Kods | LA0127 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Bilingvālā izglītība un CLIL pieeja | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Indra Kalniņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studējošie būs ieguvuši kompetenci izvirzīt sasniedzamos rezultātus mācību stundai, kurā integrēti tiks apgūta valoda un mācību saturs, plānot mācību stundas saturu, atlasot skolēnu vecumposmam, mācību priekšmeta specifikai un skolēnu valodas attīstības līmenim atbilstošus mācību līdzekļus, metodes un metodiskos paņēmienos un izmantojot mācīties rosinošu atgriezenisko saiti.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: * Pilnveidot topošo skolotāju izpratni par BI un CLIL teorētiskajiem aspektiem, attīstot praktiskās iemaņas integrētai valodas un mācību satura nodrošināšanai dažādu jomu mācību priekšmetos. Topošie skolotāji integrētā valodas un mācību satura stundā pratīs sniegt skolēniem nepieciešamo atbalstu un attīstīt klausīšanās, runāšanas, lasīšanas un rakstīšanas, kā arī tekstveides prasmi. Studiju kursa uzdevums: * Studējošie iegūs kompetenci izvirzīt sasniedzamos rezultātus mācību stundai, kurā integrēti tiks apgūta valoda un mācību saturs, plānot mācību stundas saturu, atlasot skolēnu vecumposmam, mācību priekšmeta specifikai un skolēnu valodas attīstības līmenim atbilstošus mācību līdzekļus, metodes un metodiskos paņēmienos un izmantojot mācīties rosinošu atgriezenisko saiti. Studiju kursa ietvaros studējošajiem tiks nodrošināta iespēja pilnveidot profesionālo kompetenci sadarboties ar kolēģiem mācību satura plānošanā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
* Izprot BI un CLIL teorētiskos aspektus, ir gūta izpratne par BI un CLIL iespējām dažādu jomu mācību priekšmetu stundās atšķirīgos vecumposmos.
* Pārzina, kā mācību stunda integrētai valodas un mācību satura apguvei atšķiras no mācību stundas mācību satura apguvei, izprot CLIL mācību stundas saikni ar LAT2 vai svešvalodas mācību stundu.
* Pārzina darba individualizēšanas un diferencēšanas paņēmienus, atbalsta veidus skolēniem mācību stundā ar integrētu valodas un mācību satura apguvi.
* Orientējas pedagoģiskās stratēģijas starpkultūru kompetences attīstībai integrētā valodas un mācību satura apguves procesā.
* Izprot valodas un mācību priekšmeta skolotāja sadarbības lomu CLIL un BI kontekstā. - Noslēguma pārbaudījumu studenti drīkst kārtot tikai tad, ja nokārtoti visi starppārbaudījumi.
1. Studējošo darbs seminārnodarbībās un praktiskajās nodarbībās.
2. Patstāvīgais darbs - 4. temats.
3. Patstāvīgais darbs – 5. temats.
4. Patstāvīgais darbs – 8. temats.
5. Noslēguma pārbaudījums. PRASMES * Prot atlasīt, analizēt un kritiski izvērtēt zinātnisko literatūru par aktualitātēm BI un CLIL jomā, izmantot iegūto informāciju pētījuma plānošanai un veikšanai. * Prot integrētai valodas un mācību satura apguves stundai izvirzīt sasniedzamos rezultātus, atlasīt vecumposmam atbilstošas mācību metodes, metodiskos paņēmienus, resursus un līdzekļus, organizēt uz skolēnu valodas prasmju attīstību orientētu vērtēšanu un atgriezenisko saiti. * Prot plānot valodas apguvi, izmantot daudzveidīgus uzdevumus un vingrinājumus valodas prasmju attīstībai integrētā valodas un mācību satura apguves procesā. * Prot adaptēt un patstāvīgi izstrādāt mācību materiālus skolēnu ar atšķirīgām valodas prasmēm atbalstam. Izvērtē mācību grāmatas un secina par starpkultūru izglītības kontekstu mācību saturā. - Noslēguma pārbaudījumu studenti drīkst kārtot tikai tad, ja nokārtoti visi starppārbaudījumi. 1. Studējošo darbs seminārnodarbībās un praktiskajās nodarbībās. 2. Patstāvīgais darbs - 4. temats. 3. Patstāvīgais darbs – 5. temats. 4. Patstāvīgais darbs – 8. temats. 5. Noslēguma pārbaudījums. KOMPETENCE * Spēj plānot integrētu valodas un mācību satura apguves procesu, sekmējot skolēnu valodas prasmju attīstību un pozitīvas attieksmes pret valodu veidošanos. * Spēj sadarboties ar dažādu jomu mācību priekšmeta skolotājiem, plānojot mācību stundu integrētai valodas un mācību satura apguvei. * Spēj nodrošināt uz savstarpēju cieņu un toleranci balstītu mācību vidi, sekmējot starpkultūru kompetencei nozīmīgo zināšanu, prasmju un attieksmju veidošanos mācību procesā. - Noslēguma pārbaudījumu studenti drīkst kārtot tikai tad, ja nokārtoti visi starppārbaudījumi. 1. Studējošo darbs seminārnodarbībās un praktiskajās nodarbībās. 2. Patstāvīgais darbs - 4. temats. 3. Patstāvīgais darbs – 5. temats. 4. Patstāvīgais darbs – 8. temats. 5. Noslēguma pārbaudījums. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Studējošo darbs seminārnodarbībās un praktiskajās nodarbībās - 20%
1. Patstāvīgais darbs - 4. temats - 15% 2. Patstāvīgais darbs - 5. temats - 15% 3. Patstāvīgais darbs - 8. temats - 30% Noslēguma pārbaudījums - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|