LA0136 Modulis "Sākumizglītības skolotājs (1.-3. klase)": Matemātikas joma: Matemātika, tās metodika I

Kods LA0136
Nosaukums Modulis "Sākumizglītības skolotājs (1.-3. klase)": Matemātikas joma: Matemātika, tās metodika I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Inese Briška
Kredītpunkti 4.0
Daļas 1
Anotācija Kursā paredzēts iepazīstināt studentus ar sākumskolas 1.-3. klasēs matemātikā mācāmo tēmu teorētiskajiem un didaktiskajiem aspektiem, kā arī veicināt topošo pedagogu profesionālo kompetenci 1.-3.kl. matemātikas mācību plānošanā un realizēšanā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Matemātikas mācību priekšmeta saturs, tā pēctecība, mācību procesu reglamentējošie dokumenti. (Matemātikas priekšmeta standarts, programma 1.-3. klasēs) 6 8 2 10
Dažādas mācību darba formas matemātikas stundās: informācijas tehnoloģiju lietojums matemātikas mācību procesā, pētnieciskā, praktiskā darbība. 4 8 2 12
Matemātikas valoda, attēlojumi, vispārinājumi. Skaitļi. Kopas un attieksmes. Naturālo skaitļu kopa un attieksmes. Numerācijas un aritmētisko darbību galvā un rakstos apguves īpatnības un metodika pa koncentriem: pirmais desmits, otrais desmits, pirmais simts, trīsciparu skaitļi, četrciparu skaitļi. 6 8 2 14
Teksta uzdevumu veidi un to risinātmācīšanas metodika. Lielumi un sakarības starp tiem, funkcija. 4 10 4 10
Ģeometrijas elementi. Garums un tā mērīšana. Laukums un tā mērīšana. Masa, tilpums un to mērīšana. Laiks un tā mērīšana. Laika rēķini. 6 8 2 12
Matemātisko prasmju un iemaņu veidošana darbībās ar mēriem. 4 10 2 10
Daļas 1.-3.kl.matemātikas stundās. Statistikas elementi. 6 8 2 12
Mācību stundu analīze: pašvērtējums, pašvadītā mācīšanās, vērtēšana mūsdienīgā mācību procesā. 4 12 4 12
Kopā: 40 72 20 92
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis: Iegūt izpratni par skaitļu kopu, lielumu un ģeometrisko objektu teorētiskajiem pamatiem un to apguvi matemātikas kursā kompetencēs balstītā izglītībā. Gūt izpratni par matemātikas likumsakarībām, to pamatojumu un savstarpējo saistību, pielietojumu un problēmu risināšanu 1.-3. klases matemātikas ietvaros. Kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studentus ar matemātikas jomas apguves mērķiem katrā klasē un katrā tēmā. 2. Iegūt zināšanas par skaitļu un ģeometrisko figūru kopām, lielumiem. 3. Apgūt prasmi plānot, realizēt matemātikas mācīšanu kompetencēs balstītā pieejā. 4. Apgūt 1.-3. klases matemātikas mācību priekšmeta galvenās tēmas un to savstarpējo saistību. Apgūt prasmi sadalīt matemātikas uzdevumu posmos, analizēt un pamatot savas idejas un novērtēt to realizāciju.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Zina matemātikas mācību priekšmeta saturu, tā pēctecību, mācību procesu reglamentējošiem dokumentiem. 2. Zina par mācību pieejām, paņēmieniem un metodēm, to veidiem. 3. Zina par skaitļu un ģeometrisko figūru kopām, lielumiem. - Noslēguma pārbaudījumu studenti kārto tikai tad, ja ir kārtoti visi starppārbaudījumi. Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā.
Prasmes: 4. Modelē naturālus skaitļus un darbības ar tiem. 5. Sagatavo un lieto mācību metodiskos materiālus matemātikas mācību satura apguvē. - Noslēguma pārbaudījumu studenti kārto tikai tad, ja ir kārtoti visi starppārbaudījumi. Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā.
Kompetences: 6. Plāno mūsdienīgu, kompetencēs balstītu, mācību procesu atbilstoši skolēnu attīstības tendencēm, interesēm un vajadzībām. - Noslēguma pārbaudījumu studenti kārto tikai tad, ja ir kārtoti visi starppārbaudījumi. Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. starppārbaudījums. Tematisko plānu izstrāde, stundu konpektu izstrāde. - 25%
2. starppārbaudījums. Interaktīvu uzdevumu kopas izveide, kurā tiek mērķtiecīgi izmantotas informācijas tehnoloģijas. - 25%
3. starppārbaudījums. Diferencēta mācību procesa organizēšana. - 25%
Noslēguma pārbaudījums: rakstisks eksāmens. - 25%
 
Priekšzināšanas Vidusskolas matemātikas kurss; Skolotāju profesionālās darbības pamati; Mācīšana un mācīšanās; Mācību procesa organizācija sākumskolā un informācijas tehnoloģijas izglītībā; Psiholoģija skolotājiem.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 20.0 20.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]