Kods | LA0138 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Sākumizglītības skolotājs (4.-6. klase)": Valodu mācību joma: Angļu valoda, tās metodika II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Maija Ročāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir paredzēts profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas "Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs" (Valodu joma: angļu valoda) studējošiem. Kursa mērķis ir dot studentiem iespēju turpināt pilnveidot savu profesionālās angļu valodas un starpkultūru kompetenci, apgūt zināšanas par angļu valodas mācīšanas metodēm, mācīšanās stratēģijām un paņēmieniem, mācot angļu valodu 4. - 6. klasēs, un rosināt studentus pilnveidot savu personīgo angļu valodas mācību metodikas filozofiju.. Studiju kurss sastāv no 24 seminārnodarbībām, kurās studenti pilnveido savu pedogoģisko un profesionālās angļu valodas kompetenci un praktiski pielieto apgūtās zināšanas un prasmes, kuras ir nepieciešamas sākumskolas skolotāja ikdienas darbā angļu valodas stundās 4. - 6. klasēs.. Studējošo patstāvīgais darbs iekļauj sagatavošanos seminārnodarbībām; prezentāciju, rakstu darbu un metodisko materiālu sagatavošanu par attiecīgajām tēmām; iegūto teorētisko zināšanu pielietojumu praksē, veidojot uzdevumus attiecīgo valodas kompetenču attīstībai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir dot studentiem iespēju turpināt pilnveidot savu profesionālās angļu valodas un starpkultūru kompetenci, apgūt zināšanas par angļu valodas mācīšanas metodēm, mācīšanās stratēģijām un paņēmieniem, mācot angļu valodu 4. - 6. klasēs, un rosināt studentus pilnveidot savu personīgo angļu valodas mācību metodikas filozofiju. Studiju kursa uzdevumi: 1) pilnveidot angļu valodas, sociolingvistisko, komunikatīvo un starpkultūru kompetenci; 2) veidot prasmes vadīt mācīšanās procesu, analizēt un reflektēt, sadarboties, kas nepieciešamas efektīvai mācību procesa norisei angļu valodas stundās 4. - 6. klasēs; 3) pilnveidot profesionālās zināšanas par angļu valodas mācīšanas metodēm un mācīšanās stratēģijām un paņēmieniem, attīstot savu pedagoģisko un profesionālās angļu valodas kompetenci. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Raksturo izvēlēto specialitāti, izmantojot angļu valodu kā darba valodu. - Argumentētā eseja par angļu valodas apguves aktualitātēm, inovācijām, izaicinājumiem 4. - 6. klasēs. (demonstrē savas zināšanas par angļu valodas apguves aktualitātēm, inovācijām, izaicinājumiem 4. - 6. klasēs rakstu darbā - esejā.; plāno un loģiski apraksta pamatotus spriedumus un izdara secinājumus). Skaidro angļu valodas mācīšanas vadības procesu 4. - 6. klasēs, izprotot gan jaunākā, gan vidējā (pusaudžu) skolas vecumposmu skolēnu attīstības īpatnības. - Argumentētā eseja par angļu valodas apguves aktualitātēm, inovācijām, izaicinājumiem 4. - 6. klasēs. (demonstrē savas zināšanas par angļu valodas apguves aktualitātēm, inovācijām, izaicinājumiem 4. - 6. klasēs rakstu darbā - esejā; plāno un loģiski apraksta pamatotus spriedumus un izdara secinājumus). Pārzina noteikumos par valsts pamatizglītības standartu (Ministru kabineta 2018. gada 27. novembra noteikumi Nr. 747) un pamatizglītības programmu paraugā iekļautos sasniedzamos rezultātus valodu mācību jomā, caurviju prasmēs beidzot 6. klasi. - Argumentētā eseja par angļu valodas apguves aktualitātēm, inovācijām, izaicinājumiem 4. - 6. klasēs. (demonstrē savas zināšanas par angļu valodas apguves aktualitātēm, inovācijām, izaicinājumiem 4. - 6. klasēs rakstu darbā - esejā; plāno un loģiski apraksta pamatotus spriedumus un izdara secinājumus). Zina par mācīšanās mērķu izvirzīšanas nepieciešamību angļu valodas apguves procesā 4. - 6. klasēs. - Argumentētā eseja par angļu valodas apguves aktualitātēm, inovācijām, izaicinājumiem 4. - 6. klasēs. (demonstrē savas zināšanas par angļu valodas apguves aktualitātēm, inovācijām, izaicinājumiem 4. - 6. klasēs rakstu darbā - esejā; plāno un loģiski apraksta pamatotus spriedumus un izdara secinājumus). Pārzina mācīšanās procesa vadīšanu, pedagoģisko procesu analīzi un refleksiju, sadarbības iespējas, kas nepieciešamas efektīvai mācību procesa norisei angļu valodas stundās 4. - 6. klasēs. - Argumentētā eseja par angļu valodas apguves aktualitātēm, inovācijām, izaicinājumiem 4. - 6. klasēs. (demonstrē savas zināšanas par angļu valodas apguves aktualitātēm, inovācijām, izaicinājumiem 4. - 6. klasēs rakstu darbā - esejā.; plāno un loģiski apraksta pamatotus spriedumus un izdara secinājumus). Integrētais eksāmens. Zina, pārvalda un pilnveido pielietojamo metožu kopumu un to daudzveidību angļu valodas mācību satura saziņas kontekstu, teksta radīšanas un valodas struktūru apguves procesā 4. - 6. klasēs. - Metodiskā izstrādne “Tekstu apkopojums un to izvēles principi (piemēram akcentēta starppriekšmetu saite) kāda mācīšanās konteksta (pēc studenta izvēles) apguvē 4. - 6. klasēs” (apkopo (arī patstāvīgi pilnveido vai rada) dažādus teksta veidu piemērus kāda konkrēta mācīšanās konteksta apguvei 4. - 6. klasēs; izstrādā mācīšanās stratēģijas apkopoto tekstu pielietošanai angļu valodas stundās kāda konkrēta mācīšanās konteksta apguvei (piemēram, hobiji, sports, profesijas) 4. - 6. klasēs un apraksta tekstu izvēles principus). Integrētais eksāmens. Spēj pielietot profesionālās angļu valodas zināšanas dažādos mutvārdu un rakstveida saziņas kontekstos, sekmīgai mācību procesa vadīšanai angļu valodas stundās 4. - 6. klasēs. - Metodiskā izstrādne “Tekstu apkopojums un to izvēles principi (piemēram akcentēta starppriekšmetu saite) kāda mācīšanās konteksta (pēc studenta izvēles) apguvē 4. - 6. klasēs” (apkopo (arī patstāvīgi pilnveido vai rada) dažādus teksta veidu piemērus kāda konkrēta mācīšanās konteksta apguvei 4. - 6. klasēs; izstrādā mācīšanās stratēģijas apkopoto tekstu pielietošanai angļu valodas stundās kāda konkrēta mācīšanās konteksta apguvei (piemēram, hobiji, sports, profesijas) 4. - 6. klasēs un apraksta tekstu izvēles principus) Integrētais eksāmens. Spēj diskutēt angļu valodā par mūsdienu problēmām sākumskolā un meklē efektīvākos mācību paņēmienus angļu valodas apguvei 4. - 6. klasēs. - Argumentētā eseja par angļu valodas apguves aktualitātēm, inovācijām, izaicinājumiem 4. - 6. klasēs. Metodiskā izstrādne “Tekstu apkopojums un to izvēles principi (piemēram akcentēta starppriekšmetu saite) kāda mācīšanās konteksta (pēc studenta izvēles) apguvē 4. - 6. klasēs”. Integrētais eksāmens. Spēj organizēt sākumskolas skolēnu angļu valodas mācību darbību. - Mikrostundas plānošana un vadīšana izmantojot mācību satura un valodas integrētas apguves pieeju (plāno un novada mikrostundu; izvērtē un analizē paveikto mikrostundas laikā, veic pašnovērtējumu, gūst atgriezenisko saiti no kolēģiem). Integrētais eksāmens. Spēj analizēt un atlasīt leksisko un gramatisko materiālu. - Mikrostundas plānošana un vadīšana izmantojot mācību satura un valodas integrētas apguves pieeju (plāno un novada mikrostundu; izvērtē un analizē paveikto mikrostundas laikā, veic pašnovērtējumu, gūst atgriezenisko saiti no kolēģiem). Integrētais eksāmens. Spēj izmantot IKT rīkus mācību procesa vadīšanai angļu valodas stundās 4. - 6. klasēs. - Metodiskā izstrādne projekta darbam angļu valodas stundā. Tēma “Starpkultūru dialogs”. Mācību metožu un uzdevumu kopums projekta īstenošanai 4. - 6. klasēs, akcentējot jēgpilnu IKT izmantošanu projekta darbā angļu valodas apguvei 4. – 6. klasēs. Integrētais eksāmens. Spēj atpazīt un analizēt iespējamās problēmas angļu valodas apguvē un izvirza mērķus mācīšanas un mācīšanās uzlabošanai angļu valodas stundās 4. - 6. klasēs. - Mikrostundas plānošana un vadīšana izmantojot mācību satura un valodas integrētas apguves pieeju (plāno un novada mikrostundu; izvērtē un analizē paveikto mikrostundas laikā, veic pašnovērtējumu, gūst atgriezenisko saiti no kolēģiem). Integrētais eksāmens. Spēj novērtēt savu profesionālo angļu valodu un saskata tās pilnveides iespējas. - Mikrostundas plānošana un vadīšana izmantojot mācību satura un valodas integrētas apguves pieeju (plāno un novada mikrostundu; izvērtē un analizē paveikto mikrostundas laikā, veic pašnovērtējumu, gūst atgriezenisko saiti no kolēģiem). Integrētais eksāmens. Spēj novērtēt savas un savu studiju biedru angļu valodas mikrostundas, sniedz atgriezenisko saiti mācīšanas un mācīšanās procesa pilnveidei. - Mikrostundas plānošana un vadīšana izmantojot mācību satura un valodas integrētas apguves pieeju (plāno un novada mikrostundu; izvērtē un analizē paveikto mikrostundas laikā, veic pašnovērtējumu, gūst atgriezenisko saiti no kolēģiem). Integrētais eksāmens. Spēj pielāgoties dažādām angļu valodas saziņas situācijām akadēmiskā un ikdienas vidē - Mikrostundas plānošana un vadīšana izmantojot mācību satura un valodas integrētas apguves pieeju (plāno un novada mikrostundu; izvērtē un analizē paveikto mikrostundas laikā, veic pašnovērtējumu, gūst atgriezenisko saiti no kolēģiem). Integrētais eksāmens. Spēj objektīvi novērtēt savu pedagoģisko un profesionālās angļu valodas kompetenci mācību darba vadīšanai 4. - 6. klasēs. - Mikrostundas plānošana un vadīšana izmantojot mācību satura un valodas integrētas apguves pieeju (plāno un novada mikrostundu; izvērtē un analizē paveikto mikrostundas laikā, veic pašnovērtējumu, gūst atgriezenisko saiti no kolēģiem). Integrētais eksāmens. Spēj izvērtēt mērķus, līdzekļus un rezultātus, lai skolēni sekmīgi apgūtu angļu valodu 4. - 6. klasēs. - Mikrostundas plānošana un vadīšana izmantojot mācību satura un valodas integrētas apguves pieeju (plāno un novada mikrostundu; izvērtē un analizē paveikto mikrostundas laikā, veic pašnovērtējumu, gūst atgriezenisko saiti no kolēģiem). Integrētais eksāmens. Spēj pielietot efektīvas mācību metodes, īstenot pašizziņu un izziņas vadību angļu valodas stundās 4. - 6. klasēs. - Metodiskā izstrādne projekta darbam angļu valodas stundā. Tēma “Starpkultūru dialogs”. Mācību metožu un uzdevumu kopums projekta īstenošanai 4. - 6. klasēs, akcentējot jēgpilnu IKT izmantošanu projekta darbā angļu valodas apguvei 4. – 6. klasēs. Mikrostundas plānošana un vadīšana izmantojot mācību satura un valodas integrētas apguves pieeju (plāno un novada mikrostundu; izvērtē un analizē paveikto mikrostundas laikā, veic pašnovērtējumu, gūst atgriezenisko saiti no kolēģiem). Integrētais eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Argumentētā eseja par angļu valodas apguves aktualitātēm, inovācijām, izaicinājumiem 4. - 6. klasēs - 10%
Metodiskā izstrādne “Tekstu apkopojums un to izvēles principi (piemēram akcentēta starppriekšmetu saite) kāda mācīšanās konteksta (pēc studenta izvēles) apguvē 4. - 6. klasēs” - 20% Metodiskā izstrādne projekta darbam angļu valodas stundā. Tēma “Starpkultūru dialogs”. Mācību metožu un uzdevumu kopums projekta īstenošanai 4. - 6. klasēs, akcentējot jēgpilnu IKT izmantošanu projekta darbā angļu valodas apguvei 4. – 6. klasēs - 20% Mikrostundas plānošana un vadīšana izmantojot mācību satura un valodas integrētas apguves pieeju - 30% Integrētais eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valoda, tās metodika I. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|