LA0164 Modulis "Rekreācija un tūrisms": Rekreācijas veidi un līdzekļi tūrismā; Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes; Rekreācijas un atpūtas programmu organizēšana

Kods LA0164
Nosaukums Modulis "Rekreācija un tūrisms": Rekreācijas veidi un līdzekļi tūrismā; Veselību veicinošās fiziskās aktivitātes; Rekreācijas un atpūtas programmu organizēšana
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Helēna Vecenāne, Zane Gusta, Sintija Pusaudze
Kredītpunkti 9.0
Daļas 1
Anotācija Sabiedrības veselības un rekreācijas pārvaldes institūcijas, pastāvošās programmas un atbalsta pasākumi. Rekreācijas pārvaldības pieeja Eiropā un pastāvošajā sistēmā sabiedrības veselības veicināšanai. Rekreācijas tūrisma un sabiedrības veselības sociāli ekonomiskā nozīme. Pastāvošie un iespējamie sadarbības un attīstības modeļi rekreācijas tūrismā (sabiedrībā balstīti modeļi, publiskā un privātā sektora partnerība, ilgtspējīgas sadarbības modeļi). Rekreācijas tūrisma ārēji organizatoriskas formas: klasteri, stratēģiskās alianses, tīkli un e-tīkli, vērtībās un uz sadarbību balstīti uzņēmējdarbības modeļi. Rekreācijas tūrisma galamērķu attīstība: apstākļi, faktori, darbības un dalībnieki..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Rekreācija kā iespēja dzīvesveida organizācijas pamatu un mehānismu izmaiņām cilvēka dzīves gājumā – tās definīcijas, teorijas, tendences Eiropā un Latvijā. 6 10 2 10
Veselības veicināšanas pamatprincipi. Indivīda veselības un sabiedrības veselības jēdziens, sabiedrības veselības darbības jomas. 6 10 4 14
Veselību ietekmējošie faktori. Fizisko aktivitāšu un aktīvās atpūtas saistība ar beta-endorfīnu līmeņa un emociju izmaiņām fiziskās rekreācijas ietekmē brīvā dabā. 8 10 4 14
Rekreācija kā starpdisciplināra zinātne. Rekreācijas specialists. 4 10 2 14
Latvijas iedzīvotāju rekreatīvās darbības, to ietekme uz iedzīvotāju labklājību, salīdzinot ar Eiropas un pasaules iedzīvotāju veselības veicināšanas un rekreatīvajām aktivitātēm 8 12 4 16
Valsts un veselības tūrisma piedāvājums. 2 4 2 6
Veselības un rekreācijas tūrisms Latvijā: sistēma un likumdošana. 4 8 2 12
Veselības aprūpes sistēmas pasaulē: līdzības un atšķirības. 4 8 2 12
Veselības aizsardzības sistēma Latvijā. 2 4 2 6
Pacientu tiesību piemērošanu pārrobežu veselības aprūpē: ES direktīva: 2011/24/ES par pacientu tiesību piemērošanu pārrobežu veselības aprūpē; ES direktīva: par tūristu (Pacientu) mobilitāti ES. 4 8 2 12
Veselības un rekreācijas tūrisms - Eiropas integrācijas process. 2 4 2 6
Rekreācijas tūrisms Eiropas Savienībā: situācija, politika, tendences. 4 4 2 6
Veselības un rekreācijas tūrisma ekonomiskā ietekme: veselības tūrisma patēriņš un statistika (Health Tourism Satelite Account (TSA)); Rekreācijas tūrisma īpatsvars tūrisma nozarē; veicinošie un kavējošie faktori. 6 8 2 10
Rekreatīvā tūrisma veicināšanas organizācijas. 4 6 2 8
Rekreācijas tūrisma struktūra tūrisma biznesa sistēmā 4 8 2 10
Rekreācijas tūrisma galamērķa attīstība: apstākļi faktori, aktivitātes un dalībnieki, iesaistītās puses. 6 8 2 10
Sadarbības jēdziens un partnerība (ārēji un starptautiski organizatoriski savienojumi) tūrisma biznesa sistēmā: koncepcija, process un rezultāti rekreācijā. 4 8 2 10
Starptautiski organizatoriskas formas rekreācijas tūrismā: klasteri, stratēģiskās alianses, tīkli un e-tīkli, vērtības un sadarbībā balstīti uzņēmējdarbības modeļi. 12 18 6 18
Rekreācijas tūrisma ārēji organizatorisku formu un savienojumu situāciju analīze: sadarbības pamatmodeļi, publiskā un privātā sektora partnerība, ilgtspējīgas sadarbības modeļi. 6 8 2 10
Kopā: 96 156 48 204
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: veidot izpratni par pārvaldību rekreācijas tūrismā Latvijā un Eiropā, saprotot sadarbības un attīstības modeļus šajā jomā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par sabiedrības veselības un rekreācijas pārvaldes institūcijām, pastāvošam programmām un atbalsta pasākumu plānojumu jomai. 2. Dot vispārīgu izpratni par rekreācijas pārvaldības pieeju Eiropā un orientēties pastāvošajā sistēmā sabiedrības veselības veicināšanai. 3. Izprast rekreācijas tūrisma un sabiedrības veselības sociāli ekonomisko nozīmi. 4. Veidot prasmes patstāvīgi analizēt dažādus sadarbības modeļus, veidot partnerību, plānojot attīstību rekreācijas tūrisma jomā. 5. Attīstīt studentu kapacitāti jaunāko zinātnisko atklājumu un rezultātu uztverē un izmantošanā. 6. Veicināt analītisko un radošo domāšanu, atlasot un pielietojot dažādas pētījumu metodes, analizējot un interpretējot sava darba rezultātus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas. Orientējas pārvaldību un attīstības plānošanas ietvaru rekreācijas tūrisma jomā. Faktoru izpratne sadarbības modeļos. Pārzina rekreatīvā tūrisma situāciju un pārvaldību Eiropā. - Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas par sabiedrības veselības un rekreācijas pārvaldes institūcijām un programmām, tūrisma un sabiedrības veselības sociālekonomisko nozīmi. Eksāmens: moduļu kursu rezultātā students prezentējis rekreācijas tūrisma pozīcijas ES dalībvalstu ekonomikā,veselības veicināšanas pamatprincipus un rekreatīvās fiziskās aktivitātes, izstrādājis rekreācijas tūrisma galamērķa attīstības modeli, prezentējis pētījuma rezultātus par konkrēta sadarbības modeļa formu rekreācijas tūrismā.
Prasmes. Prot analizēt kopsakarības attīstības modeļu veidošanā rekreācijas tūrismā, noteikt dalībnieku atbildības jomas, sadarbības pamatprincipus un potenciālās formas. - Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas par sabiedrības veselības un rekreācijas pārvaldes institūcijām un programmām, tūrisma un sabiedrības veselības sociālekonomisko nozīmi. Eksāmens: moduļu kursu rezultātā students prezentējis rekreācijas tūrisma pozīcijas ES dalībvalstu ekonomikā,veselības veicināšanas pamatprincipus un rekreatīvās fiziskās aktivitātes, izstrādājis rekreācijas tūrisma galamērķa attīstības modeli, prezentējis pētījuma rezultātus par konkrēta sadarbības modeļa formu rekreācijas tūrismā.
Kompetences. Spēj izvērtēt pārvaldes mehānismu un līdzšinējo rekreācijas tūrisma pārvaldības attīstību Eiropā, spēj pamatot lēmumus par partnerību un iesaisti noteiktos sadarbības modeļos. - Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas par sabiedrības veselības un rekreācijas pārvaldes institūcijām un programmām, tūrisma un sabiedrības veselības sociālekonomisko nozīmi. Eksāmens: moduļu kursu rezultātā students prezentējis rekreācijas tūrisma pozīcijas ES dalībvalstu ekonomikā,veselības veicināšanas pamatprincipus un rekreatīvās fiziskās aktivitātes, izstrādājis rekreācijas tūrisma galamērķa attīstības modeli, prezentējis pētījuma rezultātus par konkrēta sadarbības modeļa formu rekreācijas tūrismā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas par sabiedrības veselības un rekreācijas pārvaldes institūcijām un programmām, tūrisma un sabiedrības veselības sociālekonomisko nozīmi - 50%
Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 9.0 48.0 48.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]