Kods | LA0186 | ||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Teksts sociālajā komunikācijā | ||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Diāna Laiveniece | ||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek aplūkotas teksta lingvistikā izmantotās teorijas tekstu pētniecībai sociālās komunikācijas aspektā.Tiek iepazītas tekstu funkcijas un analizēti valodas līdzekļi, kas izmantojami šo funkciju kvalitatīvai nodrošināšanai. Tekstu produktivitāte tiek vērtēta no pragmatisma pozīcijām – vai teksts, tā ietekme atbilst mērķim, kam teksts ticis radīts. Tas nosaka teksta funkcionālo efektivitāti sociālajā komunikācijā.. |
||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir rosināt izveidot priekšstatu un/vai attīstīt izpratni par tekstu daudzveidību un funkcionēšanu sociālajā vidē. Studiju kursa uzdevumi: 1) mācīt atšķirt teksta funkcijas, to klasifikāciju variantus; 2) palīdzēt analizēt faktorus, kas nosaka teksta funkcionālo efektivitāti sociālajā komunikācijā (atbilstību mērķim, adresātam, situācijai utt.); 3) iedrošināt vērtēt dažādu tekstu ietekmīgumu sociālajā komunikācijā; 4) rosināt veidot tekstus atbilstoši sociālās komunikācijas daudzveidīgumam, mērķtiecīgi izraugoties valodas līdzekļus teksta ietekmīgumam. | ||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Izprot un spēj definēt kursa pamatjēdzienus: teksts, sociālā komunikācija, diskurss, teksta funkcija u. c.
2. Izprot teksta funkcionēšanas daudzveidīgumu sociālajā komunikācijā.
3. Prot analizēt tekstu no funkcionālā aspekta.
4. Prot veidot dažādus sociālās komunikācijas tekstus, argumentējot tā veidošanā izmantotos valodas līdzekļus.
5. Veido lietpratīgi vērtējošu attieksmi pret dažādiem tekstiem, teksta (runas) žanriem, tostarp hibrīdtekstiem.
6. Interpretē jautājumu par sociālās komunikācijas teksta funkcionēšanu noteiktā diskursā.
7. Pilnveido zināšanas tekstveidē un vingrinās dažāda stila un žanra sociālās komunikācijas tekstu izveidē.
8. Interesējas par aktualitātēm sociālajā komunikācijas jomā, par ieteikumiem šīs jomas tekstveidē. - Metodes:
1. Mutvārdu sociālā teksta analīze.
2. Tekstu kartotēkas izveide un analīze.
3. Sava iepriekš uzrakstīta sociālās komunikācijas teksta analīze pēc kursa saturā ietvertajām teorijām.
Studiju kursa kopējam novērtējumam izmantota kriteriālā vērtēšana:
1) iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte,
2) iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. |
||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Mutvārdu sociālā teksta analīze - 25%
2. Tekstu kartotēkas izveide un analīze - 25% 3. Sava iepriekš uzrakstīta sociālās komunikācijas teksta analīze pēc kursa saturā ietvertajām teorijām - 50% |
||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Teksta sintakse. Tekstveide. | ||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|