Kods | LA0125 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mācīšana un mācīšanās | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Maija Ročāne, Ivita Pelnēna, Dina Bethere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa mērķis ir sekmēt topošo skolotāju izpratni par mācīšanās procesa likumsakarībām un skolotāja lomu mācību procesa plānošanā, organizēšanā un sasniegto rezultātu novērtēšanā. Studiju kursa ietvaros tiks apgūtas mācību procesa likumsakarības, zināšanu, prasmju un kompetenču veidošanās nosacījumi, mācību nodarbību modelēšana, kā arī analītiskā darbība mācību procesa organizēšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sekmēt topošo skolotāju izpratni par mācīšanās procesa likumsakarībām un skolotāja lomu mācību procesa plānošanā, organizēšanā un sasniegto rezultātu novērtēšanā. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Iepazīstināt studentus ar mācīšanās procesa plānošanas, organizēšanas un vadīšanas likumsakarībām; 2. Iepazīstināt studentus ar zināšanu, prasmju un kompetenču attīstības nosacījumiem; 3. Sekmēt pedagoģiskās kompetences attīstību, lai studenti prastu izmantot iegūtās zināšanas praktiskā darbā ar skolēniem un palīdzētu viņiem attīstīt noteiktas zināšanas, prasmes un kompetences. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot mācīšanās procesa likumsakarības. - Patstāvīgais darbs: mācīšanās paradigmu salīdzinājums. Izprot zināšanu, prasmju un kompetenču attīstības sekmēšanas nosacījumus. - Patstāvīgais darbs: mācīšanās paradigmu salīdzinājums. Izprot dažādu vērtēšanas formu nozīmi mācīšanās sekmēšanā. - Patstāvīgais darbs: mācīšanās paradigmu salīdzinājums. Sistēmiski analizē un interpretē dažādas perspektīvas mācīšanās procesa organizēšanā. - Patstāvīgais darbs: mācīšanās paradigmu salīdzinājums. Sekmē zināšanu, prasmju un kompetenču attīstību, ņemot vērā dažādas mācīšanās vajadzības un mācīšanās kontekstus. - Patstāvīgais darbs: mācīšanās paradigmu salīdzinājums. Mācību nodarbības/stundas/temata apguves plānojums. Eksāmens. Nosaka potenciālās sakarības starp izglītības zinātņu teorētiskajiem aspektiem un to implikācijām pedagoģiskajā praksē. - Patstāvīgais darbs: mācīšanās paradigmu salīdzinājums. Mācību nodarbības/stundas/temata apguves plānojums. Eksāmens. Izprotot pētnieciskā procesa analītiskos nosacījumus, reflektē par savu pedagoģisko praksi. - Mācību nodarbības/stundas/temata apguves plānojums. Eksāmens. Pieņem pedagoģiski pamatotus lēmumus, lai sekmētu mācīšanās procesus. - Mācību nodarbības/stundas/temata apguves plānojums. Eksāmens. Patstāvīgi un atbildīgi plāno, organizē un vada mācību procesu. - Mācību nodarbības/stundas/temata apguves plānojums. Eksāmens Analizē savu pedagoģisko praksi un modelē savā darbā izmantotās metodes, lai sekmētu zināšanu, prasmju un kompetenču attīstību dažādos mācīšanās kontekstos. - Mācību nodarbības/stundas/temata apguves plānojums. Eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs: mācīšanās paradigmu salīdzinājums - 15%
Mācību nodarbības/stundas/temata apguves plānojums (konkrētas tēmas izvēle; savas izvēles argumentēšana; tēmas apguves plānojums, izvirzot gan sasniedzamos mērķus, uzdevumus, definējot vērtēšanas veidus un izstrādājot vērtēšanas kritērijus; temata plānojuma prezentēšana, diskusijas ar grupas biedriem, lai pamatotu izvēlēto mācīšanās paradigmu, pamatotu izvirzīto mērķu un uzdevumu saistību ar kādu no mācīšanās taksonomijām un spētu atbildēt uz jautājumiem par izstrādātajiem vērtēšanas kritērijiem) - 35% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studiju kursi: "Klases darba vadīšana", "Sociāli emocionālā mācīšanās". | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|