Kods | LA0193 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mūsdienu literatūras kritikas skolas: postkoloniālisms | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Benedikts Kalnačs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā pievērsta uzmanība nozīmīgākajiem postkoloniālo studiju pētījumiem, kuros akcentēta literatūras un sabiedrības saistība, risināti mākslas un varas attiecību jautājumi, kultūras loma noteiktas ideoloģijas realizācijā, kā arī pret šādu ideoloģisku ietekmi vērsta protesta procesi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt pārskatu par postkoloniālo studiju disciplīnas galvenajiem problēmjautājumiem, jēdzienu un izpētes objektu, periodizāciju, nozīmīgākajiem teorētiķiem. Studiju kursa uzdevumos ietilpst nozīmīgāko pētījumu un to metodoloģiju apguve, kā arī studentu patstāvīgas analīzes prasmju veicināšana. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina postkoloniālo studiju attīstības procesus, pamatnostādnes, autorus un darbus.
2. Spēj kontekstualizēt svarīgākos postkoloniālo studiju pētījumus konkrētās sabiedrības un laikmeta, kā arī atšķirīgu periodu nozīmīgāko estētisko meklējumu ietvarā.
3. Ir detalizēti iepazinuši un prot izvērtēt nozīmīgākos pētījumus un to metodoloģiju. - 1. Teorētiskās literatūras apguve un aktīva līdzdalība teorētiskajos semināros: viena semināra prezentācija un semināra vadīšana (grupas darbs).
2. Kultūras pieredzes analīze ar postkoloniālās kritikas metodoloģiju: esejas uzrakstīšana; semināra diskusijas. PRASMES: 4. Prot izmantot postkoloniālo studiju metodoloģiju kultūras un literatūras procesu analīzē. 5. Spēj detalizēti analizēt un novērtēt pētniecisku darbu veidošanas pamatprincipus. 6. Apguvuši prasmi prezentēt pētnieciskā darba rezultātus, aizstāvēt un pamatot savas atziņas. - 1. Teorētiskās literatūras apguve un aktīva līdzdalība teorētiskajos semināros: viena semināra prezentācija un semināra vadīšana (grupas darbs). 2. Kultūras pieredzes analīze ar postkoloniālās kritikas metodoloģiju: esejas uzrakstīšana; semināra diskusijas. KOMPETENCE: 7. Spēj aktīvi iekļauties diskusijās un grupu darbā, analizējot postkoloniālo studiju pētījumus. 8. Prot patstāvīgi padziļināt kompetenci, apzinot aktuālās metodoloģiskās tendences un to saistību ar kultūras un literatūras procesiem. 9. Izprot postkoloniālo studiju nozīmīgumu 20. un 21. gs. pētniecisko skolu kontekstā. - 1. Teorētiskās literatūras apguve un aktīva līdzdalība teorētiskajos semināros: viena semināra prezentācija un semināra vadīšana (grupas darbs). 2. Kultūras pieredzes analīze ar postkoloniālās kritikas metodoloģiju: esejas uzrakstīšana; semināra diskusijas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par:
regulāru nodarbību apmeklējumu, aktīvu darbu semināros un patstāvīgas prezentācijas sagatavošanu: pozitīvs vērtējums par semināra jautājumu apguvi - 35%
Eksāmens. Patstāvīgo darbu izpilde un diskusijas - 65% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārējas priekšzināšanas par kultūras attīstības periodizāciju un attiecībām ar sabiedrību. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|