Kods | LA0119 | |||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pētniecība logopēdijā V (datu analīze un pētījuma rezultātu izplatīšana) | |||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele, Dina Barute | |||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Tiek nostiprinātas teorētiskās zināšanas un pilnveidotas prasmes statistikas metožu izmantošanā pētniecībā. Pētniecības darbu izstrāde apkopo un padziļina studentu profesionālās zināšanas logopēdijā, veicina un attīsta pētnieciskā darba prasmes, veido prasmi publiski uzstāties.. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: padziļināti apgūt pētnieciskā darba prasmes, apkopojot teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas logopēdijā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nostiprināt pētnieciskās darbības pamatprasmes logopēdijā. 2. Nostiprināt datu apkopošanas, statistisko metožu lietošanas prasmes pētījuma analīzē, veikt aprēķinus, izmantojot datu apstrādes paketi SPSS. 3. Apkopot un analizēt prakses laikā savākto datu materiālu un novērojumus. 4. Nostiprināt prasmi prezentēt un izplatīt pētījumu rezultātus. 5. Padziļināt studenta profesionālās zināšanas logopēdijā. | |||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina pētniecības metodes.
2. Ir izpratne par pētniecisko datu ieguvi un analīzi.
3. Ir zināšanas par pētniecības procesa plānošanu un īstenošanu.
4. Ir izpratne par zinātnisko pētījumu ētikas normām un principiem, Latvijas logopēdu profesionālās darbības un ētikas kodeksu. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Pārbaudes darbs: Datu grupēšana un attēlošana diagrammās. Aprakstošās statistikas raksturlielumi. Hipotēžu pārbaude. Sakarību pētīšana.
Pārbaudes darbs: sekmīgi nokārtots pārbaudījums datu statistiskajā apstrādē un analīzē.
Pārbaudes darbs: Pētījuma rezultātu izplatīšana (bakalaura darba priekšaizstāvēšana). PRASMES: 1. Prot definēt pētījuma zinātniskās kategorijas. 2. Prot veikt teorētisko avotu analīzi, izvēlēties un pamatot pētījuma metodes, īstenot empīrisko pētījumu, interpretēt pētījuma datus, izstrādāt pētnieciskā darba aprakstu. 3. Prot apkopot datus un izmantot programmas, lai veiktu statistiskos aprēķinus. 4. Ievēro zinātnisko pētījumu ētikas normas un principus, Latvijas logopēdu profesionālās darbības un ētikas kodeksu. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Pārbaudes darbs: Datu grupēšana un attēlošana diagrammās. Aprakstošās statistikas raksturlielumi. Hipotēžu pārbaude. Sakarību pētīšana. Pārbaudes darbs: sekmīgi nokārtots pārbaudījums datu statistiskajā apstrādē un analīzē. Pārbaudes darbs: Pētījuma rezultātu izplatīšana (bakalaura darba priekšaizstāvēšana). KOMPETENCE: 1. Spēj analizēt aktuālas logopēdijas problēmas un formulēt pētniecības jautājumu, pamatot izvēlētās pētniecības metodes, izmantot datu apstrādes un statistiskās datu apstrādes metodes pētniecībā un profesionālajā darbībā. 2. Spēj veikt pētījumus runas, valodas un komunikācijas traucējumu korekcijas dažādos kontekstos, ievērot zinātnisko pētījumu ētikas normas un principus, spēj publiski uzstāties un aizstāvēt tos. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Pārbaudes darbs: Datu grupēšana un attēlošana diagrammās. Aprakstošās statistikas raksturlielumi. Hipotēžu pārbaude. Sakarību pētīšana. Pārbaudes darbs: sekmīgi nokārtots pārbaudījums datu statistiskajā apstrādē un analīzē. Pārbaudes darbs: Pētījuma rezultātu izplatīšana (bakalaura darba priekšaizstāvēšana). |
|||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgā darba rezultātu apkopošana - 25%
Pārbaudījums datu statistiskajā analīzē - 25% Bakalaura darba priekšaizstāvēšana (zinātniskais lasījums) - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Teorētiskajos un profesionālās specializācijas studiju kursos apgūtās zināšanas un prasmes logopēdijā, prasmes IT lietojumā un pētniecības īstenošanas teorētiskajos un praktiskajos aspektos. Pētniecība izglītībā Pētniecība logopēdijā I, II, III, IV Sociālā antropoloģija Informācijas tehnoloģijas logopēdijā Studiju kursu tematiskās jomas atbilstoši studenta izvēlētajai pētniecības tēmai | |||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|