LA0140 Modulis "Sākumizglītības skolotājs (4.–6. klase)": Dabaszinātņu joma: Dabaszinības II (3)

Kods LA0140
Nosaukums Modulis "Sākumizglītības skolotājs (4.–6. klase)": Dabaszinātņu joma: Dabaszinības II (3)
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Māra Zeltiņa
Kredītpunkti 2.0
Daļas 1
Anotācija Apgūstot kursu, studējošie veido zināšanu un prasmju sistēmu un attīsta profesionālo kompetenci dabaszinātņu jomas mācību procesa organizēšanā 4.- 6. klasē atbilstoši valsts pamatizglītības standarta prasībām . Kursa apguvē akcents tiks likts uz: 1) dabaszinību mācību metodikas zināšanu apguvi jēgpilna skolēnu mācību procesa organizēšanai, akcentējot pētniecisko pieeju, sadarbību un caurviju prasmju apguvi, 2) studentcentrētu mācīšanos gan individuāli, gan sadarbojoties, 3) savas darbības un sasniegto rezultātu – zināšanu, prasmju un kompetences - analīzi un izvērtēšanu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Dabaszinību apguves mērķis un konteksts modulī: “Sākumizglītības skolotājs (4.-6. klase)”: Dabaszinību joma: Dabaszinības II. "Lielās idejas" jeb galvenās atziņas, sasniedzamie rezultāti 4.-6. klasei, mācību līdzekļi. Studentu pastāvīgā metodiskā darba mērķis, uzdevumi, vērtēšanas kritēriji. 2 0 2 0
"Lielās idejas” par organismu dzīvības procesiem mācību saturs un mācību metodika. Dzīvības procesi, dzīvības uzturēšana. Organizācijas līmeņi. Šūnu uzbūves atšķirības, atbilstība veicamajām funkcijām. Patstāvīgā darba izstrādes progress. 2 6 2 8
Organismu uzbūves izpēte: darbs ar informāciju un modeļiem , vizualizēšana.. Darbs ar mikroskopu: gatavo mikropreparātu izpēte, vienkāršu preparātu pagatavošana. Datu reģistrēšana. Patstāvīgo metodisko darbu prezentācijas 4 8 2 10
Organismu dzīvības procesi un dzīves cikli (mikroorganismi, augi, sēnes, dzīvnieki). Cilvēka attīstības posmi. Izpratnes un veselīga dzīvesveida ieradumu veidošana mācību procesā. "Lielās idejas” par ģenētiskās informācijas nodošanu mācību saturs un mācību metodika (pamatelementi). Patstāvīgo metodisko darbu prezentācijas. 6 8 2 10
"Lielās idejas” par organismu savstarpējo mijiedarbību mācību saturs un metodika. Barības ķēdes. Tuvējās ekosistēmas izpēte. Augu un dzīvnieku klasifikācijas un noteikšanas pamatprincipi Patstāvīgo metodisko darbu prezentācijas. 6 4 2 8
Ķīmijas elementi dabaszinību jomā: vielas šķīdība un maisījumi, fizikālās un ķīmiskās pārvērtības, to grupēšana. Laboratorijas darbos izmantojamu šķīdumu pagatavošana. Pētniecisko darbu specifika, pētot dzīvos organismus un ar tiem saistītos procesus. Patstāvīgo metodisko darbu prezentācijas. 4 6 2 8
Kopā: 24 32 12 44
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Radīt iespēju studējošajiem apgūt dabaszinību mācību metodikas pamatus atbilstoši valsts pamatizglītības standartā iestrādātajai pieejai un sasniedzamajiem rezultātiem dabaszinātņu jomā un veicināt uz rezultātu sasniegšanu tendētas skolotāja darba sistēmas attīstību. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt skolotāja profesionālajai darbībai nepieciešamo metodisko zināšanu apguvi par dabaszinātņu jomas mācību saturu, mācību procesa organizēšanas metodiku un kontekstu 4.-6. klasē atbilstoši valsts pamatizglītības standarta prasībām (galvenās atziņas par dzīvības procesiem, organismu uzbūvi, organismu mijiedarbību, uzbūves un procesu bioķīmisko dabu). 2. Veicināt prasmi pielietot apgūtās zināšanas dabaszinību mācību procesa plānošanā, modelēšanā, savas darbības izvērtēšanā sadarbībā ar citiem un individuāli. 4. Attīstīt prasmi pielietot pētniecisko pieeju mācību procesa organizēšanā, attīstot skolēnu dabaszinātnisko izpratību – spēju lietot zināšanas un prasmes darbībā. 5. Attīstīt prasmi analizēt un kritiski izvērtēt savu un citu sniegumu un sniegt atgriezenisko saiti.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Izprot dabaszinātņu mācību jomas saturu noteicošos normatīvos dokumentus – valsts pamatizglītības standartu un paraugprogrammas. 2. Demonstrē izpratni par mācību saturu dabaszinātņu mācību jomā un tā starpdisciplinaritāti (atbilstoši standarta prasībām 4.-6. klasē). 3. Zina un komunicējot prot pielietot dabaszinātņu jēdzienus un terminoloģiju, apzinās tās nozīmi izglītojamā kompetenču attīstībā. 4. Izprot skolēnu mācīšanās pieejas dabaszinātnēs un pārzina mācību metodoloģiju dabaszinātnēs. - Patstāvīgais darbs, laboratorijas darbi, ieskaite.
Prasmes: 5. Prot izvirzīt mācību mērķus un formulēt mācīšanās rezultātus. 6. Izvēlas atbilstošus mācību modeļus un metodes, sadarbības modeļus, ievērojot skolēnu mācīšanās stilus un daudzpusīgās prāta spējas 7. Prot plānot un modelēt mācību procesu. 8. Prot izmantot daudzveidīgas skolēna sniegumu vērtēšanas metodes. - Patstāvīgais darbs, laboratorijas darbu rezultātu noformēšana, ieskaite.
Kompetence: 9. Spēj plānot, analizēt un modelēt mācību procesu, ņemot vērā mācību mērķus un skolēnu spējas. 10. Spēj izvēlēties un mācību procesā integrēt dažādus mācību paņēmienus, metodes un tehnoloģijas.. 11. Rīkojas atbildīgi apkārtējās vides saglabāšanā atbilstoši ilgtspējīgās attīstības principiem. - Patstāvīgais darbs, diskusijas pēc darba prezentācijas, sadarbība laboratorijas darbu laikā, ieskaite.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktisko darbu un patstāvīgā darba izpilde - 60%
Kombinētā ieskaite kursa noslēgumā - 40%
 
Priekšzināšanas Dabaszinātnes vispārējās vidējās izglītības līmenī.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]