LA0128 Modulis "Sākumizglītības skolotājs (1.-3. klase)": Veselības un fiziskās aktivitātes joma I

Kods LA0128
Nosaukums Modulis "Sākumizglītības skolotājs (1.-3. klase)": Veselības un fiziskās aktivitātes joma I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Helēna Vecenāne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursa ietvaros, balstoties uz zinātniskajām atziņām tiek apgūtas zināšanas, prasmes un attieksmes, kas ir nepieciešamas studentu pedagoģiskās kompetences veidošanai veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā..
Integrē veselības un fiziskās aktivitātes jomas saturu mācību procesā, veidojot starppriekšmetu saikni, realizējot izglītojošus, audzinošus, gan veselību veicinošus uzdevumus, attīstot caurviju prasmes (kritiskā domāšana un problēmrisināšana, sadarbība, pašvadīta mācīšanās u.c.), un atbalstot skolēna veselīga dzīvesveida paradumus. Studiju kurss ir pakārtots sākumizglītības Veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomas un skolotāja profesijas standarta prasībām..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Veselības un veselības kompetences jēdziens Pasaules Veselības organizācijas (PVO) definējumā, veselības veicināšanas un veselības izglītības teorijā. Mācību mērķis un uzdevumi. Mācību saturs atbilstoši mācību mērķim un sasniedzamajiem rezultātiem jomā. Svarīgākās veselības jomā apgūstamās speciālās un vispārīgās prasmes, veselīgs dzīvesveids, veselīga dzīvesveida komponentes un veselīga dzīvesveida paradumu veidošanās. 4 4 2 6
2. Fiziskās aktivitātes, veselības un fiziskās izglītības pamatnostādnes Latvijā un citviet. Veselības un fiziskās aktivitātes izglītības mācību standartu un citu reglamentējošo saistošo likumu un dokumentu raksturojums un lietošana pedagoģiskajā procesā. 2 4 2 4
3. Veselības un fiziskās aktivitātes mācības pedagoģiskie aspekti, veselīga dzīvesveida paradumu izkopšana skolēna dzīves kvalitātei ģimenē, skolā un brīvajā laikā. 2 8 2 4
4. Skolotāja fiziskās un garīgās veselības uzturēšanas principi. 2 4 2 4
5. Fiziskie vingrinājumi skolotāja fiziskās un garīgās veselības uzturēšanai. 6 12 2 14
6. Veselīga dzīvesveida paradumi skolotāja fiziskai un emocionālai labsajūtai, izdegšanas sindroma profilaksei. 2 2 2 4
7. Sporta pedagoģijas jēdziena būtība. Sporta pedagoģijā lietotie terminoloģiskie skaidrojumi un metodes, starppriekšmetu saikne un tās pielietojums mērķtiecīgā izglītošanās procesa izveidē. 2 2 2 4
8. Veselības un fiziskās aktivitātes mācību joma un caurviju prasmju attīstība: kritiskā domāšana un problēmrisināšana, jaunrade, pašvadīta prasmes mācīšanās, sadarbība, līdzdalība un digitālās prasmes. Interaktīvas metodes atgriezeniskās saites nodrošināšanai (piem., Quizlet, Kahoot u.tml.). 2 2 2 2
9. Kustību apguve un biomotoro spēju attīstība no 7 līdz 13 gadiem, fiziskās spējas, fiziskā sagatavošanas process un skolēna veselība. 2 2 2 2
10. Kustību apguve skolēna fiziskai, emocionālai, intelektuālai un sociālā līdzsvara pilnveidei. 2 2 2 2
11. Veselības un fiziskās aktivitātes jomas mācību satura integrācija sākumizglītības pedagoģiskajā procesā. Droša rīcība apkārtējā vidē un ārkārtas situācijās. Veselīgas vides un apstākļu nodrošināšana ikdienā. Ķermeņa slodzes reakcijas fizioloģisko izmaiņu kontrolēšana. Sabalansēta uztura un fiziskās slodzes apzināšana. 2 4 2 6
12. Fiziskās aktivitātes aspekti labai fiziskai un emocionālai veselībai un to saistība ar mācīšanās procesu. Veselības un fiziskās aktivitātes jomas mācību satura komponente - personīgā drošumspēja un emocionālā inteliģence. 2 4 2 4
13. Aktuāli jautājumi veselības un fiziskās aktivitātes izglītības jomā – kustību apguve, darbā ar ķermeni balstītā mācīšanās un akadēmisko sniegumu savstarpējās kopsakarības. Skolēna drošumspēja un emocionālai labsajūta. 2 2 2 2
Kopā: 32 52 26 58
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir nodrošināt iespēju studējošajiem attīstīt kompetenci kvalitatīvai izglītības jomas "Veselība un fiziskā aktivitāte" īstenošanai sākuma izglītības pedagoģiskajā procesā. Izglītot studentu atbilstoši Skolotāja standartā paredzētajām kompetencēm fiziskās un garīgās veselības uzturēšanā, pārzināt Veselības un fiziskās aktivitātes pamatizglītības standarta saturu un veidot starppriekšmetu saikni mācību procesā, attīstot paredzētās caurviju prasmes. Studiju kursa uzdevumi 1. Nodrošināt iespēju veselības un fiziskas aktivitātes jomas mācību didaktikas zināšanu un prasmju apguvi. 2. Atbalstīt mācību procesa plānošanas un īstenošanas pedagoģisko iemaņu veidošanos. 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo mācīšanās snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās kompetences pilnveidošanas prasmes.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Lieto zināšanas veselības un fiziskās aktivitātes jautājumos mācību satura plānošanai un īstenošanai sākumizglītības posmā. 2. Zina, formulē un prot izskaidrot veselības un fiziskās izglītības pamatnostādnes, pārzina sporta un veselības mācību priekšmeta vadīšanas metodoloģiju sākumizglītībā, pedagoģiskās pieejas to organizēšanā, drošas un bērncentrētas mācību vides radīšanā, plānošanā, vadīšanā un izvērtēšanā. 3. Zina fiziskās un garīgās veselības uzturēšanas principus. - 1. Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas – veselības un fiziskās aktivitātes jomā . 2. Pārbaudes darbs: patstāvīgā darba prezentēšana, refleksija, pašrefleksija un atgriezeniskā saite piecu semināru ietvaros (tematiku skat. 3., 6.,8., 10., 13. semināri). 3. Ieskaite: praktiskās zināšanas – situāciju analīze saistībā ar veselības un fiziskās aktivitātes jomas iespējamām darbībām.
Prasmes: 4. Prot veikt profilaktiskas darbības fiziskās un garīgās veselības uzturēšanai. 5. Prot pielietot fiziskos vingrinājumus un aktivitāšu veidu bērniem ar dažādu funkcionālo stāvokli un motorās attīstības pakāpi, prot izskaidrot veselību veicinošos aspektus. 6. Prot atbilstoši noteiktajam mērķim, plānot, organizēt un īstenot veselības un fiziskas aktivitātes jomai atbilstošu starppriekšmetu saikni, veidojot jēgpilnu mācīšanās procesu. 7. Prot radīt skolēniem motivējošu mācību vidi ar mūsdienīgiem. - 1. Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas – veselības un fiziskās aktivitātes jomā . 2. Prezentācija: patstāvīgā darba prezentēšana, refleksija, pašrefleksija un atgriezeniskā saite piecu semināru ietvaros (tematiku skat. 3., 6.,8., 10., 13. semināri). 3. Ieskaite: praktiskās zināšanas – situāciju analīze saistībā ar veselības un fiziskās aktivitātes jomas iespējamām darbībām.
Kompetence: 8. Spēj izmantot novērojumus skolēnu sniegumu izmaiņu dinamikas izvērtēšanai un veikt atgriezenisko saiti. 9. Spēja attīstīt izglītojamā un savas sociālās un emocionālās kompetences. - 1. Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas – veselības un fiziskās aktivitātes jomā . 2. Prezentācija: patstāvīgā darba prezentēšana, refleksija, pašrefleksija un atgriezeniskā saite piecu semināru ietvaros (tematiku skat. 3., 6.,8., 10., 13. semināri). 3. Ieskaite: praktiskās zināšanas – situāciju analīze saistībā ar veselības un fiziskās aktivitātes jomas iespējamām darbībām.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas – veselības un fiziskās aktivitātes jomā - 20%
Pārbaudes darbs: patstāvīgā darba prezentēšana - 60%
Ieskaite: praktiskās zināšanas – situāciju analīze saistībā ar veselības un fiziskās aktivitātes jomas iespējamām darbībām - 20%
 
Priekšzināšanas Skolotāju profesionālās darbības pamati. Mācīšana un mācīšanās. Mācību procesa organizācija sākumskolā un informācijas tehnoloģijas izglītībā. Psiholoģija skolotājiem.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 4.0 28.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]