| Kods | LA0198 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Promocijas darba izstrāde izglītības zinātnēs II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Dina Bethere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 15.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss ir vērsts uz doktorantu pētnieciskās kompetences pilnveidi, īpaši izglītības zinātņu jomā. Tā mērķis ir attīstīt prasmes apzināt un analizēt zinātnisko literatūru, veidot kvalitatīvu un atbilstošu bibliogrāfiju, kā arī uzsākt promocijas pētījuma projekta izstrādi. Kursa ietvaros doktoranti apgūst prasmes darbā ar starptautiskajām zinātnisko publikāciju datu bāzēm un veic patstāvīgo darbu, kurā sāk veidot bibliogrāfiju savam promocijas pētījumam. Studiju kurss veicina kritiskās domāšanas attīstību un sniedz pamatu kvalitatīvai promocijas darba izstrādei latviešu vai angļu valodā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot doktorantu pētniecisko kompetenci: apzināt zinātnisko literatūru un veidot bibliogrāfiju promocijas pētījumam izglītības zinātnēs. Studiju kursa apguves laikā doktoranti pilnveido prasmi strādāt ar zinātnisko literatūru un starptautisko zinātnisko publikāciju datu bāzēm, veidot bibliogrāfiju, uzsākt promocijas pētījuma projekta veidošanu. Uzdevumi - 1) Pilnveidot doktorantu pētniecisko kompetenci; 2) Pilnveidot prasmi strādāt ar zinātnisko literatūru, veidot bibliogrāfiju; 3) Pilnveidot prasmi strādāt ar starptautisko zinātnisko publikāciju datu bāzēm; 4) Uzsākt promocijas pētījuma projekta veidošanu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1) Izprot izglītības zinātņu attīstības vēsturisko pieredzi un aktuālās tendences un to kontekstu
Latvijā, Eiropā un pasaulē.
2) Izprot aktuālās izglītības zinātņu zinātniskās teorijas un atziņas un to veidošanās kontekstu. - Individuālais darbs ar zinātnisko literatūru
- Bibliogrāfijas izstrāde sava promocijas pētījuma tēmai
- Pētījuma koncepta prezentācija un atgriezeniskās saites saņemšana Prasmes: 1) Patstāvīgi formulē un kritiski analizē pētījuma problēmas dažādos izglītības līmeņos. 2) Nosaka potenciālās sakarības starp izglītības zinātņu teorētiskajiem aspektiem un to implikācijām izglītības politikā, pedagoģiskajā praksē vietējā un starptautiskā kontekstā. - Promocijas darba iestrādņu prezentēšana doktorantu metodoloģiskajā seminārā Kompetence: 1) Veic izglītības zinātņu nozarē aktuālu, kompleksu pētniecības problēmu patstāvīgu, kritisku analīzi un izvērtēšanu, dodot ieguldījumu izglītības zinātņu nozares zināšanu paplašināšanā un padziļināšanā. 2) Patstāvīgi, pamatoti izvirza inovatīvas pētījumu idejas, tās kritiski izvērtē un sintezē izglītības zinātnēs un starpdisciplinārā kontekstā. - Promocijas darba zinātniskā vadītāja atzinums |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Promocijas darba iestrādņu prezentēšana doktorantu metodoloģiskajā seminārā - 50%
Ieskaite – promocijas darba zinātniskā vadītāja atzinums - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||