Kods | LA0130 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Sākumizglītības skolotājs (1.-3.klase)": Sociālā un pilsoniskā joma: Sociālās zinības I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ivita Pelnēna, Ārija Kolosova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti gūst priekšstatu par mācību procesa sociālo un pilsonisko jomu, iepazīst sociālo zinību saturu un metodiku (1.-3.kl.). Studenti apgūst sociālo zinību saturu gan teorētiski, gan praktiski darbojoties, izmantojot dažādas praktiskas metodes. Studiju kursa programmā paredzēts gūt priekšstatu par sociālo zinību standartā formulētajām prasmēm, kā arī sociālās un pilsoniskās jomas tēmu apguvi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Studiju kursa mērķis ir veidot sociālās un pilsoniskās jomas standartam un "Skolotājs" profesijas standartam atbilstošas profesionālās kompetences, nodrošinot studentiem iespēju apgūt prasmes mācību procesa plānošanā, organizēšanā, skolēnu sniegumu un sasniegumu vērtēšanā sociālajās zinībās 1. -3.klasē. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studentus ar sociālo zinību mācību priekšmeta saturu sākumskolā (1.-3. kl.). 2. Apgūt metodes, kas nodrošina mācību satura izpratni. 3. Izmantot apgūtās metodes praktiskajā darbībā individuālajā un grupu darbā. 4. Iepazīstināt ar iespējām radīt vidi, lai varētu veidot savu attieksmi pret pasaulē notiekošajiem procesiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot mācību saturā un Sociālās un pilsoniskās jomas standartā sniegtos sasniedzamos rezultātus. - Mācību priekšmeta Standarta un Programmas analīze (par 1. - 3. klasi).
Patstāvīgais darbs par 1. klases stundu.
Patstāvīgais darbs par 2. klases stundu.
Patstāvīgais darbs par 3. klases stundu. Zina sociālās un pilsoniskās jomas mācību satura apguvei aktuālās skolēncentrētas mācību vides pazīmes. - Mācību priekšmeta Standarta un Programmas analīze (par 1. - 3. klasi). Patstāvīgais darbs par 1. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 2. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 3. klases stundu. Zina interaktīvas mācību formas un paņēmienus jēgpilna mācību procesa nodrošināšanai. - Mācību priekšmeta Standarta un Programmas analīze (par 1. - 3. klasi). Patstāvīgais darbs par 1. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 2. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 3. klases stundu. Zina, kā izmantot daudzveidīgus formatīvās un summatīvās vērtēšanas paņēmienus sociālās un pilsoniskās jomas mācību satura apguves procesā sākumskolā. - Mācību priekšmeta Standarta un Programmas analīze (par 1. - 3. klasi). Patstāvīgais darbs par 1. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 2. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 3. klases stundu. Zina sociālās un pilsoniskās jomas mācību satura plānošanā pieejamos resursus. - Metodisko materiālu un līdzekļu kritiska analīze. Metodisko materiālu un līdzekļu atlase izmantošanai konkrētajā klasē. Prot atlasīt, analizēt un kritiski izvērtēt ar Sociālās un pilsoniskās jomas mācību satura apguvi saistīto zinātnisko un metodisko literatūru - Mācību priekšmeta Standarta un Programmas analīze (par 1. - 3. klasi). Patstāvīgais darbs par 1. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 2. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 3. klases stundu. Spēj adaptēt un patstāvīgi izstrādāt metodiskos materiālus, mācību metodes un metodiskos paņēmienus sākumskolas vecuma bērnu sociālo prasmju attīstībai, saistot to ar mācību saturu pilsoniskajā jomā. - Mācību priekšmeta Standarta un Programmas analīze (par 1. - 3. klasi). Patstāvīgais darbs par 1. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 2. klases stundu. Patstāvīgais darbs par 3. klases stundu. Prot pielāgot un mācību procesā izmantot reālai dzīvei pietuvinātas situācijas. - Iepazīties ar vērtēšanas veidiem, kritērijiem 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Iepazīties ar pārbaudes darba formām 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Patstāvīgais darbs par vērtēšanas kritēriju un pārbaudes darba izstrādi. Studējošo darbs seminārnodarbībās. Spēj veidot skolēncentrētu mācību vidi sociālās un pilsoniskās jomas mācību satura apguvei sākumskolas pedagoģiskajā procesā. - Iepazīties ar vērtēšanas veidiem, kritērijiem 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Iepazīties ar pārbaudes darba formām 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Patstāvīgais darbs par vērtēšanas kritēriju un pārbaudes darba izstrādi. Studējošo darbs seminārnodarbībās. Spēj veidot uz savstarpēju cieņu pamatotu sadarbību ar bērniem un vecākiem, sniedzot viņiem nepieciešamo atbalstu sociālās un pilsoniskās jomas mācību satura apguvē un sociālo zinību apguvē. - Iepazīties ar vērtēšanas veidiem, kritērijiem 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Iepazīties ar pārbaudes darba formām 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Patstāvīgais darbs par vērtēšanas kritēriju un pārbaudes darba izstrādi. Studējošo darbs seminārnodarbībās. Spēj modelēt interaktīvu mācību stundu, atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem, izmantojot dažādas stratēģijas, mācību līdzekļus un tehnoloģijas. - Iepazīties ar vērtēšanas veidiem, kritērijiem 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Iepazīties ar pārbaudes darba formām 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Patstāvīgais darbs par vērtēšanas kritēriju un pārbaudes darba izstrādi. Studējošo darbs seminārnodarbībās. Spēj izstrādāt dažāda izziņas līmeņa jēgpilnus, kompleksus uzdevumus un atbalstu to risināšanai, piedāvāt vērtēšanas kritērijus un snieguma līmeņa aprakstus. - Iepazīties ar vērtēšanas veidiem, kritērijiem 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Iepazīties ar pārbaudes darba formām 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Patstāvīgais darbs par vērtēšanas kritēriju un pārbaudes darba izstrādi. Studējošo darbs seminārnodarbībās. Spēj veidot un strukturēt pašvērtējuma portfolio, apkopojot, atlasot studiju procesā izstrādātos materiālus, izvērtējot pieejamos mācību līdzekļus un literatūru. - Iepazīties ar vērtēšanas veidiem, kritērijiem 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Iepazīties ar pārbaudes darba formām 1.- 3. klasē un izstrādāt praktiski. Patstāvīgais darbs par vērtēšanas kritēriju un pārbaudes darba izstrādi. Studējošo darbs seminārnodarbībās. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Studējošo darbs seminārnodarbībās - 20%
Patstāvīgais darbs par 1. klases stundu - 20% Patstāvīgais darbs par 2. klases stundu - 20% Patstāvīgais darbs par 3. klases stundu - 20% Patstāvīgais darbs par vērtēšanas kritēriju un pārbaudes darba izstrādi - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - Skolotāja profesionālās darbības pamati. - Mācīšana un mācīšanās. - Izglītības procesa organizācija sākumskolā. - Informācijas tehnoloģija izglītībā. - Psiholoģija skolotājiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|