Kods | LA0146 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vispārīgā bioloģija. Ievads ekoloģijā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Felikss Rekovičs, Ārija Kolosova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem pamatzināšanas par ekoloģijas koncepcijām populāciju, biocenožu, ekosistēmu un ainavu līmeņos, izvērtējot dabas resursu izmantošanas ietekmi uz sauszemes un hidroekosistēmām, kā arī novērtējot zinātnisko pētījumu nozīmi praktiskajā dabas aizsardzībā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: Sniegt studentiem pamatzināšanas par ekoloģijas koncepcijām populāciju, biocenožu, ekosistēmu un ainavu līmeņos. Studija kursa uzdevumi: 1. Apskatīt mijiedarbību starp abiotiskiem un biotiskiem faktoriem, kā arī cilvēka lomu šajos procesos. 2. Lai sasniegtu mērķi, lekcijas tiek papildinātas ar dažādiem praktiskajiem piemēriem par to, kā cilvēks ietekmē dabiskos procesus. 3. Semināros studenti iegūst zināšanas par jaunākajiem zinātniskajiem sasniegumiem un problēmsituācijām ekoloģijas zinātnē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izskaidro abiotisko un biotisko faktoru ietekmi ekosistēmās.
2. Raksturo enerģijas plūsmas ekosistēmās un elementu ciklus.
3. Raksturo pasaules biomas.
4. Raksturo biocenožu struktūru un funkcijas.
5. Raksturo populācijas augšanu un telpisko struktūru. - Semināru apmeklējums un prezentācijas pasniegšana paredzētos laikos obligāts.
Starppārbaudījumi:
1. Abiotiskie faktori un to ietekme sauszemes biomās un ekosistēmās, enerģijas plūsma ekosistēmās un bioģeoķīmiskie cikli;
2. Studentu grupas gatavo izpētes darba prezentāciju par jaunākajiem atklājumiem ekoloģijā;
3. Studentu grupas izpētes prezentācija par jaunākajiem atklājumiem ekoloģijā.
Noslēguma pārbaudījums – eksāmens.
Noslēguma pārbaudījumu studenti kārto tikai tad, ja ir kārtoti visi starppārbaudījumi.
Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumiem Nr.141, Nr.512, Nr.240 un atbilstoši RTU LA "Noteikumiem par studiju kursa/moduļa pārbaudījumiem" (LiepU Senāta sēdē 2022. gada 23.maijā, protokols Nr.15), vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Prasmes: 6. Analizē dabas aizsardzības problēmas. 7. Kritiski analizē cilvēku ietekmi uz bioģeoķīmiskajiem cikliem. 8. Meklē informāciju interneta resursos un to apkopo prezentācijā. 9. Prezentē iegūtās zināšanas par jaunākajiem sasniegumiem ekoloģijā. - Noslēguma pārbaudījumu studenti kārto tikai tad, ja ir kārtoti visi starppārbaudījumi un iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Kompetence: 10. Novērtē dažādu pētījumu metodes augu un dzīvnieku sabiedrību ekoloģijā. 11. Izvērtē dabas resursu izmantošanas ietekmi uz sauszemes un hidroekosistēmām. 12. Novērtē zinātnisko pētījumu nozīmi praktiskajā dabas aizsardzībā. 13. Spēj kritiski izvērtēt un risināt ekoloģijas problēmas sadarbojoties grupās. - Noslēguma pārbaudījumu studenti kārto tikai tad, ja ir kārtoti visi starppārbaudījumi un iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Starppārbaudījums: Abiotiskie faktori un to ietekme sauszemes biomās un ekosistēmās, enerģijas plūsma ekosistēmās un bioģeoķīmiskie cikli. - 40%
2. Starppārbaudījums: Studentu grupas gatavo izpētes darba prezentāciju par jaunākajiem atklājumiem ekoloģijā. - 10% 3. Starppārbaudījums: Studentu grupas izpētes prezentācija par jaunākajiem atklājumiem ekoloģijā. - 10% Noslēguma pārbaudījums – eksāmens. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Modulis “Sākumizglītības skolotājs (1. - 3. klase)” Dabaszinātņu joma: Dabaszinības I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|