LA0130 Modulis "Sākumizglītības skolotājs (1.-3.klase)": Sociālā un pilsoniskā joma: Sociālās zinības I

Kods LA0130
Nosaukums Modulis "Sākumizglītības skolotājs (1.-3.klase)": Sociālā un pilsoniskā joma: Sociālās zinības I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Ivita Pelnēna, Ārija Kolosova
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā studenti gūst priekšstatu par mācību procesa sociālo un pilsonisko jomu, iepazīst sociālo zinību saturu un metodiku (1.-3.kl.). Studenti apgūst sociālo zinību saturu gan teorētiski, gan praktiski darbojoties, izmantojot dažādas praktiskas metodes. Studiju kursa programmā paredzēts gūt priekšstatu par sociālo zinību standartā formulētajām prasmēm, kā arī sociālās un pilsoniskās jomas tēmu apguvi..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Mācību saturs sociālajā un pilsoniskajā jomā. Sasniedzamie rezultāti sākumskolā. Kompetences sociālajā un pilsoniskajā jomā. Skolēncentrēts mācību process. 2 2 2 0
Caurviju prasmes - kritiskā domāšana un problēmu risināšana, jaunrade un uzņēmējspējas, pašvadīta mācīšanās, sadarbība, pilsoniskā līdzdalība, digitālā pratība sociālās un pilsoniskās jomas kontekstā. Dažādu sociālo jomu savstarpējā saikne. 2 2 2 0
Mācību līdzekļi un izmantošanas iespējas mācību jomai raksturīgo prasmju un caurviju prasmju attīstīšanai. Digitālās tehnoloģijas izmantošanas iespējas sociālās zinībās. Metodisko materiālu un līdzekļu pielāgošanas iespējas atbilstoši sociālo zinību saturam, vecumam, pieejamajiem resursiem, specifiskajām vajadzībām. 2 2 2 0
Mācību satura apguves secība, apguvei paredzētais laiks un sasniedzamais rezultāts. Mācību satura plānošana.. Mācību metožu stratēģiju izvēle saskaņā ar stundas mērķi, uzdevumiem sasniedzamajiem rezultātiem sociālajā un pilsoniskajā jomā un skolēnu vecuma un attīstības īpatnībām Starpriekšmetu saikne. 2 2 2 0
Mācību stundas modelēšana sociālajās zinībās. Trīsdaļīga mācību stunda: sasniedzamais rezultāts, komunicēšana ar izglītojamajiem, mācību procesa organizēšanas formas un metodiskie paņēmieni, atgriezeniskā saite. 9 Ganjē soļu stunda. 2 12 0 16
Mācību stundas plāna izstrāde atbilstoši izvēlētajam stundas tematam, sasniedzamajam rezultātam un veidam. (1.klasei, 2.klasei, 3.klasei), materiāla prezentācija. 8 12 0 18
Tematiskais saturs atbilstoši Lielajai idejai un apguvei pielietojamās metodes: personības veidošana ar savām vērtībām, attiecības ar citiem cilvēkiem, prasme sadarboties. 2 0 2 0
Tematiskais saturs atbilstoši Lielajai idejai un apguvei pielietojamās metodes: kultūru daudzveidība un globalizācijas procesi. 2 10 0 16
Tematiskais saturs atbilstoši Lielajai idejai un apguvei pielietojamās metodes : Pieejamo resursu izlietojums. 2 0 2 0
Tematiskais saturs atbilstoši Lielajai idejai un apguvei pielietojamās metodes: Uzņēmējdarbība, uzņēmējspējas un to attīstīšana. 2 0 2 0
Tematiskais saturs atbilstoši Lielajai idejai un apguvei pielietojamās metodes: Demokrātiska valsts. 2 0 2 0
Mācību sasniegumu vērtēšana. Sasniedzamie rezultāti. Formatīvā, summatīvā vērtēšana, vērtēšanas kritēriji, pārbaudes darbi un uzdevumi. Vērtēšanas kritēriju izstrāde. Pašvērtēšanas prasmju veidošanas iespējas 1.-3.klasē. 4 10 0 18
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Studiju kursa mērķis ir veidot sociālās un pilsoniskās jomas standartam un "Skolotājs" profesijas standartam atbilstošas profesionālās kompetences, nodrošinot studentiem iespēju apgūt prasmes mācību procesa plānošanā, organizēšanā, skolēnu sniegumu un sasniegumu vērtēšanā sociālajās zinībās 1. -3.klasē. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studentus ar sociālo zinību mācību priekšmeta saturu sākumskolā (1.-3. kl.). 2. Apgūt metodes, kas nodrošina mācību satura izpratni. 3. Izmantot apgūtās metodes praktiskajā darbībā individuālajā un grupu darbā. 4. Iepazīstināt ar iespējām radīt vidi, lai varētu veidot savu attieksmi pret pasaulē notiekošajiem procesiem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot mācību saturā un Sociālās un pilsoniskās jomas standartā sniegtos sasniedzamos rezultātus. - Mācību priekšmeta Standarta un Programmas analīze (par 1. - 3. klasi). Patstāvīgais darbs par 1. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 2. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 3. klases stundu.
Zina sociālās un pilsoniskās jomas mācību satura apguvei aktuālās skolēncentrētas mācību vides pazīmes. - Mācību priekšmeta Standarta un Programmas analīze (par 1. - 3. klasi). Patstāvīgais darbs par 1. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 2. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 3. klases stundu.
Zina interaktīvas mācību formas un paņēmienus jēgpilna mācību procesa nodrošināšanai. - Mācību priekšmeta Standarta un Programmas analīze (par 1. - 3. klasi). Patstāvīgais darbs par 1. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 2. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 3. klases stundu.
Zina, kā izmantot daudzveidīgus formatīvās un summatīvās vērtēšanas paņēmienus sociālās un pilsoniskās jomas mācību satura apguves procesā sākumskolā. - Mācību priekšmeta Standarta un Programmas analīze (par 1. - 3. klasi). Patstāvīgais darbs par 1. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 2. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 3. klases stundu.
Zina sociālās un pilsoniskās jomas mācību satura plānošanā pieejamos resursus. - Metodisko materiālu un līdzekļu kritiska analīze. Metodisko materiālu un līdzekļu atlase izmantošanai konkrētajā klasē.
Prot atlasīt, analizēt un kritiski izvērtēt ar Sociālās un pilsoniskās jomas mācību satura apguvi saistīto zinātnisko un metodisko literatūru - Mācību priekšmeta Standarta un Programmas analīze (par 1. - 3. klasi). Patstāvīgais darbs par 1. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 2. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 3. klases stundu.
Spēj adaptēt un patstāvīgi izstrādāt metodiskos materiālus, mācību metodes un metodiskos paņēmienus sākumskolas vecuma bērnu sociālo prasmju attīstībai, saistot to ar mācību saturu pilsoniskajā jomā. - Mācību priekšmeta Standarta un Programmas analīze (par 1. - 3. klasi). Patstāvīgais darbs par 1. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 2. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 3. klases stundu.
Prot pielāgot un mācību procesā izmantot reālai dzīvei pietuvinātas situācijas. - Iepazīties ar vērtēšanas veidiem, kritērijiem 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Iepazīties ar pārbaudes darba formām 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Patstāvīgais darbs par vērtēšanas kritēriju un pārbaudes darba izstrādi. Studējošo darbs seminārnodarbībās.
Spēj veidot skolēncentrētu mācību vidi sociālās un pilsoniskās jomas mācību satura apguvei sākumskolas pedagoģiskajā procesā. - Iepazīties ar vērtēšanas veidiem, kritērijiem 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Iepazīties ar pārbaudes darba formām 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Patstāvīgais darbs par vērtēšanas kritēriju un pārbaudes darba izstrādi. Studējošo darbs seminārnodarbībās.
Spēj veidot uz savstarpēju cieņu pamatotu sadarbību ar bērniem un vecākiem, sniedzot viņiem nepieciešamo atbalstu sociālās un pilsoniskās jomas mācību satura apguvē un sociālo zinību apguvē. - Iepazīties ar vērtēšanas veidiem, kritērijiem 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Iepazīties ar pārbaudes darba formām 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Patstāvīgais darbs par vērtēšanas kritēriju un pārbaudes darba izstrādi. Studējošo darbs seminārnodarbībās.
Spēj modelēt interaktīvu mācību stundu, atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem, izmantojot dažādas stratēģijas, mācību līdzekļus un tehnoloģijas. - Iepazīties ar vērtēšanas veidiem, kritērijiem 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Iepazīties ar pārbaudes darba formām 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Patstāvīgais darbs par vērtēšanas kritēriju un pārbaudes darba izstrādi. Studējošo darbs seminārnodarbībās.
Spēj izstrādāt dažāda izziņas līmeņa jēgpilnus, kompleksus uzdevumus un atbalstu to risināšanai, piedāvāt vērtēšanas kritērijus un snieguma līmeņa aprakstus. - Iepazīties ar vērtēšanas veidiem, kritērijiem 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Iepazīties ar pārbaudes darba formām 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Patstāvīgais darbs par vērtēšanas kritēriju un pārbaudes darba izstrādi. Studējošo darbs seminārnodarbībās.
Spēj veidot un strukturēt pašvērtējuma portfolio, apkopojot, atlasot studiju procesā izstrādātos materiālus, izvērtējot pieejamos mācību līdzekļus un literatūru. - Iepazīties ar vērtēšanas veidiem, kritērijiem 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Iepazīties ar pārbaudes darba formām 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Patstāvīgais darbs par vērtēšanas kritēriju un pārbaudes darba izstrādi. Studējošo darbs seminārnodarbībās.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Studējošo darbs seminārnodarbībās - 20%
Patstāvīgais darbs par 1. klases stundu - 20%
Patstāvīgais darbs par 2. klases stundu - 20%
Patstāvīgais darbs par 3. klases stundu - 20%
Patstāvīgais darbs par vērtēšanas kritēriju un pārbaudes darba izstrādi - 20%
 
Priekšzināšanas - Skolotāja profesionālās darbības pamati. - Mācīšana un mācīšanās. - Izglītības procesa organizācija sākumskolā. - Informācijas tehnoloģija izglītībā. - Psiholoģija skolotājiem.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]