Kods | LA0131 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Sākumizglītības skolotājs (1.-3. klase)": Tehnoloģiju joma: Dizains un tehnoloģijas I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lauma Veita | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros topošie skolotāji apgūs zināšanas, prasmes un attieksmes, kas nepieciešamas dizaina un tehnoloģiju jomas mācību satura apguves nodrošināšanai sākumskolas pedagoģiskajā procesā 1.-3.klasēs.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Veidot studentu kompetenci dizaina un tehnoloģiju mācību priekšmeta metodikā, mācību procesu plānošanā, organizēšanā, skolēnu darbu vērtēšanā 1.-3.klasēs. Studiju kursa uzdevumi: 1. Izprast tehnoloģiju jomas un dizaina un tehnoloģiju mācību priekšmeta mērķus, saturu, to atspoguļojumu normatīvajos dokumentos un mācību līdzekļos; 2. Prast plānot dizaina un tehnoloģiju mācību procesu, izvēloties atbilstošus mācību paņēmienus, metodes un metodiskos resursus. 3. Sniegt pozitīvu atgriezenisko saiti, izvēloties vērtēšanas kritērijus, iegūst izpratni kā iesaistīt vērtēšanas procesā skolēnus. 4. Gatavot radošus mācību līdzekļus, raksturojot zināšanas un prasmes materiālu tehnoloģijās un rokdarbu tehnikās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot Tehnoloģiju jomas mācību saturu un caurviju kompetences.
2. Pārzina valsts izglītības standartus un parauga programmas Tehnoloģiju jomas mācību priekšmetos un citus ar mācību procesa nodrošināšanu saistītus reglamentējošos dokumentus un normatīvos aktus, kā arī to vēsturisko attīstību.
3. Raksturo materiālus, darba instrumentus, praktiskās darbības ar materiālu un produktu gatavošanu drošā darba vidē; zina darba drošības noteikumus un ētiku;
4. Izprot izglītojamā mācīšanās pieejas un dizaina un tehnoloģiju uzdevumiem piemērotākos apguves organizēšanas paņēmienus, mācību metodes un līdzekļus.
5. Zina dizaina problēmu jautājumu risināšanas paņēmienus. - Starppārbaudījumi:
1. Viena temata tematiskā plāna izveide.
2. Materiālu apstrādes tehnoloģijas un dizaina risināšanas mācību metodikas darbu skate.
Noslēguma pārbaudījums – students demonstrē kompetenci plānot, organizēt, vadīt un izvērtēt mācību stundu, inovatīvu dizaina risinājumu radīšanai, izstrādājot stundas pilnu mācību metodisko plānu. Prasmes: 6. Prot atlasīt, analizēt un kritiski izvērtēt ar dizaina un tehnoloģiju mācību satura apguvi saistītos resursus; 7. Modelē mācību norisi, pielietojot mācību tehnoloģijas pedagoģiskā procesa posmos; 8. Prot izvērtēt mācību satura apguvi mācību procesā, izvēloties piemērotākās mācību snieguma pārbaudes formas un kritērijus. - Starppārbaudījumi: 1. Viena temata tematiskā plāna izveide. 2. Materiālu apstrādes tehnoloģijas un dizaina risināšanas mācību metodikas darbu skate. Noslēguma pārbaudījums – students demonstrē kompetenci plānot, organizēt, vadīt un izvērtēt mācību stundu, inovatīvu dizaina risinājumu radīšanai, izstrādājot stundas pilnu mācību metodisko plānu. Kompetences: 9. Spēj veidot profesionālu mācību vidi tehnoloģiju jomas mācību satura apguvei. 10. Spēj adaptēt un patstāvīgi izstrādāt metodiskos materiālus, mācību metodes un metodiskos paņēmienus pedagoģiskā procesa posmos. - Starppārbaudījumi: 1. Viena temata tematiskā plāna izveide. 2. Materiālu apstrādes tehnoloģijas un dizaina risināšanas mācību metodikas darbu skate. Noslēguma pārbaudījums – students demonstrē kompetenci plānot, organizēt, vadīt un izvērtēt mācību stundu, inovatīvu dizaina risinājumu radīšanai, izstrādājot stundas pilnu mācību metodisko plānu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1.starppārbaudījums - 15%
2.starppārbaudījums - 45% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|