Kods | LA0136 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Sākumizglītības skolotājs (1.-3. klase)": Matemātikas joma: Matemātika, tās metodika I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inese Briška | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā paredzēts iepazīstināt studentus ar sākumskolas 1.-3. klasēs matemātikā mācāmo tēmu teorētiskajiem un didaktiskajiem aspektiem, kā arī veicināt topošo pedagogu profesionālo kompetenci 1.-3.kl. matemātikas mācību plānošanā un realizēšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: Iegūt izpratni par skaitļu kopu, lielumu un ģeometrisko objektu teorētiskajiem pamatiem un to apguvi matemātikas kursā kompetencēs balstītā izglītībā. Gūt izpratni par matemātikas likumsakarībām, to pamatojumu un savstarpējo saistību, pielietojumu un problēmu risināšanu 1.-3. klases matemātikas ietvaros. Kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studentus ar matemātikas jomas apguves mērķiem katrā klasē un katrā tēmā. 2. Iegūt zināšanas par skaitļu un ģeometrisko figūru kopām, lielumiem. 3. Apgūt prasmi plānot, realizēt matemātikas mācīšanu kompetencēs balstītā pieejā. 4. Apgūt 1.-3. klases matemātikas mācību priekšmeta galvenās tēmas un to savstarpējo saistību. Apgūt prasmi sadalīt matemātikas uzdevumu posmos, analizēt un pamatot savas idejas un novērtēt to realizāciju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zina matemātikas mācību priekšmeta saturu, tā pēctecību, mācību procesu reglamentējošiem dokumentiem.
2. Zina par mācību pieejām, paņēmieniem un metodēm, to veidiem.
3. Zina par skaitļu un ģeometrisko figūru kopām, lielumiem. - Noslēguma pārbaudījumu studenti kārto tikai tad, ja ir kārtoti visi starppārbaudījumi.
Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā. Prasmes: 4. Modelē naturālus skaitļus un darbības ar tiem. 5. Sagatavo un lieto mācību metodiskos materiālus matemātikas mācību satura apguvē. - Noslēguma pārbaudījumu studenti kārto tikai tad, ja ir kārtoti visi starppārbaudījumi. Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā. Kompetences: 6. Plāno mūsdienīgu, kompetencēs balstītu, mācību procesu atbilstoši skolēnu attīstības tendencēm, interesēm un vajadzībām. - Noslēguma pārbaudījumu studenti kārto tikai tad, ja ir kārtoti visi starppārbaudījumi. Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. starppārbaudījums. Tematisko plānu izstrāde, stundu konpektu izstrāde. - 25%
2. starppārbaudījums. Interaktīvu uzdevumu kopas izveide, kurā tiek mērķtiecīgi izmantotas informācijas tehnoloģijas. - 25% 3. starppārbaudījums. Diferencēta mācību procesa organizēšana. - 25% Noslēguma pārbaudījums: rakstisks eksāmens. - 25% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidusskolas matemātikas kurss; Skolotāju profesionālās darbības pamati; Mācīšana un mācīšanās; Mācību procesa organizācija sākumskolā un informācijas tehnoloģijas izglītībā; Psiholoģija skolotājiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|