Kods | LA0183 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mūsdienu literatūras kritikas skolas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Zanda Gūtmane, Linda Zulmane | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek veidots pārskats par mūsdienu literatūras teorijas un kritikas skolām, apgūtas dažādas mūsdienu literatūrkritikas pieejas: tekstorientētās, kontekstorientētās, uz lasītāju orientētās un uz autoru orientētās kritikas skolas, lai spētu patstāvīgi nodarboties ar teorijā balstītu literatūras pētniecības un kritikas darbu. Analizējot literārus tekstus ar dažādām metodēm, studenti integrē radošās un kritiskās rakstīšanas, daiļdarba un kritikas izveides pamatzināšanas un prasmes, dod ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā rakstniecības pētniecībā un kritikā, atkarībā no individuālajām spējām un mērķiem spēj dot ieguldījumu literārajā jaunradē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: radīt padziļinātas un paplašinātas zināšanas par kultūras un rakstniecības aktuālajiem procesiem, izpratni par literatūras saikni ar radniecīgajām mākslas, filozofijas, komunikācijas u.c. zinātņu nozarēm. Studiju kursa uzdevumi: veicināt studentu prasmes patstāvīgi, radoši analizēt literārus tekstus, apgūstot dažādas mūsdienu literatūras kritikas skolu pieejas, metodes, tādējādi sagatavojoties starpdisciplināra rakstura pētnieciskajai un profesionālajai darbībai dažādās rakstniecības funkcionēšanas jomās. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students izprot mūsdienu literatūras kritikas pamatus. - Eksāmens:
literāra teksta analīze, izmantojot dažādas pētnieciskas pieejas.
Kritēriji: pētnieciskās pieejas izpratne, prasme izmantot pētniecisko pieeju teksta analīzē. Orientējas mūsdienu literatūras kritikas skolās. - Eksāmens: literāra teksta analīze, izmantojot dažādas pētnieciskas pieejas. Kritēriji: pētnieciskās pieejas izpratne, prasme izmantot pētniecisko pieeju teksta analīzē. Izprot teorētiskos konceptus. - Eksāmens: literāra teksta analīze, izmantojot dažādas pētnieciskas pieejas. Kritēriji: pētnieciskās pieejas izpratne, prasme izmantot pētniecisko pieeju teksta analīzē. Prot pielietot teorētiskos konceptus praktiskajā teksta analīzē. - Eksāmens: literāra teksta analīze, izmantojot dažādas pētnieciskas pieejas. Kritēriji: pētnieciskās pieejas izpratne, prasme izmantot pētniecisko pieeju teksta analīzē. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 100%
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bakalaura līmeņa studijas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|