| Kods | LA0210 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Profesora asistenta prakse II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Dina Bethere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss „Profesora asistenta prakse” paredzēts doktorantiem, lai veicinātu akadēmiskās kompetences pilnveidi un veidotu pamatu akadēmiskajai karjerai. Kursa laikā doktorants asistē profesoram, iesaistoties studiju procesā un organizatoriskajos uzdevumos, tādējādi apgūstot praktiskas iemaņas augstākās izglītības institūcijā. Profesora uzdevums ir sniegt metodisku un profesionālu atbalstu, sekmējot doktoranta izaugsmi kā nākotnes akadēmiskajam darbiniekam. Prakses saturs tiek saskaņots ar attiecīgā amata (profesora, pētnieka asistenta vai profesora asistenta) pienākumiem un promocijas darba tematiku. Kurss palīdz doktorantam mērķtiecīgi attīstīt pedagoģisko, pētniecisko un organizatorisko kompetenci, kas ir būtiska akadēmiskās karjeras veidošanai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot doktorantu akadēmisko kompetenci: kursa apguves laikā doktorants asistē profesoram studiju un organizatoriskā darba pieredzes apguvei/pilnveidei. Profesora uzdevums ir nodrošināt atbalstu doktorantam akadēmiskās kompetences pilnveidei un akadēmiskās karjeras veidošanas pieredzes apguvei. Profesora asistenta praksi doktoranti veic atbilstoši profesora amata uzdevumiem, pētnieka asistenta amata aprakstam vai profesora asistenta aprakstam un promocijas darba tematam. Kursa uzdevumi: 1) Akadēmiskās kompetences pilnveide; 2) Studiju un organizatoriskā darba pieredzes apguve; 3) Kompetenti veidot potenciālo akadēmiskajai karjerai nākotnē nepieciešamo pieredzi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1.Izprot izglītības zinātņu nozares pētnieka lomu sabiedrības attīstībā, izglītības problēmu risināšanā salīdzinošās izglītības politikas kontekstā. - Metodes:
•Refleksijas eseja vai analītisks raksts par izglītības pētnieka lomu.
•Diskusija ar profesoru individuālās konsultācijās.
•Prakses dienasgrāmata ar teorētisku pamatojumu paveiktajiem uzdevumiem.
Vērtēšanas kritēriji:
•Spēja saistīt teorētiskās zināšanas ar sabiedrības attīstību.
•Zināšanu kontekstuāla lietošana (salīdzinošās izglītības politikas perspektīvā).
•Argumentācijas loģika un strukturētība. Prasmes 2. Mutiski un rakstiski komunicē un diskutē par izglītības zinātņu nozari, tajā veiktu pētījumu rezultātiem ar plašākām zinātniskajām aprindām un sabiedrību kopumā Latvijā un starptautiskā vidē. 3. Pieņem zinātniski pamatotus lēmumus izglītības problēmu risinājumos un argumentēti aizstāv savu viedokli. 4. Sadarbojas komandā lokālā vai starptautiskā kontekstā akadēmiskā vidē. 5. Rosina un īsteno pētījumos balstītas pārmaiņas savā izglītības institūcijā, izglītības nozarē un iespēju robežās sabiedrībā kopumā. - Metodes: •Mutiskas prezentācijas vai dalība semināros ar atgriezenisko saiti. •Situāciju analīze un lēmumu pieņemšanas gadījumu apraksts. •Novērojums prakses laikā (veic profesors vai vadītājs). •Kopdarba novērtējums (ja veikta sadarbība komandā). Vērtēšanas kritēriji: •Spēja skaidri un strukturēti komunicēt gan mutiski, gan rakstiski. •Lēmumu pieņemšanas loģiskums un pamatojums ar zinātniskiem argumentiem. •Efektīva sadarbība komandā un profesionāla attieksme. •Iniciatīva un rīcība pārmaiņu virzīšanā praksē. Kompetence 6. Risina akadēmiskās inovācijas veicinošus uzdevumus, ievērojot ētisko atbildību par izglītības zinātnēs iespējamo ietekmi uz izglītības un sabiedrības savstarpējām attiecībām, uz pārmaiņu rosināšanu un vadīšanu izglītībā un sabiedrībā. 7. Zinātniskās un akadēmiskās darbības attīstības kontekstā atbildīgi veicina tehnoloģisko, sociālo un kultūras attīstību zināšanu sabiedrībā. 8. Veic akadēmiskus uzdevumus un komunicē ar kolēģiem, zinātnieku sabiedrību un sabiedrību kopumā savā ekspertjomā. - Metodes: •Kompleksais noslēguma atzinums no profesora vai prakses vadītāja. •Pašrefleksijas ziņojums par profesionālo attīstību un prakses rezultātiem. •Padziļināta atskaite doktorantūras padomei ar kompetences piemēriem no prakses. Vērtēšanas kritēriji: •Spēja risināt sarežģītus uzdevumus ar augstu atbildību un ētisku apziņu. •Izpratne par akadēmiskās darbības ietekmi uz izglītību un sabiedrību. •Iesaistīšanās zinātniskajā komunikācijā kā eksperta līmenī. •Redzējums par tehnoloģisko un kultūras attīstību izglītībā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Refleksija par profesora asistenta prakses uzdevumu izpildi individuālajā konsultācijā pie profesora/profesora asistenta prakses vadītāja; profesora atzinums. - 50%
Ieskaite – doktorantūras padomes atzinums atestācijā. - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||