Kods | LA0137 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Sākumizglītības skolotājs (4.-6. klase)": Valodu mācību joma: Latviešu valoda, tās metodika II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Daiga Straupeniece | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiks sagatavots latviešu valodas skolotājs profesionālo pienākumu veikšanai 4.–6. klasē, apgūstot zināšanas, prasmes, attieksmes atbilstoši Skolas 2030 vīzijai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: Attīstīt izpratni par latviešu valodas metodikas teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem, veicinot jēgpilnu mācību procesu un nodrošinot mācību satura integrāciju un caurviju prasmju attīstību darbā ar 4.–6. klases skolēniem. Uzdevumi: 1. Nodrošināt studentu izpratni par latviešu valodas mācību saturu un metodiku efektīvam darbam 4.–6. klasē. 2. Modelēt efektīvu mācību stundas dizainu 21. gadsimta prasmju pilveidei un vērtēšanai. 3. Rosināt studentus veidot materiālus par atgriezeniskās saites, refleksijas iekļaušanu mācību stundās atbilstoši vadlīnijām „Skola 2030”. 4. Pilnveidot studentu prasmi dažādot un individualizēt mācību procesu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Zina valodas jomas mācību saturu 4.–6. klasē.
Zina runāšanas, klausīšanās, lasīšanas un rakstīšanas attīstības teorētiskos un praktiskos aspektus pedagoģiskajā procesā.
Zina, kā izmantot daudzveidīgus formatīvās vērtēšanas paņēmienus valodas jomas mācību satura apguves procesā.
Zina dažādus digitālos rīkus interaktīvu mācību uzdevumu veidošanai un mācību procesa organizēšanai. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot studējošo darbu praktiskajās nodarbībās, starppārbaudījumus visa kursa norises laikā, kā arī noslēguma pārbaudījumu. Noslēguma pārbaudījumu studenti drīkst kārtot tikai tad, ja nokārtoti visi starppārbaudījumi.
Studiju kursa vērtēšanas kritēriji:
1. Studējošo piedalīšanās lekcijās un praktiskajās nodarbībās.
2. Starppārbaudījumi:
1. patstāvīgais darbs. Dzimtās valodas mācību satura un mācību līdzekļu apskats un izvērtējums 4.–6. klašu grupā;
2. patstāvīgais darbs. Lasīšanas uzdevumu kopas izveide 4.–6. klašu grupā;
3. patstāvīgais darbs. Klausīšanas uzdevumu kopas izveide 4.–6. klašu grupā;
4. patstāvīgais darbs. Runāšanas uzdevumu kopas izveide 4.–6. klašu grupā;
5. patstāvīgais darbs. Uzdevumu kopas izveide gramatikā 4.–6. klašu grupā;
6. patstāvīgais darbs. Digitālo uzdevumu kopas izveide 4.–6. klašu grupā.
3. Eksāmens (1 mācību stundas izstrāde 4.–6. klases ietvaros un prezentēšana). Prasmes: Prot atlasīt, analizēt un kritiski izvērtēt ar valodas jomas mācību satura apguvi saistīto zinātnisko un metodisko literatūru. Prot plānot mutvārdu un rakstveida runas attīstību 4.–6. klases skolēniem, ņemot vērā skolēnu intereses, vajadzības, spējas un pieredzi. Prot adaptēt un patstāvīgi izstrādāt metodiskos materiālus, mācību metodes un metodiskos paņēmienus 4.–6. klases skolēnu valoddarbības veidu attīstībai. Prot izmantot formatīvo vērtēšanu, lai motivētu 4.–6. klases skolēnu vēlēšanos pilnveidot runāšanas, klausīšanās, lasīšanas un rakstīšanas prasmes. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot studējošo darbu praktiskajās nodarbībās, starppārbaudījumus visa kursa norises laikā, kā arī noslēguma pārbaudījumu. Noslēguma pārbaudījumu studenti drīkst kārtot tikai tad, ja nokārtoti visi starppārbaudījumi. Studiju kursa vērtēšanas kritēriji: 1. Studējošo piedalīšanās lekcijās un praktiskajās nodarbībās. 2. Starppārbaudījumi: 1. patstāvīgais darbs. Dzimtās valodas mācību satura un mācību līdzekļu apskats un izvērtējums 4.–6. klašu grupā; 2. patstāvīgais darbs. Lasīšanas uzdevumu kopas izveide 4.–6. klašu grupā; 3. patstāvīgais darbs. Klausīšanas uzdevumu kopas izveide 4.–6. klašu grupā; 4. patstāvīgais darbs. Runāšanas uzdevumu kopas izveide 4.–6. klašu grupā; 5. patstāvīgais darbs. Uzdevumu kopas izveide gramatikā 4.–6. klašu grupā; 6. patstāvīgais darbs. Digitālo uzdevumu kopas izveide 4.–6. klašu grupā. 3. Eksāmens (1 mācību stundas izstrāde 4.–6. klases ietvaros un prezentēšana). Kompetence: Spēj īstenot valodas jomas mācību saturu, parādot 4.–6. klases skolēniem zināšanu pielietojumu praktiskā darbībā dažādos kontekstos. Spēj sadarboties ar kolēģiem, izvirzīt kopīgus mērķus bērnu valoddarbības prasmju attīstībai un plānot to sasniegšanu. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot studējošo darbu praktiskajās nodarbībās, starppārbaudījumus visa kursa norises laikā, kā arī noslēguma pārbaudījumu. Noslēguma pārbaudījumu studenti drīkst kārtot tikai tad, ja nokārtoti visi starppārbaudījumi. Studiju kursa vērtēšanas kritēriji: 1. Studējošo piedalīšanās lekcijās un praktiskajās nodarbībās. 2. Starppārbaudījumi: 1. patstāvīgais darbs. Dzimtās valodas mācību satura un mācību līdzekļu apskats un izvērtējums 4.–6. klašu grupā; 2. patstāvīgais darbs. Lasīšanas uzdevumu kopas izveide 4.–6. klašu grupā; 3. patstāvīgais darbs. Klausīšanas uzdevumu kopas izveide 4.–6. klašu grupā; 4. patstāvīgais darbs. Runāšanas uzdevumu kopas izveide 4.–6. klašu grupā; 5. patstāvīgais darbs. Uzdevumu kopas izveide gramatikā 4.–6. klašu grupā; 6. patstāvīgais darbs. Digitālo uzdevumu kopas izveide 4.–6. klašu grupā. 3. Eksāmens (1 mācību stundas izstrāde 4.–6. klases ietvaros un prezentēšana). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Studentu piedalīšanās lekcijās un praktiskajās nodarbībās - 20%
2. Patstāvīgie darbi - 30% 3. Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Latviešu valodas metodika 1.-3. klasei. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|