Kods | LA0175 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ilgtspējīga attīstība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māra Zeltiņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Pamatojoties uz ilgtspējīgas attīstības (IA) koncepciju, mērķiem un pamatprincipiem, kas ietver vides, ekonomikas un sociālo dimensiju, studenti tiek iepazīstināti ar IA pārvaldības instrumentiem un pieejām dažādos plānošanas līmeņos, ilgtspējas terminoloģijas un modeļu attīstību vēsturiskā perspektīvā. Priekšmeta ietvaros tiek analizētas IA vērtēšanas sistēmas, izmantojot indikatorus, un neformālās plānošanas metodes, akcentējot sistēmisko un dizaina domāšanu. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Apgūt teorētiskās zināšanas par ilgtspējas būtību, principiem un darbības lauku, IA mērķu integrāciju plānošanas dokumentos, pārvaldības instrumentu daudzveidību un mijiedarbību. Studiju kursa uzdevumi: Iegūt praktiskas iemaņas izstrādāt indikatoru sistēmu IA vērtēšanai un novērtēt konkrētu pārmaiņu procesu, apgūt un izmantot ilgtspējīgu pārmaiņu plānošanas pieejas atbilstoši specializācijai (kultūras vadība vai tūrisma un rekreācijas vadība). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Orientējas IA kopsakarībās, spēja raksturot aktuālās problēmas, to pētīšanas metodes un risināšanas ceļus. - Patstāvīgie darbi, testi, eksāmens.
Students spēj analizēt aktuālās IA problēmas nozarē, pamatoti izvēlēties atbilstošos risinājumus. Spēj izstrādāt un izmantot indikatoru sistēmu IA vērtēšanai. - Patstāvīgie darbi, testi, eksāmens. Students izstrādā indikatoru sistēmu konkrētam attīstības procesam un pamato tās izmantošanu. Spēj ņemt vērā IA principus un izmantot sistēmisko un kritisko domāšanu lēmumu pieņemšanā. - Patstāvīgie darbi, testi, eksāmens. Students demonstrē spēju izmantot sistēmisko un kritisko domāšanu, spēj izstrādāt vienkāršotu pārmaiņu projekta pieteikumu, ņemot vērā IA principus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgie darbi - 50%
Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|