Kods | LA0128 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Sākumizglītības skolotājs (1.-3. klase)": Veselības un fiziskās aktivitātes joma I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Helēna Vecenāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa ietvaros, balstoties uz zinātniskajām atziņām tiek apgūtas zināšanas, prasmes un attieksmes, kas ir nepieciešamas studentu pedagoģiskās kompetences veidošanai veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā.. Integrē veselības un fiziskās aktivitātes jomas saturu mācību procesā, veidojot starppriekšmetu saikni, realizējot izglītojošus, audzinošus, gan veselību veicinošus uzdevumus, attīstot caurviju prasmes (kritiskā domāšana un problēmrisināšana, sadarbība, pašvadīta mācīšanās u.c.), un atbalstot skolēna veselīga dzīvesveida paradumus. Studiju kurss ir pakārtots sākumizglītības Veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomas un skolotāja profesijas standarta prasībām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir nodrošināt iespēju studējošajiem attīstīt kompetenci kvalitatīvai izglītības jomas "Veselība un fiziskā aktivitāte" īstenošanai sākuma izglītības pedagoģiskajā procesā. Izglītot studentu atbilstoši Skolotāja standartā paredzētajām kompetencēm fiziskās un garīgās veselības uzturēšanā, pārzināt Veselības un fiziskās aktivitātes pamatizglītības standarta saturu un veidot starppriekšmetu saikni mācību procesā, attīstot paredzētās caurviju prasmes. Studiju kursa uzdevumi 1. Nodrošināt iespēju veselības un fiziskas aktivitātes jomas mācību didaktikas zināšanu un prasmju apguvi. 2. Atbalstīt mācību procesa plānošanas un īstenošanas pedagoģisko iemaņu veidošanos. 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo mācīšanās snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās kompetences pilnveidošanas prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Lieto zināšanas veselības un fiziskās aktivitātes jautājumos mācību satura plānošanai un īstenošanai sākumizglītības posmā.
2. Zina, formulē un prot izskaidrot veselības un fiziskās izglītības pamatnostādnes, pārzina sporta un veselības mācību priekšmeta vadīšanas metodoloģiju sākumizglītībā, pedagoģiskās pieejas to organizēšanā, drošas un bērncentrētas mācību vides radīšanā, plānošanā, vadīšanā un izvērtēšanā.
3. Zina fiziskās un garīgās veselības uzturēšanas principus. - 1. Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas – veselības un fiziskās aktivitātes jomā .
2. Pārbaudes darbs: patstāvīgā darba prezentēšana, refleksija, pašrefleksija un atgriezeniskā saite piecu semināru ietvaros (tematiku skat. 3., 6.,8., 10., 13. semināri).
3. Ieskaite: praktiskās zināšanas – situāciju analīze saistībā ar veselības un fiziskās aktivitātes jomas iespējamām darbībām. Prasmes: 4. Prot veikt profilaktiskas darbības fiziskās un garīgās veselības uzturēšanai. 5. Prot pielietot fiziskos vingrinājumus un aktivitāšu veidu bērniem ar dažādu funkcionālo stāvokli un motorās attīstības pakāpi, prot izskaidrot veselību veicinošos aspektus. 6. Prot atbilstoši noteiktajam mērķim, plānot, organizēt un īstenot veselības un fiziskas aktivitātes jomai atbilstošu starppriekšmetu saikni, veidojot jēgpilnu mācīšanās procesu. 7. Prot radīt skolēniem motivējošu mācību vidi ar mūsdienīgiem. - 1. Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas – veselības un fiziskās aktivitātes jomā . 2. Prezentācija: patstāvīgā darba prezentēšana, refleksija, pašrefleksija un atgriezeniskā saite piecu semināru ietvaros (tematiku skat. 3., 6.,8., 10., 13. semināri). 3. Ieskaite: praktiskās zināšanas – situāciju analīze saistībā ar veselības un fiziskās aktivitātes jomas iespējamām darbībām. Kompetence: 8. Spēj izmantot novērojumus skolēnu sniegumu izmaiņu dinamikas izvērtēšanai un veikt atgriezenisko saiti. 9. Spēja attīstīt izglītojamā un savas sociālās un emocionālās kompetences. - 1. Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas – veselības un fiziskās aktivitātes jomā . 2. Prezentācija: patstāvīgā darba prezentēšana, refleksija, pašrefleksija un atgriezeniskā saite piecu semināru ietvaros (tematiku skat. 3., 6.,8., 10., 13. semināri). 3. Ieskaite: praktiskās zināšanas – situāciju analīze saistībā ar veselības un fiziskās aktivitātes jomas iespējamām darbībām. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas – veselības un fiziskās aktivitātes jomā - 20%
Pārbaudes darbs: patstāvīgā darba prezentēšana - 60% Ieskaite: praktiskās zināšanas – situāciju analīze saistībā ar veselības un fiziskās aktivitātes jomas iespējamām darbībām - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Skolotāju profesionālās darbības pamati. Mācīšana un mācīšanās. Mācību procesa organizācija sākumskolā un informācijas tehnoloģijas izglītībā. Psiholoģija skolotājiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|