0
5. Refleksija, profesionālā attīstība un komunikācija •Individuālās konsultācijas ar prakses vadītāju par uzdevumu izpildi un akadēmisko izaugsmi. •Mutiskas un rakstiskas komunikācijas prasmju pilnveide zinātniskā un akadēmiskā vidē. •Diskusiju vadīšana, prezentāciju sagatavošana un akadēmisko diskursu ievērošana. 0 26 0 0
6. Noslēguma izvērtējums un atskaite doktorantūras padomei •Pašrefleksija par prakses laikā apgūtajām kompetencēm un profesionālo izaugsmi. •Profesora atzinums par doktoranta sniegumu prakses laikā. •Atskaite doktorantūras padomei un tās lēmums par kursa nokārtošanu. 0 26 0 0
Kopā: 0 156 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot doktorantu akadēmisko kompetenci: kursa apguves laikā doktorants asistē profesoram studiju un organizatoriskā darba pieredzes apguvei/pilnveidei. Profesora uzdevums ir nodrošināt atbalstu doktorantam akadēmiskās kompetences pilnveidei un akadēmiskās karjeras veidošanas pieredzes apguvei. Profesora asistenta praksi doktoranti veic atbilstoši profesora amata uzdevumiem, pētnieka asistenta amata aprakstam vai profesora asistenta aprakstam un promocijas darba tematam. Kursa uzdevumi: 1) Akadēmiskās kompetences pilnveide; 2) Studiju un organizatoriskā darba pieredzes apguve; 3) Kompetenti veidot potenciālo akadēmiskajai karjerai nākotnē nepieciešamo pieredzi.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas 1.Izprot izglītības zinātņu nozares pētnieka lomu sabiedrības attīstībā, izglītības problēmu risināšanā salīdzinošās izglītības politikas kontekstā. - Metodes: •Refleksijas eseja vai analītisks raksts par izglītības pētnieka lomu. •Diskusija ar profesoru individuālās konsultācijās. •Prakses dienasgrāmata ar teorētisku pamatojumu paveiktajiem uzdevumiem. Vērtēšanas kritēriji: •Spēja saistīt teorētiskās zināšanas ar sabiedrības attīstību. •Zināšanu kontekstuāla lietošana (salīdzinošās izglītības politikas perspektīvā). •Argumentācijas loģika un strukturētība.
Prasmes 2. Mutiski un rakstiski komunicē un diskutē par izglītības zinātņu nozari, tajā veiktu pētījumu rezultātiem ar plašākām zinātniskajām aprindām un sabiedrību kopumā Latvijā un starptautiskā vidē. 3. Pieņem zinātniski pamatotus lēmumus izglītības problēmu risinājumos un argumentēti aizstāv savu viedokli. 4. Sadarbojas komandā lokālā vai starptautiskā kontekstā akadēmiskā vidē. 5. Rosina un īsteno pētījumos balstītas pārmaiņas savā izglītības institūcijā, izglītības nozarē un iespēju robežās sabiedrībā kopumā. - Metodes: •Mutiskas prezentācijas vai dalība semināros ar atgriezenisko saiti. •Situāciju analīze un lēmumu pieņemšanas gadījumu apraksts. •Novērojums prakses laikā (veic profesors vai vadītājs). •Kopdarba novērtējums (ja veikta sadarbība komandā). Vērtēšanas kritēriji: •Spēja skaidri un strukturēti komunicēt gan mutiski, gan rakstiski. •Lēmumu pieņemšanas loģiskums un pamatojums ar zinātniskiem argumentiem. •Efektīva sadarbība komandā un profesionāla attieksme. •Iniciatīva un rīcība pārmaiņu virzīšanā praksē.
Kompetence 6. Risina akadēmiskās inovācijas veicinošus uzdevumus, ievērojot ētisko atbildību par izglītības zinātnēs iespējamo ietekmi uz izglītības un sabiedrības savstarpējām attiecībām, uz pārmaiņu rosināšanu un vadīšanu izglītībā un sabiedrībā. 7. Zinātniskās un akadēmiskās darbības attīstības kontekstā atbildīgi veicina tehnoloģisko, sociālo un kultūras attīstību zināšanu sabiedrībā. 8. Veic akadēmiskus uzdevumus un komunicē ar kolēģiem, zinātnieku sabiedrību un sabiedrību kopumā savā ekspertjomā. - Metodes: •Kompleksais noslēguma atzinums no profesora vai prakses vadītāja. •Pašrefleksijas ziņojums par profesionālo attīstību un prakses rezultātiem. •Padziļināta atskaite doktorantūras padomei ar kompetences piemēriem no prakses. Vērtēšanas kritēriji: •Spēja risināt sarežģītus uzdevumus ar augstu atbildību un ētisku apziņu. •Izpratne par akadēmiskās darbības ietekmi uz izglītību un sabiedrību. •Iesaistīšanās zinātniskajā komunikācijā kā eksperta līmenī. •Redzējums par tehnoloģisko un kultūras attīstību izglītībā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Refleksija par profesora asistenta prakses uzdevumu izpildi individuālajā konsultācijā pie profesora/profesora asistenta prakses vadītāja; profesora atzinums. - 50%
Ieskaite – doktorantūras padomes atzinums atestācijā. - 50%
 
Priekšzināšanas Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 0.0 156.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]