| Kods | LA0205 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Promocijas darba izstrāde: zinātniskās publikācijas sagatavošana III | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Dina Bethere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 9.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss ir veidots ar mērķi pilnveidot doktorantu pētniecisko kompetenci, akcentējot zinātniskās komunikācijas prasmju attīstību. Kursa ietvaros doktoranti padziļināti izstrādā zinātnisku referātu un rakstu, balstoties uz promocijas pētījuma idejas un dizaina iestrādnēm, kā arī sagatavo tos prezentēšanai akadēmiskā vidē. Kurss sekmē spēju identificēt un formulēt aktuālas pētniecības problēmas izglītības teorijā un praksē, kā arī kritiski izvērtēt un argumentēti pamatot dažādas pētnieciskās pieejas izglītības zinātnēs. Studiju process ietver individuālu darbu, refleksiju, kā arī aktīvu dalību diskusijās un kolēģu darbu analīzē, tādējādi stiprinot doktorantu akadēmisko izaugsmi un pētnieciskās kapacitātes attīstību.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot doktorantu pētniecisko kompetenci: kursa apguves laikā doktorants padziļināti pilnveido zinātniskās komunikācijas prasmes, izstrādājot zinātnisku referātu un zinātnisku rakstu par promocijas pētījuma teorētisko novitāti un/vai izmēģinājuma pētījumu, kā arī sagatavo to prezentēšanai. Uzdevumi: 1) Pilnveidot doktorantu kompetenci analizēt aktuālas izpētes problēmas izglītības teorijā un praksē, salīdzināt metodoloģiskās sistēmas un pieredzi;; 2) Rosināt doktorantus kritiski analizēt atšķirīgas pētnieciskās pieejas izglītības zinātnēs un pamatot tās; 3) Pilnveidot zinātniskās komunikācijas prasmes zinātnisku referātu un zinātnisku rakstu sagatavošanai prezentēšanai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
1. Izprot aktuālās izglītības zinātņu zinātniskās teorijas un atziņas un to veidošanās kontekstu.
2. Izprot teorētiskās un empīriskās pētniecības metodes un metodoloģiju izglītības zinātņu nozarē un saskarē ar citām zinātņu nozarēm, starpdisciplināru pieeju pētniecībā.
3. Izprot izglītības zinātņu nozares pētnieka lomu sabiedrības attīstībā, izglītības problēmu risināšanā salīdzinošās izglītības politikas kontekstā. - Vērtēšanas metodes:
•Teorētiskā eseja vai refleksijas eseja par izvēlēto teoriju, tās attīstību un pielietojumu.
•Mutisks kolokvijs vai diskusija ar pasniedzēju.
•Teorētiskās daļas kvalitātes izvērtējums studenta zinātniskajā rakstā.
Kritēriji:
•Teoriju kontekstuālā izpratne (vēsturiska, sociāla, disciplināra).
•Spēja atšķirt un argumentēti salīdzināt dažādas pētnieciskās pieejas.
•Argumentēta izpratne par pētnieka lomu un atbildību mūsdienu sabiedrībā. Prasmes 4. Patstāvīgi lieto ar izglītības zinātnēm saistīto zinātņu teorijas, pētnieciskās metodes, lai veiktu pētniecisku darbību izglītības jomā starptautiski salīdzinošā kontekstā. 5. Patstāvīgi formulē un kritiski analizē pētījuma problēmas dažādos izglītības līmeņos. 6. Nosaka potenciālās sakarības starp izglītības zinātņu teorētiskajiem aspektiem un to implikācijām izglītības politikā, pedagoģiskajā praksē vietējā un starptautiskā kontekstā. 7. Mutiski un rakstiski komunicē un diskutē par izglītības zinātņu nozari, tajā veiktu pētījumu rezultātiem ar plašākām zinātniskajām aprindām un sabiedrību kopumā Latvijā un starptautiskā vidē. 8. Pieņem zinātniski pamatotus lēmumus izglītības problēmu risinājumos un argumentēti aizstāv savu viedokli. 9. Sadarbojas starpdisciplinārā pētnieku komandā lokālā vai starptautiskā kontekstā. 10. Piedāvā inovatīvus risinājumus un perspektīvu skatījumu uz izglītības dažādu aspektu attīstību nākotnē. - Vērtēšanas metodes: •Zinātniskā raksta izvērtēšana: strukturēšana, metodoloģijas piemērošana, secinājumu atbilstība datiem. •Referāta prezentācija. •Diskusijas un grupu darbs. •Recenzenta loma: studenta spēja recenzēt citu darbu, sniedzot pamatotu kritiku. Kritēriji: •Pētījuma dizaina kvalitāte un argumentācija. •Skaidra problēmas formulēšana un teorētiskā pamatojuma sasaistīšana ar praksi. •Loģiska, precīza un akadēmiska valoda mutiskā un rakstiskā komunikācijā. •Inovatīvu un pamatotu risinājumu piedāvāšana konkrētām izglītības problēmām Kompetence 11. Patstāvīgi, pamatoti izvirza inovatīvas pētījumu idejas, tās kritiski izvērtē un sintezē izglītības zinātnēs un starpdisciplinārā kontekstā. 12. Publicē sava pētījuma rezultātus starptautiski atzītos, tai skaitā, starptautiski citējamos izdevumos Latvijā un ārvalstīs. 13. Risina izglītības zinātnēs nozīmīgus pētnieciskus, inovācijas veicinošus uzdevumus, ievērojot ētisko atbildību par izglītības zinātnēs iespējamo ietekmi uz izglītības un sabiedrības savstarpējām attiecībām, uz pārmaiņu rosināšanu un vadīšanu izglītībā un sabiedrībā. - Vērtēšanas metodes: •Starptautiski recenzēta publikācija. •Pētniecības idejas aizstāvēšana doktorantu seminārā vai padomē. •Ētikas analīze: refleksija par pētījuma iespējamām sekām sabiedrībā un izglītībā. Kritēriji: •Idejas oriģinalitāte un nozīmīgums izglītības zinātnēs. •Starptautiska akadēmiskā līmeņa sasniegšana (žurnālu, konferenču izvērtējums). •Ievēroti akadēmiskās ētikas principi un sociālā atbildība. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Izglītības zinātņu doktorantūras padomei prezentēts apliecinājums par starptautiski recenzētu zinātnisku publikāciju - 100%
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||