LA0193 Mūsdienu literatūras kritikas skolas: postkoloniālisms

Kods LA0193
Nosaukums Mūsdienu literatūras kritikas skolas: postkoloniālisms
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Valodas
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Benedikts Kalnačs
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursā pievērsta uzmanība nozīmīgākajiem postkoloniālo studiju pētījumiem, kuros akcentēta literatūras un sabiedrības saistība, risināti mākslas un varas attiecību jautājumi, kultūras loma noteiktas ideoloģijas realizācijā, kā arī pret šādu ideoloģisku ietekmi vērsta protesta procesi..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Postkoloniālo studiju jēdziens un izpētes objekts. Disciplīnas vēstures periodizācija. Nozīmīgākie termini. Koloniālais diskurss un tā veidotā pasaules aina. Edvards Saīds un orientālisms. 4 6 0 0
2. Antikoloniālais diskurss, teorija un prakse. Starpdisciplinārie aspekti. Postkoloniālās un kultūras studijas. Stjuarts Hols. Kolonizācijas psiholoģiskie aspekti. Alberts Memmi. Hibriditāte. Homi Baba. Dekolonizācija un dekolonialitāte. Postkoloniālās un atmiņas studijas. 4 6 0 0
3. Centrālaustrumeiropa kā postkoloniālās kritikas problēmu telpa. Baltijas postkoloniālisms, tā pētniecība un nozīmākie problēmaspekti. Savītās vēstures. 4 8 0 0
4. Viljams Šekspīrs. “Vētra” (1611). Edvards Saīds. “Orientālisms” (1978), apakšnodaļa “Iztēlotā ģeogrāfija un tās reprezentācija”. 4 8 0 0
5. Stjuarts Hols. „Rietumi un citi” (1992, grām. “Modernitātes veidošanās”). 2 8 0 0
6. Deivids Čaioni Mūrs. “Vai ‘post’ vārdā ‘postkoloniāls’ ir arī ‘post’ vārdā ‘postpadomju’?” (2001) 2 8 0 0
7. Epa Annusa. “Padomju postkoloniālās studijas” (2018). Ievads. Enekena Lānes. “Savītās vēstures” (2020). Ievads. 2 8 0 0
8. Potskoloniālisma teorijas praktiskā pielietojuma iespējas: individuālā pieredze. 2 8 0 0
Kopā: 24 60 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt pārskatu par postkoloniālo studiju disciplīnas galvenajiem problēmjautājumiem, jēdzienu un izpētes objektu, periodizāciju, nozīmīgākajiem teorētiķiem. Studiju kursa uzdevumos ietilpst nozīmīgāko pētījumu un to metodoloģiju apguve, kā arī studentu patstāvīgas analīzes prasmju veicināšana.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Pārzina postkoloniālo studiju attīstības procesus, pamatnostādnes, autorus un darbus. 2. Spēj kontekstualizēt svarīgākos postkoloniālo studiju pētījumus konkrētās sabiedrības un laikmeta, kā arī atšķirīgu periodu nozīmīgāko estētisko meklējumu ietvarā. 3. Ir detalizēti iepazinuši un prot izvērtēt nozīmīgākos pētījumus un to metodoloģiju. - 1. Teorētiskās literatūras apguve un aktīva līdzdalība teorētiskajos semināros: viena semināra prezentācija un semināra vadīšana (grupas darbs). 2. Kultūras pieredzes analīze ar postkoloniālās kritikas metodoloģiju: esejas uzrakstīšana; semināra diskusijas.
PRASMES: 4. Prot izmantot postkoloniālo studiju metodoloģiju kultūras un literatūras procesu analīzē. 5. Spēj detalizēti analizēt un novērtēt pētniecisku darbu veidošanas pamatprincipus. 6. Apguvuši prasmi prezentēt pētnieciskā darba rezultātus, aizstāvēt un pamatot savas atziņas. - 1. Teorētiskās literatūras apguve un aktīva līdzdalība teorētiskajos semināros: viena semināra prezentācija un semināra vadīšana (grupas darbs). 2. Kultūras pieredzes analīze ar postkoloniālās kritikas metodoloģiju: esejas uzrakstīšana; semināra diskusijas.
KOMPETENCE: 7. Spēj aktīvi iekļauties diskusijās un grupu darbā, analizējot postkoloniālo studiju pētījumus. 8. Prot patstāvīgi padziļināt kompetenci, apzinot aktuālās metodoloģiskās tendences un to saistību ar kultūras un literatūras procesiem. 9. Izprot postkoloniālo studiju nozīmīgumu 20. un 21. gs. pētniecisko skolu kontekstā. - 1. Teorētiskās literatūras apguve un aktīva līdzdalība teorētiskajos semināros: viena semināra prezentācija un semināra vadīšana (grupas darbs). 2. Kultūras pieredzes analīze ar postkoloniālās kritikas metodoloģiju: esejas uzrakstīšana; semināra diskusijas.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Atzīme tiek aprēķināta kā vidējā svērtā atzīme par: regulāru nodarbību apmeklējumu, aktīvu darbu semināros un patstāvīgas prezentācijas sagatavošanu: pozitīvs vērtējums par semināra jautājumu apguvi - 35%
Eksāmens. Patstāvīgo darbu izpilde un diskusijas - 65%
 
Priekšzināšanas Vispārējas priekšzināšanas par kultūras attīstības periodizāciju un attiecībām ar sabiedrību.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]